Nytt utseende på Zoopets forum

admin
Christian Alfredsson
#1 - 22 juli 2015 12:04
Nu är forumet omgjort så det fungerar på mobiler och plattor bättre. Jag har gjort en himlans massa arbete för att få det att se ut så som det ser ut. Hjälp mig gärna med att hitta fel som jag ska rätta till

Att-göra-lista för forumet
1/ Fixa NEW / OLD ikonen på första sidan

Tapatalk fungerar precis som innan.
admin
Christian Alfredsson
#2 - 22 juli 2015 12:39
Ny är ikonen för nytt inlägg fixad. Tycker allt ser bra ut nu, men hitta gärna fel.
admin
Christian Alfredsson
#3 - 23 juli 2015 08:31
Hur ser det ut för er? Fungerar allt som det ska och ser det lite nytt ut?
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 29 juli 2015 11:16
Här funkar det väldigt dåligt att skriva i forumet - många bokstäver hoppas över
#5 - 29 juli 2015 20:55
RSS knappen fungera inte som det ska när man står på forumindex sidan och trycker man på den stora ikonen med anteckningsblock fram för varje forum så händer inget. Har inga problem med att skriva inlägg eller text som hoppas över hos mig på min Android surfa platta (den jag använder nu).
#6 - 30 juli 2015 11:47
Funkar bra här, men jag använder en dator istället för telefon.
admin
Christian Alfredsson
#7 - 7 augusti 2015 05:20
[QUOTE=Webo;1741163]RSS knappen fungera inte som det ska när man står på forumindex sidan och trycker man på den stora ikonen med anteckningsblock fram för varje forum så händer inget. Har inga problem med att skriva inlägg eller text som hoppas över hos mig på min Android surfa platta (den jag använder nu).[/QUOTE]

Jag har provat RSS-knapp på datorn och det verkar funka. Ska testa på en Android. Vet du om man behöver program på plattan för RSS?
admin
Christian Alfredsson
#8 - 7 augusti 2015 05:56
Denna länken verkar kanon om man ska köra RSS.

[COLOR=#666666][FONT=Open Sans]https://www.zoopet.com/forum/[/FONT][/COLOR][COLOR=#800000][FONT=Open Sans]external.php?lastpost=true&type=rss2[/FONT][/COLOR]
#9 - 7 augusti 2015 09:36
Väldigt snygg och proffsig sida på nya forumet,tack :)
#10 - 7 augusti 2015 15:19
Idag verkar det ha bytt utseende för mig. Inte alls nöjd men det kanske beror på hur jag kör mot zoopet med, får testa på en annan dator men nu är det en orgie i tomrum och scrollning. Ser 1-2 meddelanden i taget. Profiler med info i sig, exempelvis din admin gör att det blir massor av luft. Minns inte att det var så illa innan som det är nu.

Det lite udda är kanske att jag kör normalt min tv som skärm. 55" 1920*180, textstorlek på 125% och sedan inzoomat i webbläsaren till 125%.
#11 - 7 augusti 2015 16:23
Jag saknar "Vad är nytt" knappen.
Kjell Fohrman
Administrator
#12 - 7 augusti 2015 16:32
[QUOTE=Wilhelm;1741719]Jag saknar "Vad är nytt" knappen.[/QUOTE]
"Inlägg sedan förra besöket" under "Forum & bloggar" i menyn fyller samma funktion.
#13 - 7 augusti 2015 16:44
Mitt användarnamn står på mina sidor med stor bokstav, mig spelar det ingen roll men är man ny kan det kanske bli konstigt.
Vad betyder de röda och grå punkterna på forumssidan? Kör med Sony läsplatta.
#14 - 7 augusti 2015 17:09
När man går in på sin profil så ser man ju inlägg som är skrivna i forumet av andra medlemmar (har aldrig fattat varför). Jag har svart bakgrund, med gul länktext, och vit vanlig text. Problemet är att nu helt plötsligt efter omgörningen av sidan, så har vartannat inlägg fått vit bakgrund, vilket gör att den gula länktexten syns väldigt dåligt, och den vita texten syns inte alls.
#15 - 7 augusti 2015 17:37
Jag har inga problem men jag kör via dator.
Kjell Fohrman
Administrator
#16 - 7 augusti 2015 18:00
[QUOTE=Christer5;1741723]Jag har inga problem men jag kör via dator.[/QUOTE]
Så gör jag också - allt var bättre förr :D
#17 - 7 augusti 2015 18:37
Jag kör också via dator, men det strular ändå.
#18 - 7 augusti 2015 18:47
Det går inte att zooma på sida, behöver det ibland för att kunna "klicka rätt" när jag sitter med paddan, sen funkar det inte att klicka längst till höger för att komma till sista inlägget, gör jag fel?

sen måste jag typ dubbelklicka på allt för att det skall öppnat, men det är kanske jag som gör fel på detta med? :)

annars ser det snyggt och "rent" ut :D
#19 - 7 augusti 2015 18:48
[QUOTE=Wilhelm;1741719]Jag saknar "Vad är nytt" knappen.[/QUOTE]
Jag med :)
#20 - 7 augusti 2015 19:54
[QUOTE=Kjell Fohrman;1741720]"Inlägg sedan förra besöket" under "Forum & bloggar" i menyn fyller samma funktion.[/QUOTE]

Det vet jag Kjell! Saknar den knappen likaväl! Sparar 2 sekunder av min dyrbara tid framför datorn! :p
#21 - 7 augusti 2015 19:57
Den som söker den finner :)
#22 - 7 augusti 2015 20:35
Saknar också att kunna zooma på paddan... Och på telefonen. :(
#23 - 8 augusti 2015 10:16
[QUOTE=ullo;1741733]Saknar också att kunna zooma på paddan... Och på telefonen. :([/QUOTE]
Japp, även på min platta saknas det:)
#24 - 9 augusti 2015 12:01
Jag kollar in fel först så kör vi utseende sedan
admin
Christian Alfredsson
#25 - 9 augusti 2015 12:24
Nu ska det fungera att zooma igen.

Detta på alla olika typer av enheter.
admin
Christian Alfredsson
#26 - 9 augusti 2015 12:28
[QUOTE=Axman;1741718]Idag verkar det ha bytt utseende för mig. Inte alls nöjd men det kanske beror på hur jag kör mot zoopet med, får testa på en annan dator men nu är det en orgie i tomrum och scrollning. Ser 1-2 meddelanden i taget. Profiler med info i sig, exempelvis din admin gör att det blir massor av luft. Minns inte att det var så illa innan som det är nu.

Det lite udda är kanske att jag kör normalt min tv som skärm. 55" 1920*180, textstorlek på 125% och sedan inzoomat i webbläsaren till 125%.[/QUOTE]

Hur ser det ut på TV'n efter jag fixade zoomen? Det borde ordnat upp det.
#27 - 9 augusti 2015 12:30
Kanon!

sen lyckas jag inte med att kunna trycka på småpilen efter tex admin längst till höger för att komma till senaste inlägget?
får alltid välja sista sidan och sen rulla ner för att komma till senaste inlägg.
#28 - 9 augusti 2015 12:32
[QUOTE=PiaJo;1741817]Kanon!

sen lyckas jag inte med att kunna trycka på småpilen efter tex admin längst till höger för att komma till senaste inlägget?
får alltid välja sista sidan och sen rulla ner för att komma till senaste inlägg.[/QUOTE]
Nu funkade det..:)
#29 - 9 augusti 2015 12:33
Synd att man inte kan använda emoijisarna på paddan tangentbord, då blir det så här ����
#30 - 9 augusti 2015 14:29
Hur ser man om man är delaktig en tråd, ibland kollar man mest in de trådarna som man skrivit i....:)
#31 - 9 augusti 2015 14:57
[QUOTE=ansjo;1741820]Hur ser man om man är delaktig en tråd, ibland kollar man mest in de trådarna som man skrivit i....:)[/QUOTE]

Om den där "pluppen" till vänster om ämnen lyser röd, så har du skrivit i just det ämnet :).

//Inger
#32 - 9 augusti 2015 14:58
Konstigt då den röda pluppen finns på ämnen jag inte skrivit i (vad jag kommer ihåg) :p...
#33 - 9 augusti 2015 15:08
[QUOTE=ansjo;1741822]Konstigt då den röda pluppen finns på ämnen jag inte skrivit i (vad jag kommer ihåg) :p...[/QUOTE]

Du är alldeles för glömsk. När du sätter pilen på "pluppen" så står där klart och tydligt att du har varit där och skrivit inlägg. Så nu vet du det :D.

//Inger
#34 - 9 augusti 2015 15:09
Ah, tack Inger:)
#35 - 9 augusti 2015 15:12
[QUOTE=ansjo;1741824]Ah, tack Inger:)[/QUOTE]

Vassegod :).

//Inger
#36 - 9 augusti 2015 15:16
Det är ju röda pluppar nästan överallt för mej men jag har då inte skrivit så mycket ;) dessutom står det ingenting när jag sätter pilen över pluppen.
Kjell Fohrman
Administrator
#37 - 9 augusti 2015 15:18
[QUOTE=Inger H;1741821]Om den där "pluppen" till vänster om ämnen lyser röd, så har du skrivit i just det ämnet :).

//Inger[/QUOTE]
Det stämmer faktiskt inte - jag kollade just nu och kunde konstatera att jag faktiskt skrivit i en del trådar utan röda pluppar, samtidigt som jag inte alltid har skrivit i en tråd även om den har en röd plupp.

Däremot om man håller musen över det ställe där pluppen ligger så står det om man har skrivit i tråden.

Det vore mycket bra om man direkt kunde se om man skrivit i en tråd utan att dra muspekaren över "pluppen" - det kunde man tidigare
Kjell Fohrman
Administrator
#38 - 9 augusti 2015 15:20
[QUOTE=Mu(sic);1741826]Det är ju röda pluppar nästan överallt för mej men jag har då inte skrivit så mycket ;) dessutom står det ingenting när jag sätter pilen över pluppen.[/QUOTE]

Uppenbarligen funkar det olika för oss vad gäller muspekaren
#39 - 9 augusti 2015 15:27
Jag har kollat tillbaks några dygn nu, och ser att det inte riktigt stämmer hos mig heller. Pluppen säger att jag skrivit fast jag inte har det.

