Jag har nu ett tomt 55l akvarium, tänkte börja att hobby odla någon tetra eller liknande fisk. Jag har nu citrontetra i ett större akvarium, kanske kan använda några av dem, eller har någon annan förslag på trevlig, lättodlad tetra?
det var 5 st, 3 hanar och 2 honor, akvariet var på 128l. Jag lät äggen och föräldrarna vara kvar i akvariet men alla små fiskar dog så fort dom började utforska akvariet
Vi odlar sorgmantel just nu. En av honorna blev tjock hela tiden,
men äggen blev förstås uppätna av de andra firrarna.Det akvariet(90 l) har inte så stark belysning,4 växter. När hon blev tjock nästa gång , så gjorde vi iordning att 21 l akv. lade dörrmatta
(ser ut som gräs) i botten, stoppade i honan och en hane. På morgonen hade hon lagt ägg. Då håvade vi över de vuxna till det stora akv.
Nu simmar det runt en massa små små yngel. Jätte spännande![:-106]
<font color="red">Jag skulle inte använda mig av en dörr matta eftersom det finns mycket plaster i den, jag använde en förut och då dog fiskar, nu kör jag med en hemmabyggd rom skyddare av glas och nät.</font id="red">
men den va inte ny? det va väl gammal fotsvett kvar i den? hehe...
eller så va det så att du hade nåt annat som tog kål på dem? för surt vatten? för lite syre?
Hejsan! Tänkte börja odla lite neontetror i ett lek och sedemera yngelkar. Vad ska jag tänka på med inredning och så att att både de vuxna trivs i "leken" och ungarna får en bra uppväxt??
att det är helt rent, äggen får inte bli uppätna av föräldrarna som inte får va kvar när det är klart.
det ska va mörkt med.
sök på forumet =) finns massa om det
Hej ! Har precis i dagarna upptäckt att en av mina kejsartetror börjat bli stor, vad ska jag göra...?? Ska honan va själv med en hane eller? När vet man att det är dags att flytta över dem? Har nämligen ingen anning har alldrig fått tetraungar?
KraM