vaknade i morse av att det lät ovanlgt mycket från akvariet...
Jag har aquael pumpar med sån luftslang till utblåset så det gör alltid lite mysiga bubbelljud men imorse lät det annorlunda så jag stiger upp för att kolla vad det e som pågår. ställer mig i vardagsrummet och ser att det lilla yngelavkariet är halvtomt! jag gnuggar mig i ögonen, vill inte tro vad jag ser men jävlar det är fortfarande halvtomt och då upptäckte jag dessutom allt vatten på golvet. ''helvete det läckder'' tänkte jag ju såklart och sprang och hämtade massa handdukar som kunde suga upp vattnet och rädda parkettgolvet. sen börjar sökandet efter läckan...
DÖM min förvåning när jag upptäckte att det läckte ju inte alls! istället har det på något sätt pressats ut vatten genom luftningsslangen som är kopplad till utblåset och sen har häverteffekten tagit han om resten och tömt nästan halva akvariet långsamt långsamt...
självklart glad över att det inte läckte...men den luftningsslangen åkte bort illa kvickt från båda akvarierna. synd dock eftersom jag gillade det lite bubblande ljudet. typ en bekräftelse på att det fungerar som det ska oxå :)