//Inger
#40 - 9 augusti 2015 15:30
Och vartannat av inläggen jag ser i min profil har fortfarande vit bakgrund (jag har valt svart bakgrund och vit text).
#41 - 9 augusti 2015 15:52
I "om mig" hade jag grönt och rosa men nu endast grönt. Sen är även min profilbild borta i "om mig".

//Inger
#42 - 9 augusti 2015 15:54
Min profilbild är också borta såg jag nu.
#43 - 9 augusti 2015 16:22
Röda, och tomma "pluppar"... Stämmer inte ett dyft med vilka trådar jag medverkat i, och de jag inte medverkat i.
Inte för att det bekommer någon utomstående, men jag vill gärna se vilka trådar jag deltagit i - så att jag kan följa upp dessa - och ignorera de andra.
Jaja, skitsamma egentligen, det hela har ingen större betydelse... numera...
Ser tjusigt ut för övrigt, rent och snyggt.
#44 - 9 augusti 2015 16:55
Nytt utseende på Zoopets forum

[quote=inger h;1741829]jag har kollat tillbaks några dygn nu, och ser att det inte riktigt stämmer hos mig heller. Pluppen säger att jag skrivit fast jag inte har det.

//inger[/quote]

Tur det, så slipper jag känna mig glömsk:p
#45 - 9 augusti 2015 17:18
[QUOTE=Christian Alfredsson;1741814]Jag kollar in fel först så kör vi utseende sedan[/QUOTE]

Tja, inte för att spika igen en kista men nu suger det illa...

Dels är det numer svårt att skriva inlägg, det 'hackar' och vissa bokstävr manskriver hoppas ver. INgasådana problem tidigare, verkar som sidan uppdteras för ofta medans manskriver?

S¨ämre utseende, otydlugtmed nya inlägg etc
Kjell Fohrman
Administrator
#46 - 9 augusti 2015 17:38
[QUOTE=simpson;1741840]Tja, inte för att spika igen en kista men nu suger det illa...

Dels är det numer svårt att skriva inlägg, det 'hackar' och vissa bokstävr manskriver hoppas ver. INgasådana problem tidigare, verkar som sidan uppdteras för ofta medans manskriver?[/QUOTE]
Detta problem är anmält till Christian för jag har också haft det när jag använder IE. Jag har tillfälligt istället börjat använda Google Chrome och då funkar det utan problem
#47 - 9 augusti 2015 17:49
[QUOTE=Kjell Fohrman;1741842]Detta problem är anmält till Christian för jag har också haft det när jag använder IE. Jag har tillfälligt istället börjat använda Google Chrome och då funkar det utan problem[/QUOTE]

OK! får testa med det då :)
admin
Christian Alfredsson
#48 - 9 augusti 2015 18:11
[QUOTE=PiaJo;1741819]Synd att man inte kan använda emoijisarna på paddan tangentbord, då blir det så här 😃😜[/QUOTE]

Denna kan jag tyvärr inte fixa.
admin
Christian Alfredsson
#49 - 9 augusti 2015 18:14
Här är listan med saker att göra

[LIST]
[*]Mitt användarnamn står på mina sidor med stor bokstav
[*]Inlägg i profilen syns inte - fel färg mot fel bakgrund
[*]Dubbelklicka på allt för det ska öppnas - Fråga PiaJo vad allt är
[*]Vad är nytt som knapp igen
[*]Hur ser man att man är delaktig i en tråd (röd plupp) - Tydligare?
[/LIST]

Ni som har problem med att det hackar behöver jag veta vilken pryl och webbläsare ni kör på, detta så jag kan prova samma.

Jag vet om att det är jobbigt att gå över till nytt utseende, men vi måste då hälften av våra besökare har mobil eller platta. Det måste funka bra för alla... så jag jobbar bort felen och ändrar där det är dåligt.
admin
Christian Alfredsson
#50 - 9 augusti 2015 18:19
Nu har jag lagt in en knapp med Nya inlägg (sedan förra gången). Vill gärna spara 2 sekunder om dagen för Wilhelm
#51 - 9 augusti 2015 18:23
[QUOTE=admin;1741849]Här är listan med saker att göra

[LIST]
[/LIST]

Ni som har problem med att det hackar behöver jag veta vilken pryl och webbläsare ni kör på, detta så jag kan prova samma.

Jag vet om att det är jobbigt att gå över till nytt utseende, men vi måste då hälften av våra besökare har mobil eller platta. Det måste funka bra för alla... så jag jobbar bort felen och ändrar där det är dåligt.[/QUOTE]

Jag skall ta skämbumpar på paddan senare så kan jag visa och förklara :)

[QUOTE=admin;1741850]Nu har jag lagt in en knapp med Nya inlägg (sedan förra gången). Vill gärna spara 2 sekunder om dagen för Wilhelm[/QUOTE]
Tack från mig med :)
admin
Christian Alfredsson
#52 - 9 augusti 2015 18:28
Nu är profilbilderna på plats igen.
#53 - 9 augusti 2015 18:56
Du gör ett hästjobb Christian, tack för det :)!
#54 - 9 augusti 2015 19:24
Säger också tack för allt jobb :)

//Inger
#55 - 9 augusti 2015 19:30
[QUOTE=admin;1741850]Nu har jag lagt in en knapp med Nya inlägg (sedan förra gången). Vill gärna spara 2 sekunder om dagen för Wilhelm[/QUOTE]

Stort tack! Nu hinner jag göra mer! :D
#56 - 9 augusti 2015 19:31
Massa Ciklidblad...
#57 - 9 augusti 2015 20:37
Opera på mobilen blir inte bra. Sista inlägget i var tråd dras ut i det oändliga, kommer några få bokstäver åt gången och det bryts helt som det faller sig.
De
t är

ldig
t irr
itera
nde a
tt läs
a nä
r de
t se
r ut
på d
et s
ätt
et.
admin
Christian Alfredsson
#58 - 10 augusti 2015 05:06
Är de Android telefon?

Vad händer om du har bekymret och sedan klickar på Gå till avancerad? Fungerar det bättre i det läget?
#59 - 10 augusti 2015 07:06
Det blev likadant i min Iphone. Men jag gillar att man kan läsa i forumet med mobilen :)
#60 - 10 augusti 2015 07:24
[QUOTE=admin;1741875]Är de Android telefon?

Vad händer om du har bekymret och sedan klickar på Gå till avancerad? Fungerar det bättre i det läget?[/QUOTE]

Android, ja.

Visserligen blir sista inlägget mer normalt om jag klickar på gå till avancerad men annars blir det mer konstigheter, det blir omvänt (sista inlägg överst) och annan layout.
#61 - 10 augusti 2015 11:02
Nu ska jag va tråkig och gnällig men jag tycker det var mycket lättare att surfa på forumet med mobilen förut.

Saknar "vad är nytt" knappen.
När man är på förstasidan och klickar sig fram till forumet och sedan ska klicka på nya inlägg efter senaste besöket så hamnar man på forumets huvudsida.

Jag har alltid svårt för omställningar när det gäller forum och jag vänjer mig nog till slut, men det var bättre förr :)
#62 - 10 augusti 2015 14:12
Just nya inlägg knappen har jag lagt till.
admin
Christian Alfredsson
#63 - 10 augusti 2015 14:33
[QUOTE=Jesper Broman;1741887]
När man är på förstasidan och klickar sig fram till forumet och sedan ska klicka på nya inlägg efter senaste besöket så hamnar man på forumets huvudsida.[/QUOTE]

Jag kommer rätt när jag gör så. Kan du prova igen.
#64 - 10 augusti 2015 15:04
Om jag skriver in zoopet.com och kommer till huvudsidan, klickar forum och inlägg sen senaste besöket så kommer först vBulletin meddelande och säger tyvärr inga träffar.
Men då har man blivit inloggad och förr så funkade det att göra samma procedur en gång till så kom nya inlägg fram. Men gör man proceduren en gång till nu så hamnar man bara på forumets huvudsida.

Hoppas det går att förstå hur jag menar :)

Edit: och samma sak när man läst nya inlägg och vill kolla om det kommit ytterligare nya inlägg så finns inte vad är nytt knappen. Väljer jag då menyn och ska leta fram nya inlägg knappen så hamnar man också på forumets huvudsida.
Istället så får jag då gå till zoopets huvudsida och då funkar det att klicka sig rätt i menyn.
#65 - 11 augusti 2015 13:31
[QUOTE=admin;1741849]Här är listan med saker att göra

[LIST]
[/LIST]

Jag vet om att det är jobbigt att gå över till nytt utseende, men vi måste då hälften av våra besökare har mobil eller platta. Det måste funka bra för alla... så jag jobbar bort felen och ändrar där det är dåligt.[/QUOTE]

Explorer 11.0.9600.17905 och windows 8.1 med senaste uppdateringarna på ensony vaio
admin
Christian Alfredsson
#66 - 11 augusti 2015 14:03
[QUOTE=Jesper Broman;1741895]Om jag skriver in zoopet.com och kommer till huvudsidan, klickar forum och inlägg sen senaste besöket så kommer först vBulletin meddelande och säger tyvärr inga träffar.
Men då har man blivit inloggad och förr så funkade det att göra samma procedur en gång till så kom nya inlägg fram. Men gör man proceduren en gång till nu så hamnar man bara på forumets huvudsida.

