... och anledningen till gåtan

#1 - 14 maj 2008 17:47
Var väl inte precis planerat att dagen skulle börja med en gåta, men så blev det... fantasin och kreaktiviteten tog kommandot över tangentbordet skulle man kunna säga :D[:D]:rolleyes:!
Nej, det skulle handla om opålitligt väder, hårda vindar och konsekvensen av dem... dvs flygande föremål [:-1][:-8][:-41][:-121][:-120].

Flygande föremål kan ju vara allt från fåglar - fast de har jag redan avhandlat! - till UFO:n och VÄXTHUS!

Japp! Det står växthus...
... och inte vilket som helst, utan mitt lilla plasttält :(.
Plötsligt låg det i framåtstupa sidläg [:O][:-20][:-73]. Hyllorna huller om buller, upp o nervända krukor utan innehåll, krossade krukor, mosade och massakerade växter... och som grädde på moset; Blöt jord överallt...

Sänder ett panik sms [:(]till Väninnan om eländet... inget svar.
Räddade plasten i en grannträdgård, hoppas ingen såg mig... såg förmodligen ut som ett åskmolm - åtminstone kände jag mig som ett sådant - när jag kom släpande på eländet på gatan [:-177].
Bärgade krukor och växter efter bästa förmåga och in med dem till mössen [:-71][:-71][:-71] i garaget... f*n ta dem om de ringbarkar dem. Reser metallstommen igen... och får sms från Väninnan; Har satt upp växthuset fått hjärnblödning... HJÄRNBLÖDNING :eek:??? VAD menar hon? På riktigt, eller?

Nej, det var inte på riktigt, men va f*n... sånt skämtar man väl inte om [B)], helst inte sedan hon hade en mini propp för ett par år sedan.

Nåväl... plasten är på plats igen (borde kanske bjuda på en taklagsfest :D), och stenplattor är lagda på de nedersta stagen. Flyger det iväg nu så får man väl ringa P3, så de går ut med en varning i etern... så ingen får en stenplatta i skallen eller tror att de just beskådat ett UFO!

Haha :p... inser plötsligt att jag började morgonens blogg med V och att jag även kan avskuta den med V.
Då handlade det om fåglar... men V kan även handla om UFO;n!

Adjöken (tittade lite för mycket på V på 80-talet, visst käkade de möss?)
#2 - 14 maj 2008 18:27
Ja då, visst käka de möss, men även fåglar och annat gott ;)
#3 - 15 maj 2008 17:18
Sicken tur att jag inte va i dina trakter igår för då hade man väl fått en kruka i skallen ;) Tur att det inte blev person el egendoms skada för dig .

Annons