Sedan förra inlägget i den här dagboken har 9 neontetror flyttat in tillsammans med en svärdsplanta. Behövde något som kunde lysa upp tillvaron lite extra nu när jättevallisnerian är på deken. Det verkar dock som om den processen stannat upp nu. Plantan har inte försämrats senaste dagarna, snarare stabiliserats i nuvarande skick. Förhoppningsvis har den börjat kunna hämta ny näring eftersom karet nu varit igång en månad sedan omstarten.

Vid vattenbytet i går hände något märkligt. Ancistrunshannen såg lite knepig ut och vid en närmare titt låg han på rygg mellan två stenar, munnen vidöppen utan att "kippa" men klart vid liv då han andades med buken och rörde sakta på fenorna. Snabbt in på nätet och försöka ta reda på vad som hänt. Då fungerade inte internet... Typiskt. En kvart senare upptäckte jag att fisken vänt på sig och efter ytterligare en kvart att han var "återställd" till sitt normala jag. Har funderat lite på vad som hände. En hypotes är att han legat ivägen när jag drog på kallvattnet genom slangen och fått sig en chock..