Edit: och samma sak när man läst nya inlägg och vill kolla om det kommit ytterligare nya inlägg så finns inte vad är nytt knappen. Väljer jag då menyn och ska leta fram nya inlägg knappen så hamnar man också på forumets huvudsida.
Istället så får jag då gå till zoopets huvudsida och då funkar det att klicka sig rätt i menyn.[/QUOTE]

Det låter som du inte har cookies aktiverat i din webbläsare. Vi sparar ner tiden du var inne sist för att kunna få fram nya inlägg... Kanske en knapp där uppe som har inlägg senaste dygnet så blir det en lagom mängd som funkar för alla?
admin
Christian Alfredsson
#67 - 11 augusti 2015 14:04
[QUOTE=simpson;1741949]Explorer 11.0.9600.17905 och windows 8.1 med senaste uppdateringarna på ensony vaio[/QUOTE]

Tackar då ska jag prova på liknande.
#68 - 11 augusti 2015 14:24
Har upptäckt en tämligen irriterande sak se'n forumet bytte utseende, som inte hände innan... I vissa inlägg (som detta), så rycker liksom markören till, och tangenttryckningen blir inte av. Rätt irriterande som sagt, och gör inläggen jobbiga att skriva.
#69 - 11 augusti 2015 15:36
Tur att man endast använder datan :)
admin
Christian Alfredsson
#70 - 11 augusti 2015 16:42
[QUOTE=Shepard;1741956]Har upptäckt en tämligen irriterande sak se'n forumet bytte utseende, som inte hände innan... I vissa inlägg (som detta), så rycker liksom markören till, och tangenttryckningen blir inte av. Rätt irriterande som sagt, och gör inläggen jobbiga att skriva.[/QUOTE]

Jag kollar liknade simpson rapporterade. Ska bara få det att bli så hos mig.
admin
Christian Alfredsson
#71 - 11 augusti 2015 16:42
[QUOTE=Christer5;1741962]Tur att man endast använder datan :)[/QUOTE]

Meningen med hela ändringen är att man ska kunna använda mobil och ipad lika bra. Hälften av våra besökare har mobil enhet.
admin
Christian Alfredsson
#72 - 11 augusti 2015 17:05
[QUOTE=admin;1741967]Meningen med hela ändringen är att man ska kunna använda mobil och ipad lika bra. Hälften av våra besökare har mobil enhet.[/QUOTE]

Kan ni som haft problem med hoppande bokstäver kolla om det försvunnit nu?
#73 - 11 augusti 2015 17:20
Har problem med att nå artiklarna från telefonen har skickat en skärmdump till Admin.
/Micke

Skickat från min SM-G920F
admin
Christian Alfredsson
#74 - 11 augusti 2015 17:26
[QUOTE=boxer;1741972]Har problem med att nå artiklarna från telefonen har skickat en skärmdump till Admin.
/Micke

Skickat från min SM-G920F[/QUOTE]

Är det någon skillnad om du försöker nå dem från första sidan eller från forumsidan?
#75 - 11 augusti 2015 17:35
Blir mer fel om jag går in på forum först och sen använder menyknappen. Då hamnar rullgardinen som ett lager över och allt som går att trycka på i lagret under är det som det blir.

Det är bara artiklar som detta händer med via startsidan.

admin
Christian Alfredsson
#76 - 11 augusti 2015 18:28
[QUOTE=boxer;1741974]Blir mer fel om jag går in på forum först och sen använder menyknappen. Då hamnar rullgardinen som ett lager över och allt som går att trycka på i lagret under är det som det blir.

Det är bara artiklar som detta händer med via startsidan.

Nu är det lite bättre men tror inte det är riktigt okey än.
#77 - 11 augusti 2015 18:35
@admin skickade ett pm till med bild från forumet.
/Micke

admin
Christian Alfredsson
#78 - 11 augusti 2015 18:39
[QUOTE=boxer;1741981]@admin skickade ett pm till med bild från forumet.
/Micke

Jobbar vidare...
#79 - 11 augusti 2015 19:16
[QUOTE=admin;1741967]Meningen med hela ändringen är att man ska kunna använda mobil och ipad lika bra. Hälften av våra besökare har mobil enhet.[/QUOTE]

Jag förstår det:)
admin
Christian Alfredsson
#80 - 11 augusti 2015 19:43
Jag har helt enkelt tagit bort drop-down menyn från mobilanvändare i forumet. Från er behöver jag hjälp med att välja ut vilka länkar ni vill ha i just forummenyn. Tänk att ni sitter med mobilen och kör forumet, då kanske det räcker att gå till startsidan, för att gå vidare till artregister. MEN jag vet inte hur ni vill klicka.

Kom mer de länkar som behövs så lägger jag in dem i en mycket enkel meny. Mitt förslag är:

[LIST]
[*]Länk till första sidan
[/LIST]

Det var helt enkelt dags för ett Alexanderhugg
#81 - 12 augusti 2015 07:25
[QUOTE=admin;1741985]Jag har helt enkelt tagit bort drop-down menyn från mobilanvändare i forumet. Från er behöver jag hjälp med att välja ut vilka länkar ni vill ha i just forummenyn. Tänk att ni sitter med mobilen och kör forumet, då kanske det räcker att gå till startsidan, för att gå vidare till artregister. MEN jag vet inte hur ni vill klicka.

Kom mer de länkar som behövs så lägger jag in dem i en mycket enkel meny. Mitt förslag är:

[LIST]
[*]Länk till första sidan
[/LIST]

Det var helt enkelt dags för ett Alexanderhugg[/QUOTE]

Nu blev det mycket bättre :)
admin
Christian Alfredsson
#82 - 12 augusti 2015 08:18
Kanon att det funkar. Det kan även ha löst hoppande bokstäver?

Vilka länkar behöver ni?
#83 - 12 augusti 2015 12:35
När man får PM kan man då få siffran i rött så man ser lättare att det kommit ett?
admin
Christian Alfredsson
#84 - 12 augusti 2015 16:02
Självklart kan du få en röd siffra!
#85 - 12 augusti 2015 17:47
[QUOTE=admin;1742016]Självklart kan du få en röd siffra![/QUOTE]
Så snäll du är :D
#86 - 12 augusti 2015 18:07
Ursäkta en trögfattat, men "en siffra i rött på PM" :confused:.

//Inger
#87 - 12 augusti 2015 19:15
[QUOTE=Inger H;1742022]Ursäkta en trögfattat, men "en siffra i rött på PM" :confused:.

//Inger[/QUOTE]

Citat från mig själv nu, har just förstått det där med "röd siffra" :).

//Inger
#88 - 12 augusti 2015 21:55
[QUOTE=admin;1741971]Kan ni som haft problem med hoppande bokstäver kolla om det försvunnit nu?[/QUOTE]

skriv, skivalite merlika psis fotfrande
admin
Christian Alfredsson
#89 - 13 augusti 2015 04:34
[QUOTE=simpson;1742040]skriv, skivalite merlika psis fotfrande[/QUOTE]

Jag har felanmält hos leverantören vBulletin och frågar om detta.

En fråga till: I Windows 8 fanns det två Internet Explorer. Använder du den som är helskärm eller den som är i ett fönster. De ser väldigt olika ut.
#90 - 13 augusti 2015 07:00
Tack för rutan Nya inlägg :)
#91 - 13 augusti 2015 11:14
[QUOTE=admin;1742043]Jag har felanmält hos leverantören vBulletin och frågar om detta.

En fråga till: I Windows 8 fanns det två Internet Explorer. Använder du den som är helskärm eller den som är i ett fönster. De ser väldigt olika ut.[/QUOTE]

Öuuhh?

Jag har engammldags windows 'startkapp' installerad så jag kör windows 8 ungefä som man kör xp.... Så jag anväder den xplor man då når från statknappen, inte från windows 'gröna' . I mitt fall ser nog webläsaren ut ungefär som i äldre windowsvarianter. Förståligt? Jag kan ju maila skärmdump om så önskas
admin
Christian Alfredsson
#92 - 13 augusti 2015 11:40
[QUOTE=Jesper Broman;1741895]Om jag skriver in zoopet.com och kommer till huvudsidan, klickar forum och inlägg sen senaste besöket så kommer först vBulletin meddelande och säger tyvärr inga träffar.

Istället så får jag då gå till zoopets huvudsida och då funkar det att klicka sig rätt i menyn.[/QUOTE]

Jag fick felet nu... Det berodde på att jag var inloggad på www.zoopet.com men surfade till zoopet.com (utan www) på min mobil
#93 - 13 augusti 2015 15:26
Men nu blev jag ledsen...
Jag vill ha menyn. Kunna trycka fram de olika länkarna direkt från telefonen. Vad var problemet med den? Den funkade för mig, och nu hittar jag inte det jag vill åt... :(
#94 - 13 augusti 2015 15:35
[QUOTE=ullo;1742068]Men nu blev jag ledsen...
Jag vill ha menyn. Kunna trycka fram de olika länkarna direkt från telefonen. Vad var problemet med den? Den funkade för mig, och nu hittar jag inte det jag vill åt... :([/QUOTE]

Jag måste ha en mindre meny då den krånglade för flera.

Jag lägger gärna in menylänkar i den lilla menyn, ge mig lista på de du använder
#95 - 13 augusti 2015 19:16
Två saker som stör mej - rubrikerna på inläggen bör skrivas tydligare - större fontstorlek o fetstil typ.
Och vederbörande nic ligger lite väl ofta inte rätt på raden. :)[ATTACH=CONFIG]76952[/ATTACH]
admin
Christian Alfredsson
#96 - 14 augusti 2015 10:22
Jag håller helt med dig. Tittar på det under lördagen.
#97 - 14 augusti 2015 10:45
Prima.
Lista kommer antingen ikväll eller på måndag kväll. Körig helg...
#98 - 14 augusti 2015 20:59
Saknar snabbrutan längst ner om man skulle skriva i tråden, nu får man först trycka på "Svara på Ämne"...

Och undrar fortfarande vad den röda pluppen på första forumssidan betyder?
#99 - 15 augusti 2015 07:11
[QUOTE=ansjo;1742136]Saknar snabbrutan längst ner om man skulle skriva i tråden, nu får man först trycka på "Svara på Ämne"...

Och undrar fortfarande vad den röda pluppen på första forumssidan betyder?[/QUOTE]

jag saknar med snabbrutan.

den röda pluppen, kan den markera att man har tittat i tråden?
skulle vilja ha så att man ser hur man har svarat i ett ämne.:)
#100 - 15 augusti 2015 07:18
Rutan går nog fixa tillbaka. Våra användare med Internet Explorer 11 har lite editorproblem men jag hoppas hitta lösningen, efter den funkar kan jag aktivera rutan igen
admin
Christian Alfredsson
#101 - 15 augusti 2015 08:08
Nu har jag gjort två saker

1/ Lagt tillbaka Snabbsvarrutan
2/ Lagt in kod som säger till Internet Explorer 11 att fungera som Internet Explorer 9 - Hjälp mig gärna att kolla hos er. Ni behöver för säkerhets skull starta om datorn.
#102 - 15 augusti 2015 12:37
På min profil har fortfarande vartannat inlägg vit bakgrund. Och hittar inte längre hur man redigerar sin signatur, och liknande. Och varför blir inlägg man skriver i forumet till en länk, om att skicka ett MSN-meddelande?
#103 - 15 augusti 2015 14:04
[QUOTE=admin;1742043]Jag har felanmält hos leverantören vBulletin och frågar om detta.

En fråga till: I Windows 8 fanns det två Internet Explorer. Använder du den som är helskärm eller den som är i ett fönster. De ser väldigt olika ut.[/QUOTE]an konstig

nu har det gått att skriva två inlägg ut

nix, ett inlägg sedan bröjar det hoppa och stöka igen men inte lika mycket som förr.
#104 - 15 augusti 2015 14:08
[QUOTE=simpson;1742165]an konstig

nu har det gått att skriva två inlägg ut

nix, ett inlägg sedan bröjar det hoppa och stöka igen men inte lika mycket som förr.[/QUOTE]

gott att det är bättre
admin
Christian Alfredsson
#105 - 15 augusti 2015 16:02
[QUOTE=Shepard;1742161]På min profil har fortfarande vartannat inlägg vit bakgrund. Och hittar inte längre hur man redigerar sin signatur, och liknande. Och varför blir inlägg man skriver i forumet till en länk, om att skicka ett MSN-meddelande?[/QUOTE]

Nu är problemet borta med varför din text blir länkad till MSN
admin
Christian Alfredsson
#106 - 16 augusti 2015 06:53
[QUOTE=Shepard;1742161]På min profil har fortfarande vartannat inlägg vit bakgrund. Och hittar inte längre hur man redigerar sin signatur, och liknande. Och varför blir inlägg man skriver i forumet till en länk, om att skicka ett MSN-meddelande?[/QUOTE]

Signatur och liknande hittar du högst upp i den svarta menyn under forum. Redigera din profil finns mycket under.
admin
Christian Alfredsson
#107 - 16 augusti 2015 06:55
Jag har gjort de felen som varit störst såsom att webbläsare inte funkar alls. Har sammanställt det som är kvar och som ni hjälpt mig med i tråden

[LIST]
[*]Inlägg i profilen syns inte - fel färg mot fel bakgrund (min profil har fortfarande vartannat inlägg vit bakgrund)
[*]Menylänkar i mobiler och ipads - Vilka länkar ska vi ha?
[*]Tydligare rubriker
[*]nic hänger inte med på raden
[/LIST]
admin
Christian Alfredsson
#108 - 16 augusti 2015 07:08
Nu har jag gjort fonten större - 18 punkter. Nu när jag ser resultatet håller jag med.

Var det på fler ställen fonten skulle fixas?
#109 - 16 augusti 2015 13:41
Tanken var väl att det skulle bli bättre på mobil men det blev rakt inte bra. Fortfarande dras sista inlägget på var sida ut till nåt långt sönderhackat närmast oläsbart. Om det räcker med det, ofta är det några dm med flugskit innan väl texten kommer i sista inlägget.

Samsung, Android, Opera
admin
Christian Alfredsson
#110 - 16 augusti 2015 15:28
Nu fattar jag vad det var med sista inlägget. Har fixat det.

Har under dagen laddat min Nexus 7, ska tanka hem Opera till den och se vad det kan vara. Kanske måste göra något special som jag fick göra med alla som hade Internet Explorer 11
admin
Christian Alfredsson
#111 - 16 augusti 2015 18:20

Jag kan inte se att din profil har vartannat inlägg vitt längre. Kan du kolla?
#112 - 16 augusti 2015 18:47
[QUOTE=admin;1742225]Nu fattar jag vad det var med sista inlägget. Har fixat det.

Har under dagen laddat min Nexus 7, ska tanka hem Opera till den och se vad det kan vara. Kanske måste göra något special som jag fick göra med alla som hade Internet Explorer 11[/QUOTE]

Ser ok ut nu!
admin
Christian Alfredsson
#113 - 16 augusti 2015 18:48
[QUOTE=Bygert;1742238]Ser ok ut nu![/QUOTE]

Tog en stund innan jag hittade det, det såg bara fel ut om man var utloggad och det är jag sällan. Tack för att du hittade det
#114 - 16 augusti 2015 18:51
Jag har också vartannat inlägg vitt i min profil, fast mig stör det inte :).

//Inger
admin
Christian Alfredsson
#115 - 16 augusti 2015 18:55
[QUOTE=Inger H;1742240]Jag har också vartannat inlägg vitt i min profil, fast mig stör det inte :).

//Inger[/QUOTE]

När jag tittar på din profil så ser det inte så ut. Så svårt att lösa när jag inte kan se det...
#116 - 16 augusti 2015 18:58
[QUOTE=admin;1742242]När jag tittar på din profil så ser det inte så ut. Så svårt att lösa när jag inte kan se det...[/QUOTE]

Du behöver inte alls lösa det Christian, bara så du vet :).

//Inger
#117 - 16 augusti 2015 19:08
[QUOTE=admin;1742234]Jag kan inte se att din profil har vartannat inlägg vitt längre. Kan du kolla?[/QUOTE]

Vartannat inlägg har fortfarande vit bakgrund, vilket som sagt gör att jag inte kan läsa det, eftersom jag egentligen har vit text på svart bakgrund.
#118 - 17 augusti 2015 15:25
Gillade din idé om en snabbknapp för en översikt på senaste dygnet/48h.. ofta kanske man inte hinner kolla igenom alla trådar när man kikar utan skriver/kollar i bara en tråd.. då blir "inlägg sedan senaste besök" att man missade allt annat om man går igen senare.. vet inte om andra känner igen sig?

Inget som är ett självmordsgrundande problem men de små scroll-menyerna tenderar att antingen försvinna in bakom banners, sträcka sig utanför skärmen eller helt enkelt leda till knappen i "programeringslagret" under scrollen om man surfar på telefonen..

således hade det varit smidigt med en knapp direkt från startsidan.. jag beräknar att spara 8 sekunder om dagen och när det når en pott på 24 sekunder ska jag ägna dessa åt att hylla admin medelst atonalt, ödesmättat mässande.. deal? :)
#119 - 17 augusti 2015 15:37
Har funderat och har kanske en fettbralösning... Ska bara få loss tid att prova
#120 - 17 augusti 2015 15:57
Oh allsmäktige systemadministratör, ske din vilja, här på forumet så som i sängkammaren..

Alternativt.. "det vore ju trevligt :)"
admin
Christian Alfredsson
#121 - 17 augusti 2015 16:07
Jag har gjort pyttelite på en meny. Den är inte baserat på menykomponenten utan den går att bygga med knappar. Den kommer nästan se likadan ut. Kolla in exemplet om ni gör sidan smalare (eller använder telefon)
admin
Christian Alfredsson
#122 - 17 augusti 2015 18:49
Nu har jag jobbat om hela menyn igen. Nu är det inte en meny längre utan rent tekniskt sett knappar. Jag har fyra uppsättningar knappar som jag växlar mellan för att "fejka" fram en meny. Ser ut att fungera på alla plattformar jag provat på.

Fördelen med knappar är att de liksom kan vara självständiga och flyta omkring lite grann... gå omlott m.m.
#123 - 17 augusti 2015 19:23
Tycker det börjar funka bra nu :)
admin
Christian Alfredsson
#124 - 17 augusti 2015 19:37
[QUOTE=Jesper Broman;1742314]Tycker det börjar funka bra nu :)[/QUOTE]

Tackar. Knapparna ordnade till det bra. Jag försöker använda min telefon och platta för att svara i forumet så mycket det går (även om jag gillar min dator mest)
Kjell Fohrman
Administrator
#125 - 17 augusti 2015 20:10
[QUOTE=admin;1742307]Nu har jag jobbat om hela menyn igen. Nu är det inte en meny längre utan rent tekniskt sett knappar. Jag har fyra uppsättningar knappar som jag växlar mellan för att "fejka" fram en meny. Ser ut att fungera på alla plattformar jag provat på.

Fördelen med knappar är att de liksom kan vara självständiga och flyta omkring lite grann... gå omlott m.m.[/QUOTE]
Ja menyerna verkar funka nu igen - bra.
Nu väntar jag bara på att symbolen som enkelt visar att jag har skrivit i en tråd kommer tillbaka igen (den fanns innan uppgraderingen)
#126 - 17 augusti 2015 20:41
Oh mäktige admin har hörsammat våra böner.. jag skall genast offra 4 getter och en frisk dotter!
admin
Christian Alfredsson
#127 - 18 augusti 2015 16:31
[QUOTE=ettfettbranamn;1742322]Oh mäktige admin har hörsammat våra böner.. jag skall genast offra 4 getter och en frisk dotter![/QUOTE]

Ser det som ett tack ;-)... Jag är oerhört glad att det löste sig och inte ser dåligt ut designmässigt. Ska greja lite med huvudets design när jag löst det andra på listan.

Nu är det dags att se hur de där nedrans röda prickarna funkar.
admin
Christian Alfredsson
#128 - 18 augusti 2015 17:30
Nu är de röda prickarna borta. Förenklade och la in en liten NYTT på de subforum det finns nya saker i sedan sista besöket. Funkar nu likadant om forumet är stort eller litet.
Kjell Fohrman
Administrator
#129 - 18 augusti 2015 18:25
[QUOTE=admin;1742354]Nu är de röda prickarna borta. [/QUOTE]
Ja men nu blev det ändå sämre. Tydligare gick det i alla fall att se om man hade skrivit i en tråd genom att föra musen över pluppen. Jäkligt omständigt och tar för lång tid men nu går inte ens detta
admin
Christian Alfredsson
#130 - 18 augusti 2015 18:32
Nu fattar jag inte alls? Jag har inte ändrat det läge där du kör i full bredd på en dator. Där så är det en nytt markering som går runt kanten liksom. Det är på mobil eller platta jag har ändrat. Där är det en liten svart rektangel med NYTT skrivet.
Kjell Fohrman
Administrator
#131 - 18 augusti 2015 19:40
Men likafullt är det ändrat på datorn i såväl IE, Firefox och Chrome
admin
Christian Alfredsson
#132 - 19 augusti 2015 04:35
Vad jag inte förstår är var jag ändrat. För jag ändrade bara i en bild. Jag lägger tillbaka den gamla bilden. Jag trodde jag ändrat punkter på enbart första sidan av forumet.

Nu har jag lagt tillbaka bilden på de gamla punkterna. Beskriv gärna på vilken sida du ser punkterna så kollar jag igen.
admin
Christian Alfredsson
#133 - 19 augusti 2015 04:36
Hittade det!

Det var ju punkter på en sida under. Det står så här:

Blå = Innehåller olästa inlägg
Grå = Innehåller inga lästa inlägg
Rött = Hett ämne med olästa inlägg
Blekröd = Hett ämne utan olästa inlägg
admin
Christian Alfredsson
#134 - 19 augusti 2015 04:43
Jag tog bort det där med heta ämnen. De flesta ämnen blir ju över 20 inlägg. Nu ska den bara visa blå eller grå beroende på läst eller oläst
Kjell Fohrman
Administrator
#135 - 19 augusti 2015 08:37
[QUOTE=admin;1742365]Hittade det!

Det var ju punkter på en sida under. Det står så här:

Blå = Innehåller olästa inlägg
Grå = Innehåller inga lästa inlägg
Rött = Hett ämne med olästa inlägg
Blekröd = Hett ämne utan olästa inlägg[/QUOTE]
Här är samtliga punkter grå även om jag har läst dom
#136 - 19 augusti 2015 10:32
När jag skall gå in på annonser så står det att jag måste logga in mig igen men jag kan inte logga in mig på den sidan för det hoppar tillbaka i "inloggningsläge" igen?
#137 - 19 augusti 2015 10:42
[QUOTE=PiaJo;1742386]När jag skall gå in på annonser så står det att jag måste logga in mig igen men jag kan inte logga in mig på den sidan för det hoppar tillbaka i "inloggningsläge" igen?[/QUOTE]

Lika här med.

//Inger
admin
Christian Alfredsson
#138 - 19 augusti 2015 16:26
Jag hade länkat fel när jag gjorde annonsknappen.

Det andra med olästa/lästa måste jag joxa lite med. Skriver o kollar när jag läser saker och ej.
#139 - 21 augusti 2015 15:51
Jag skulle skriva i fotosidan, men istället där svarsrutan är står det "stängt ämne"...?
#140 - 21 augusti 2015 18:26
Hej Christian!
Jag frekventerar inte Zoopet så mycket nu längre, men kikar ju såklart in då och då.
Tycker att det nya "utseendet" ser fint och luftigt ut, men saknar en liten funktion - och det är att kunna se vilken/vilka trådar man medverkat i, alltså de trådar där man lagt någon, eller flera kommentarer.
Jag kikade på: "inlägg sedan förra besöket" och såg att Ingers tråd "Mot nya mål med dvärgciklider... å lite annat" hade några nya inlägg.
Detta är en tråd jag förr medverkat i, men höll nu på att missa denna då det inte fanns någon indikation att jag själv skrivit i tråden (förr fanns det en indikation i grönt om att "jag själv" medverkat) vilket medför att man lätt missar de trådar man vill följa upp. Nu var det en grå "plupp" framför denna tråd, likadant för de trådar som jag inte skrivit i... Går det att fixa till detta?

Annars, allt gott - snyggt jobbat med forumet, och Happy Go Lucky till ALLA!
:)
#141 - 21 augusti 2015 18:28
Det har med de jädrans plupparna som Kjell skriver om. Håller på att leta efter vad som felar.
#142 - 21 augusti 2015 18:36
[QUOTE=Christian Alfredsson;1742525]Det har med de jädrans plupparna som Kjell skriver om. Håller på att leta efter vad som felar.[/QUOTE]
Jävvlar vad snabb du var...
Ja, jag har sett att Kjelle ordat om detta. Tror inte att det är så noga med röda "heta" ämnen, eller vilka som är lästa, eller inte - det märker man ju i flödet - men, just det där att man snabbt kan se, speciellt under "inlägg sedan förra besöket", "senaste timmen" eller "senaste dygnet" - o.s.v. - då man lätt ser den gröna indikeringen att: "här är trådar (grönmarkerade) jag medverkat i", vore gôtt om det kunde komma tillbaka.
Åter igen, Christian - fantastiskt arbete med forumet!
:)
admin
Christian Alfredsson
#143 - 21 augusti 2015 19:36
Nu tror jag att jag har hittat var problemet var. Helt ofattbart så hade de som vi köpt temat av lagt en bild över en bild så den riktiga bilden var under. Så felet låg inte i koden där jag letade utan i en CSS-fil som styr utseende och bilder. Puh va tröttsamt.

Ska vila lite och sedan fixa lite fina ikoner istället för de som ligger där nu.
admin
Christian Alfredsson
#144 - 21 augusti 2015 19:51
Då var de gamla goda ikonerna vi känner igen på plats. De funkar fint även i detta forum. Säg till om de strular något.
Kjell Fohrman
Administrator
#145 - 21 augusti 2015 20:54
[QUOTE=admin;1742533]Då var de gamla goda ikonerna vi känner igen på plats. De funkar fint även i detta forum. Säg till om de strular något.[/QUOTE]
Bra nu kan man återigen lätt se i vilka trådar man har skrivit
#146 - 21 augusti 2015 20:55
Skönt att höra att det verkar stämma
Kjell Fohrman
Administrator
#147 - 22 augusti 2015 07:35
[QUOTE=Christian Alfredsson;1742536]Skönt att höra att det verkar stämma[/QUOTE]
Fast jag hade tyvärr fel - det är nämligen fortfarande samma fel.
admin
Christian Alfredsson
#148 - 22 augusti 2015 07:37
Aj då. Hur är det fel?

Jag har kollat och det är dokument framför där jag inte skrivit, det är dokument och grön gubbe där jag skrivit. Just det ser okey ut.
#149 - 22 augusti 2015 08:02
[QUOTE=admin;1742560]Aj då. Hur är det fel?

Jag har kollat och det är dokument framför där jag inte skrivit, det är dokument och grön gubbe där jag skrivit. Just det ser okey ut.[/QUOTE]

För mig är det dokument och gubbe bara på en del trådar jag har skrivit i.

//Inger
Kjell Fohrman
Administrator
#150 - 22 augusti 2015 08:30
[QUOTE=admin;1742560]Aj då. Hur är det fel?

Jag har kollat och det är dokument framför där jag inte skrivit, det är dokument och grön gubbe där jag skrivit. Just det ser okey ut.[/QUOTE]
Samma fel som tidigare.
Dvs gubben har inget att göra med om jag skrivit i tråden tidigare
Kjell Fohrman
Administrator
#151 - 22 augusti 2015 08:34
Ett annat märkligt problem.
Jag låser trådar hela tiden. Kollade runt i lite olika trådar tidigare för att se om jag skrivit i tråden - gjorde inget annat än att titta. Och när jag sedan gick tillbaka till trådlistan så visade det sig att 4-5 trådar var låsta och jag fick låsa upp dom igen. Detta har upprepats
admin
Christian Alfredsson
#152 - 22 augusti 2015 08:54
Kolla på bilden. Som jag kan se det så är det fel på inlägg som jag inte läst. Där visar den ingen ikon alls.

De röda pilarna är fel och de gröna är rätt.
#153 - 22 augusti 2015 08:55
De gröna gubbarna försvinner som jag logga ut och in igen, de kommer bara när jag skrivit i tråden i samma inloggningssession.
#154 - 22 augusti 2015 09:44
Nu funkade det att de hängde med trots ut och inloggning.:confused:
admin
Christian Alfredsson
#155 - 22 augusti 2015 09:45
[QUOTE=PiaJo;1742573]Nu funkade det att de hängde med trots ut och inloggning.:confused:[/QUOTE]

Om den ska komma ihåg någonting när du är utloggad så måste din webbläsare godkänna cookies. Kan du provat från olika enheter eller kör du allt på plattan?
#156 - 22 augusti 2015 10:07
Nu försvann de igen när jag bara laddade om sidan, tryckte på nya inlägg..
#157 - 22 augusti 2015 10:10
[QUOTE=PiaJo;1742579]Nu försvann de igen när jag bara laddade om sidan, tryckte på nya inlägg..[/QUOTE]
Men va knepigt nu är de tillbaka?? Fattar nada eller så har jag blivit både blind och senil stundvis ;)

detta är bara på paddan, har inte testa andra enheter, får göra det imorgon.
#158 - 22 augusti 2015 16:46
Gubben kommer bara i de sidor jag öppnat, då det finns sidor jag skrivit i men inte har någon gubbe framför sig.
admin
Christian Alfredsson
#159 - 22 augusti 2015 18:47
Nu har jag fått tillbaka två typer av ikoner som saknades

[ATTACH=CONFIG]76998[/ATTACH] - Ett oöppnat brev som betyder att det är nya saker i

Har brevet en liten gubbe på sig betyder det att det är nya saker i tråden och att du tidigare har skrivit något.
#160 - 23 augusti 2015 07:38
Nu när jag skulle lägga upp en bild från datorn så blev det en länk för att spara bilden. Förut hände det bara om jag använde Tapatalk. Då gick jag in med datorn och redigerade så bilden syntes. Nu går inte ens det...
#161 - 24 augusti 2015 08:20
Hur gör jag för att se mitt Uppladdningsfotoarkiv numera?

ser bara ut så här..
admin
Christian Alfredsson
#162 - 24 augusti 2015 08:37
Det var jag som råkade stänga av det när jag felsökte ett annat problem. Den är på igen. Sorry
#163 - 24 augusti 2015 09:28
Tack, trodde att de kanske var borta.. hemska tanke [:-84]
#164 - 25 augusti 2015 20:28
Är det bara jag som på första sidan får alla bokstäver som "går under linjen" avhuggna? (typ g o j
admin
Christian Alfredsson
#165 - 26 augusti 2015 15:55
Vilken webbläsare kör du så kollar jag i samma?
#166 - 26 augusti 2015 17:30
Jag ser det med Google chrome.
#167 - 27 augusti 2015 08:12
[ATTACH=CONFIG]77045[/ATTACH]
Så ser de rumphuggna ut, även de "flytande" nicken syns här ovan i Chrome.

Nedan i IE syns enbart de avhuggna bokstäverna, flytningen finns inte. :)
[ATTACH=CONFIG]77046[/ATTACH]
#168 - 27 augusti 2015 08:33
[QUOTE=ullo;1742971][ATTACH=CONFIG]77045[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]77046[/ATTACH][/QUOTE]

Det går inte att öppna länkarna!

//Inger
#169 - 27 augusti 2015 09:25
Hörru admin.
Hur är det egentligen tänkt att det ska fungera det här med "Infoga bild"? Bilderna funkar en kort stund efter inlägg och sen försvinner de. Har svårt att tro att det är så det ska vara...

Hur ska vi lägga in bilder som faktiskt stannar och går att se även nån timme efteråt?
admin
Christian Alfredsson
#170 - 27 augusti 2015 16:34
[ATTACH=CONFIG]77047[/ATTACH]

Bifogar bild
admin
Christian Alfredsson
#171 - 27 augusti 2015 16:36
[QUOTE=ullo;1742982]Hörru admin.
Hur är det egentligen tänkt att det ska fungera det här med "Infoga bild"? Bilderna funkar en kort stund efter inlägg och sen försvinner de. Har svårt att tro att det är så det ska vara...

Hur ska vi lägga in bilder som faktiskt stannar och går att se även nån timme efteråt?[/QUOTE]

Kan du se min bifogade fil?
admin
Christian Alfredsson
#172 - 27 augusti 2015 16:44
[QUOTE=ullo;1742971][ATTACH=CONFIG]77045[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]77046[/ATTACH][/QUOTE]

Kan du maila mig bilderna eller lägga som bifogade filer. Laddade hem Chrome och set såg kanon ut. [email]christian@zoopet.com[/email] har jag som mail
#173 - 27 augusti 2015 16:47
Har funderat på att det inte finns någon inloggnings ruta på zoopet.com.
Inloggnings rutan kommer först fram när man går in på forumsdelen.

Skulle vilja önska att kunna logga in från startsidan.
admin
Christian Alfredsson
#174 - 27 augusti 2015 16:47
Test att bifoga flera filer

[ATTACH=CONFIG]77048[/ATTACH]

En till bild

[ATTACH=CONFIG]77049[/ATTACH]
admin
Christian Alfredsson
#175 - 27 augusti 2015 16:48
[QUOTE=boxer;1743008]Har funderat på att det inte finns någon inloggnings ruta på zoopet.com.
Inloggnings rutan kommer först fram när man går in på forumsdelen.

Skulle vilja önska att kunna logga in från startsidan.[/QUOTE]

Jag har en inloggningsruta i alla avdelningar där inloggning krävs överst. Kolla som exempel fiskar eller skaldjur.
#176 - 27 augusti 2015 20:44
[QUOTE=admin;1743009]Test att bifoga flera filer

[ATTACH=CONFIG]77048[/ATTACH]

En till bild

[ATTACH=CONFIG]77049[/ATTACH][/QUOTE]
Syns inga bilder här...
#177 - 27 augusti 2015 20:46
Bokstäver som tex g och j i forumsrutorna är avhuggna i nederkant, i vissa inlägg. Ser att mitt inlägg här ovanför inte har det i min dator, men däremot i Christians inlägg.
#178 - 28 augusti 2015 09:06
Dina bilder är också borta Christian. :)

Har iaf mailat mina smådumpar till dig nu.
admin
Christian Alfredsson
#179 - 28 augusti 2015 10:02
Nu har jag ställt om så att man alltid bifogar filer när man ska ha med dem. Om man klickar på ikonen för bildern nu så kan man bara välja webbadress.

[ATTACH=CONFIG]77053[/ATTACH]

Prova gärna att ladda upp bild via Hanterade bifogade filer. När man laddat upp dem så kan man placera dem i texten med gemet.
#180 - 28 augusti 2015 10:51
Men du Christian... den knappen (Hantera bifogade...) finns inte på telefonen.
Jag har ju mina akvariebilder där och inte på datorn. :(

Man måste även gå in i Avancerat skick för att hitta den i datorn. Om den fanns med i snabb-skrivs-rutan skulle det bli lättare (för mig iaf).
admin
Christian Alfredsson
#181 - 28 augusti 2015 11:10
Kan ni kolla om bokstäver är kapade nu. Har sett det på min dator tack bra bra skärmbilder och det är nu fixat tror jag.
#182 - 28 augusti 2015 11:13
Lägg telefonen på sidan så kan man bifoga
#183 - 28 augusti 2015 11:35
Hur?
Så här ser det ut när min telefon vilar (mailade bilden till datorn för att kunna skicka)

[ATTACH=CONFIG]77055[/ATTACH]

Finns inget litet gem... :(
#184 - 28 augusti 2015 12:51
[QUOTE=Christian Alfredsson;1743050]Lägg telefonen på sidan så kan man bifoga[/QUOTE]
Syns att telefonen ligger på sidan:p
#185 - 28 augusti 2015 12:52
[QUOTE=ansjo;1743057]Syns att telefonen ligger på sidan:p[/QUOTE]
Och där kom inte bilden med när jag citerade ditt inlägg...
#186 - 28 augusti 2015 12:53
Saknar även snabbsöksrutan som fanns uppe till höger tidigare version:).
#187 - 28 augusti 2015 14:22
Nu har rumphugget försvunnit :)
admin
Christian Alfredsson
#188 - 28 augusti 2015 15:18
Ska fixa så man kan få in bilagor från telefon. Tänkte inte fixa snabbsök.
admin
Christian Alfredsson
#189 - 28 augusti 2015 17:47
[QUOTE=ullo;1743052]Hur?
Så här ser det ut när min telefon vilar (mailade bilden till datorn för att kunna skicka)

[ATTACH=CONFIG]77055[/ATTACH]

Finns inget litet gem... :([/QUOTE]

Nu kan du lägga in bilder med telefonen.
admin
Christian Alfredsson
#190 - 28 augusti 2015 17:48
[QUOTE=ansjo;1743059]Saknar även snabbsöksrutan som fanns uppe till höger tidigare version:).[/QUOTE]

Skulle det funka om jag la en knapp brevid NYA INLÄGG ?
#191 - 28 augusti 2015 19:23
Test
#192 - 28 augusti 2015 19:25
Funkade fint i liggande läge. I stående inte lika bra.

Tack för fixen Christian
#193 - 28 augusti 2015 20:26
[QUOTE=admin;1743088]Skulle det funka om jag la en knapp brevid NYA INLÄGG ?[/QUOTE]

Jajamensan:)
#194 - 28 augusti 2015 21:15
Något som är störigt på mobilen, bilder, när jag klickar upp och förstorar dessa så centrera de om.
Det går inte att hålla kvar de på samma ställe på skärmen.
admin
Christian Alfredsson
#195 - 29 augusti 2015 08:22
[QUOTE=ansjo;1743105]Jajamensan:)[/QUOTE]

Det blev snyggare att få sökikonen där. Hoppas det känns okey
#196 - 29 augusti 2015 18:31
Jag tänkte mer en ruta du kan skriva i direkt och söka i forumet...?
admin
Christian Alfredsson
#197 - 29 augusti 2015 18:35
[QUOTE=ansjo;1743164]Jag tänkte mer en ruta du kan skriva i direkt och söka i forumet...?[/QUOTE]

Nja kanske. Används den ofta tror du?
#198 - 29 augusti 2015 18:40
Christian, gör en sökning på "väst" så tex Zoopetväst länk har inga sidnummer. Det.är heller inte att trycka sig till sista sidan på någon tråd. Även meddelande till olika personer kommer med i söklista, ska det vara så?
#199 - 29 augusti 2015 18:52
[QUOTE=admin;1743166]Nja kanske. Används den ofta tror du?[/QUOTE]
Vyet inte, kanske bara jag:p...
Sökte om nu, och det var en annan zoopetsida, men sökfunktionen känns lite svajig om man kan säga så...?
admin
Christian Alfredsson
#200 - 30 augusti 2015 06:55
[QUOTE=ansjo;1743177]Vyet inte, kanske bara jag:p...
Sökte om nu, och det var en annan zoopetsida, men sökfunktionen känns lite svajig om man kan säga så...?[/QUOTE]

Det finns två olika sök. Den i menyn uppe till höger går via Google och söker på hela siten.
Den på knappen söker bara i forumet.
#201 - 30 augusti 2015 08:11
I vissa lägen behöver jag "dubbelklicka" eller trycka till två ggr på skärmen för att komma framåt, det är inget större problem men dock lite störande. Detta sker tex när jag går in under fototävling och skall gå vidare till september 2014. Jag använder för det mesta min IPad då jag kollar runt på Zoopet.
#202 - 30 augusti 2015 08:23
Jag kan fortfarande inte lägga in bilder
#203 - 30 augusti 2015 09:39
[QUOTE=admin;1743197]Det finns två olika sök. Den i menyn uppe till höger går via Google och söker på hela siten.
Den på knappen söker bara i forumet.[/QUOTE]

Perfekt:)!
#204 - 31 augusti 2015 07:26
Det gick inte att klicka upp bilderna i fototävlingen till lite större bilder, har Sony läsplatta...
#205 - 1 september 2015 06:50
Jag kan fortfarande inte lägga upp bilder. Det kommer endast upp webbadress som man ska fylla i när jag ska lägga in en bild.

Börjar bli lite irriterande :)
admin
Christian Alfredsson
#206 - 1 september 2015 18:38
För att lägga in en bild

1/ Klicka på Gå till avancerad
2/ Klicka på Hantera bifogade filer
3/ Ladda upp filerna

Det går sedan att placera dem i texten med gemet. Om man inte gör det kommer de sist.
#207 - 1 september 2015 19:23
[QUOTE=admin;1743337]För att lägga in en bild

1/ Klicka på Gå till avancerad
2/ Klicka på Hantera bifogade filer
3/ Ladda upp filerna

Det går sedan att placera dem i texten med gemet. Om man inte gör det kommer de sist.[/QUOTE]

Tack för att du hjälper en senil och aningen trög medlem, nu hänger jag med :)
#208 - 4 september 2015 20:51
[QUOTE=Marten88;1743199]I vissa lägen behöver jag "dubbelklicka" eller trycka till två ggr på skärmen för att komma framåt, det är inget större problem men dock lite störande. Detta sker tex när jag går in under fototävling och skall gå vidare till september 2014. Jag använder för det mesta min IPad då jag kollar runt på Zoopet.[/QUOTE]
Vill inte vara tjatig men du kanske missade detta bland inläggen. Problemet med dubbeltryckandet fortgår.
Johan
admin
Christian Alfredsson
#209 - 5 september 2015 07:27
[QUOTE=Marten88;1743461]Vill inte vara tjatig men du kanske missade detta bland inläggen. Problemet med dubbeltryckandet fortgår.
Johan[/QUOTE]

Helt rätt. Får ladda en iPad och prova
admin
Christian Alfredsson
#210 - 6 september 2015 09:14
Nu har jag surfat runt en stund på en ipad utan att behöva dubbeldutta.

Nu har min ipad ios 9 så det kan bero på det.
#211 - 6 september 2015 18:05
[QUOTE=admin;1743579]Nu har jag surfat runt en stund på en ipad utan att behöva dubbeldutta.

Nu har min ipad ios 9 så det kan bero på det.[/QUOTE]

Ok, jag får försöka ta hem iOS 9 men min IPad som är 2-3 år kanske inte fixar att ta hem den appen? Är det en kostnadsfri app?
#212 - 6 september 2015 19:10
Det är kostnadsfritt med OS uppgraderingar. Gå in under inställningar och sen almänt. Där borde du se en 1'a och den trycker du på och sedan uppgradera den efter den har laddat ner uppgraderingen. Tänk på att du behöver minst 50% batteri och helst ström kabel i. Det är inga problem med din Ipad om den är 2-3 år gammal. Jag kör nyaste OS på min Ipad generation 2 och 3 utan problem.
#213 - 6 september 2015 20:09
När jag ska ladda upp bilder vi knappen infoga bild får jag bara vi webplats och inte från datorn som tidigare.
Provar skicka med via "hantera filer"
admin
Christian Alfredsson
#214 - 7 september 2015 04:55
[QUOTE=Webo;1743640]Det är kostnadsfritt med OS uppgraderingar. Gå in under inställningar och sen almänt. Där borde du se en 1'a och den trycker du på och sedan uppgradera den efter den har laddat ner uppgraderingen. Tänk på att du behöver minst 50% batteri och helst ström kabel i. Det är inga problem med din Ipad om den är 2-3 år gammal. Jag kör nyaste OS på min Ipad generation 2 och 3 utan problem.[/QUOTE]

Den kommer som en fri uppgradering. Det är själva operativsystemet till ipaden. Jag har den för jag är betatestare
admin
Christian Alfredsson
#215 - 7 september 2015 04:56
[QUOTE=flygrc;1743651]När jag ska ladda upp bilder vi knappen infoga bild får jag bara vi webplats och inte från datorn som tidigare.
Provar skicka med via "hantera filer"[/QUOTE]

Det är helt rätt att det är så. Om du vill placera bilden i texten kan du använda ett ikon som ser ut som ett gem efter du bifogat filen
#216 - 7 september 2015 06:18
[QUOTE=admin;1743666]Den kommer som en fri uppgradering. Det är själva operativsystemet till ipaden. Jag har den för jag är betatestare[/QUOTE]
Aha. Har inte så bra koll på vilken som är nyast utan de installeras efterhand som där dyker upp någon. Det är barnens 2 Ipads, jag kör själv Android platta eller PC och ibland Android telefon för att kolla på Zoopet osv.
admin
Christian Alfredsson
#217 - 7 september 2015 06:19
Det kommer med automatik. Apple brukar ju bestämma när man ska ha. Faktiskt ovant att det finns en publik beta-version
#218 - 7 september 2015 14:45
[QUOTE=Webo;1743640]Det är kostnadsfritt med OS uppgraderingar. Gå in under inställningar och sen almänt. Där borde du se en 1'a och den trycker du på och sedan uppgradera den efter den har laddat ner uppgraderingen. Tänk på att du behöver minst 50% batteri och helst ström kabel i. Det är inga problem med din Ipad om den är 2-3 år gammal. Jag kör nyaste OS på min Ipad generation 2 och 3 utan problem.[/QUOTE]

Tack, jag skall kolla upp detta.
/Johan
#219 - 7 september 2015 17:09
test av gem
[ATTACH=CONFIG]77216[/ATTACH]

Ok nu fattade jag men var inte det onödigt krångligt?
#220 - 18 september 2015 10:13
Sorry, tjötröven här igen.
Är det någon som provat sökfunktionen på Zoopet? Ska jag söka på tex Zoopetvästtråden och söker på ordet "väst" blir resultatet inte riktigt vad jag önskar...
#221 - 18 september 2015 10:46
Vart har "forumåtgärder" tagit vägen (där man kan ändra i t.ex. "om mig")?

//Inger
#222 - 18 september 2015 14:47
[QUOTE=ansjo;1744398]Sorry, tjötröven här igen.
Är det någon som provat sökfunktionen på Zoopet? Ska jag söka på tex Zoopetvästtråden och söker på ordet "väst" blir resultatet inte riktigt vad jag önskar...[/QUOTE]
Aldrig testat men gjorde det nu för att testa använde väst som sökord och det ser ut så här? Stämmer inte detta med vad du får upp?
Såg även att det är "förinställt" med sökordet vattenberedning i sökordsfältet??
#223 - 18 september 2015 14:50
Nä, får inte upp de sökningarna alls...får väl rensa minnet på plattan igen:p
#224 - 18 september 2015 14:52
[QUOTE=Inger H;1744403]Vart har "forumåtgärder" tagit vägen (där man kan ändra i t.ex. "om mig")?

//Inger[/QUOTE]
Ändrar man inte vid pennan, jag testade och det kom att jag kunde skriva och spara. Men vi kanske tänker på olika ställen?
#225 - 18 september 2015 14:53
[QUOTE=ansjo;1744425]Nä, får inte upp de sökningarna alls...får väl rensa minnet på plattan igen:p[/QUOTE]
Ok, kolla så du inte söker på användarnamn, det höll jag på att göra :p
#226 - 18 september 2015 16:11
[QUOTE=PiaJo;1744426]Ändrar man inte vid pennan, jag testade och det kom att jag kunde skriva och spara. Men vi kanske tänker på olika ställen?[/QUOTE]

Klart att det är [:o] -tack :).

//Inger
#227 - 19 september 2015 07:19
Så här ser det ut när jag har telefonen i upprätt läge, kan det vara en inställning hos mig?
admin
Christian Alfredsson
#228 - 19 september 2015 07:23
Det är just de sidorna som är knasiga

Är det dessa?
* Nya inlägg
* Ladda upp?
#229 - 19 september 2015 07:32
Japp! :)
#230 - 19 september 2015 08:27
[QUOTE=Marten88;1743199]I vissa lägen behöver jag "dubbelklicka" eller trycka till två ggr på skärmen för att komma framåt, det är inget större problem men dock lite störande. Detta sker tex när jag går in under fototävling och skall gå vidare till september 2014. Jag använder för det mesta min IPad då jag kollar runt på Zoopet.[/QUOTE]

Jag har nu iOS 9.0 och nu behöver jag inte dubbelklicka :D
#231 - 19 september 2015 08:30
Om jag laddar forumets huvudsida (i nya versionen) i min mobil så ser jag inte "flödet" som skall vara i högerkanten.
Jag ser inte heller forumets alla underavdelningar!

Under "Akvariet" så ser jag 01.Akvarier och tillbehör, men inget mer.
Under "Fiskar och andra vattenorganismer" ser jag 01.Tetror och tetraliknande, men inget mer, osv..

Hur kan det komma sig?
#232 - 19 september 2015 08:34
Hrm.. Har jag gjort nåt fel för jag ser nya zoopet versionen i telefonen men gamla i paddan? Mig kvittar det men blev lite konfunderad..
#233 - 19 september 2015 09:13
[QUOTE=PiaJo;1744531]Hrm.. Har jag gjort nåt fel för jag ser nya zoopet versionen i telefonen men gamla i paddan? Mig kvittar det men blev lite konfunderad..[/QUOTE]

Jag ser också gamla versionen i mobilen nu! Underbart! ;)
#234 - 19 september 2015 10:42
Å jag har gamla versionen i min laptop igen, toppen :D.

//Inger
#235 - 19 september 2015 20:10
Anledningen till att jag gnällde så till den milda grad om utseendet i en annan tråd är inte enbart av estetiska skäl, utan också för att den gamla versionen fungerade hjälpligt i min lur. Den nya däremot är helt omöjlig att använda (se mitt inlägg ovan), jag får inte någon överblick alls. Är det så att man måste ha en modern lur för att det skall funka?

Nu får jag av någon anledning upp gamla versionen i luren igen, men så länge det var den nya så försökte jag inte ens kolla från mobilen eftersom det helt enkelt inte gick. Jag väntade tills det fanns en dator att tillgå istället...
#236 - 19 september 2015 20:43
Till de som inte vet så har Christian gjort så man kan använda både det gamla och det nya utseende.
#237 - 19 september 2015 20:45
[QUOTE=Mr Woods;1744609]Anledningen till att jag gnällde så till den milda grad om utseendet i en annan tråd är inte enbart av estetiska skäl, utan också för att den gamla versionen fungerade hjälpligt i min lur. Den nya däremot är helt omöjlig att använda (se mitt inlägg ovan), jag får inte någon överblick alls. Är det så att man måste ha en modern lur för att det skall funka?

Nu får jag av någon anledning upp gamla versionen i luren igen, men så länge det var den nya så försökte jag inte ens kolla från mobilen eftersom det helt enkelt inte gick. Jag väntade tills det fanns en dator att tillgå istället...[/QUOTE]

Jag har kollat på zoopet's forum från mobilen i webbläsare men jag har lite större teckensnitt på min för att kunna se och då kommer mycket ovan på varandra och allt klämt ihop så det är jobbigt att läsa. Därför använder jag Tapatalk för forumet i mobilen och på surfplattan.
#238 - 19 september 2015 21:13
[QUOTE=Webo;1744615]Till de som inte vet så har Christian gjort så man kan använda både det gamla och det nya utseende.[/QUOTE]
Jag har mig veterligen inte gjort ett val om att använda det gamla? Det bara var så idag/igår, tänkte inte så mycket på att det bytt.
#239 - 19 september 2015 21:25
[QUOTE=PiaJo;1744618]Jag har mig veterligen inte gjort ett val om att använda det gamla? Det bara var så idag/igår, tänkte inte så mycket på att det bytt.[/QUOTE]

Använder du en länk som du har i favoriter eller går du till www.zoopet.com när du ska hit? har du skapat en genväg sen innan det nya utseende kom så kan det vara därför (jag vet inte men jag skulle gissa på att det är så) och Christian har nu gett oss lov att se den gamla igen och jag gissar det är därför du nu får den gamla.

Har du en genväg så testa att skriva in www.zoopet.com i webbläsaren och se vilken version du får.
#240 - 19 september 2015 21:37
Jag surfar från paddan och jag använder zoopet.com.
#241 - 19 september 2015 22:45
Ok. Då vet jag faktiskt inte :-)
admin
Christian Alfredsson
#242 - 20 september 2015 06:46
För att köra det gamla utseendet klickar man på länken: https://www.zoopet.com/forum/forum.php?styleid=3
Om man vill gå tillbaka till det nya så klickar man på https://www.zoopet.com/forum/forum.php?styleid=4

Jag vill gärna fixa till det nya så det fungerar på alla enheter för det gamla utseendet kommer försvinna i framtiden (utan att jag kan styra över det)

Så här ser nästa version ut av forumet: http://www.vbulletin.com/forum/ - Än så länge släpps säkerhetsuppdateringar till 4:an men när de slutar supporta den måste vi följa med och gå till 5:an.
#243 - 20 september 2015 06:51
Ok, måste ha kommit åt den länken då. Tack Christian för allt jobb du gör! Tummen upp!
#244 - 20 september 2015 07:39
[QUOTE=flygrc;1743695]test av gem
[ATTACH=CONFIG]77216[/ATTACH]

Ok nu fattade jag men var inte det onödigt krångligt?[/QUOTE]
+1

Jag gillade det bättre förut, när det var samma dialogruta och man kunde klicka sig vidare till att ladda upp. Säkert en vanesak. Det funkar dåligt med batchuppladdning av bildfiler i den nya funktionen. Skickar jag mer än 2 filer slutar det funka. Jag kan inte heller låta uppladdningsfönstret ligga i bakgrunden. Fönstret måste ha fokus, annars stannar uppladdningen. Kanske ett Windows 10+Chrome-problem?
#245 - 20 september 2015 07:55
Det kan vara ett Windows 10 + Chrome problem men det kan du ju testa vid att använda IE (inte Edge) för att göra samma sak.

Skickat från min SGP311 via Tapatalk
#246 - 20 september 2015 10:23
Det är samma inlägg som i förändringstråden: Har tittat på forumets startsida igen och där är forumhierarkin premierat vilket för mig blir tokfel. Det är ju inläggen till höger (som du ser på en dator) som borde ligga först/störst i överblicken. I mobilvyn så ser du enbart rubriken på vad folk skrivit i mobilen men inget om vad de egentligen innehåller. Då tror jag intresset dör. Lite som om en tidning bara innehöll de fetaste rubrikerna och inte en undertext. Är det så sedan att folk är otåligare än förr då försvinner ju många redan där.
admin
Christian Alfredsson
#247 - 20 september 2015 13:39
Kolla gärna på detta forumet: http://www.vbulletin.com/forum/

Det är så nästa genomgång av utseende på Zoopets forum kommer se ut. Det är version 5 och jag tror jag löser alla problem med det. Måste bara hitta koppling mellan det och behörigheter samt bilder.
#248 - 20 september 2015 13:43
[QUOTE=admin;1744735]Kolla gärna på detta forumet: http://www.vbulletin.com/forum/

Det är så nästa genomgång av utseende på Zoopets forum kommer se ut. Det är version 5 och jag tror jag löser alla problem med det. Måste bara hitta koppling mellan det och behörigheter samt bilder.[/QUOTE]

Men sen har du väl en annan skin som du lägger på, eller?
admin
Christian Alfredsson
#249 - 20 september 2015 13:56
Nja det blir det inte. Den har responsivt stöd från grunden så jag ändrar troligen bara färgen. Finns 16 val och ett är nog gott nog för oss.
#250 - 24 september 2015 02:31
När en person skickade pm till Kjell fick även jag detta PM, samt även Mr Woods. Tydligen fick även Mr Woods mina pm när jag konverserar med Kjell...
admin
Christian Alfredsson
#251 - 24 september 2015 06:23
Testa ett helt nytt och tomt PM. Det låter som det ligger kvar rester i det gamla.
#252 - 24 september 2015 06:49
[QUOTE=admin;1745305]Testa ett helt nytt och tomt PM. Det låter som det ligger kvar rester i det gamla.[/QUOTE]

Jag fick också en sån som var till många där jag inte borde ha varit med. Bild på original meddelandet jag fick ser du nedan:
[ATTACH=CONFIG]77460[/ATTACH]

Jag ville skicka den till dig i PM men i PM kan man inte bifoga bilder.
#253 - 24 september 2015 13:49
[QUOTE=Webo;1745310]Jag fick också en sån som var till många där jag inte borde ha varit med. Bild på original meddelandet jag fick ser du nedan:

Jag ville skicka den till dig i PM men i PM kan man inte bifoga bilder.[/QUOTE]Precis samma fick jag.
#254 - 24 september 2015 13:51
[QUOTE=ansjo;1745352]Precis samma fick jag.[/QUOTE]

Jepp. Jag såg att det var skickat till dig, Kjell, Woods, Nanoräkan, Rebah, Tommy och mig :-)
admin
Christian Alfredsson
#255 - 24 september 2015 16:22
Går det att återskapa problemet?
#256 - 24 september 2015 17:27
Jag vet inte. Jag tror att Linkan svarade på ett meddelande som Kjell skickade till många men istället för att svaret bara gick Kjell (som i Outlook när man mara tar svara) så gick det alla (i Outlook så är det svara alla) men jag vet faktiskt inte om samma funktioner finns under privata meddelanden.
admin
Christian Alfredsson
#257 - 24 september 2015 18:31
Nu är jag på gång med något helt nytt. Jag har hittat en programmerare som fixar en lite kodsträng jag inte klarade av att göra själv.

Det betyder att mina egna moduler (artregister osv) kommer att fungera med vBulletin 5. Den är betydligt trevligare än det utseende vi har idag.

Här kan ni ser hur det kommer se ut: http://www.vbulletin.com/forum/
#258 - 25 september 2015 08:22
Jag får numera mail när någon citerar mig i ett inlägg, och har letat som en blå så jag kan stänga av den funktionen. Någon vänlig själ som kan säga var den är?
#259 - 25 september 2015 10:37
Är det e-mail du får eller notifiering i Tapatalk?

Du skriver mail men bara för att vara säker ☺
#260 - 25 september 2015 10:38
[QUOTE=ansjo;1745424]Jag får numera mail när någon citerar mig i ett inlägg, och har letat som en blå så jag kan stänga av den funktionen. Någon vänlig själ som kan säga var den är?[/QUOTE]

hihiiii... ;):D

Kollade men såg inte nåt om det heller...
#261 - 25 september 2015 10:54
Tror jag hittade "problemet", det var den jä**a Tapatalk som gör detta. Förstår inte riktigt storheten med den skitappen...:p
#262 - 25 september 2015 11:25
ytterligare ett skäl till att inte ladda upp den appen igen i min telefon då.. :p
#263 - 25 september 2015 11:38
Jag har inga problem med det med min Tapatalk (Android). Den fungera bra numera efter de har gjort ett antal uppdateringar.

Dock har de haft lite problem de senaste dagarna med sina servers så man inte har kunnat komma in på forum med Tapatalk.
#264 - 25 september 2015 11:42
[QUOTE=admin;1745389]Nu är jag på gång med något helt nytt. Jag har hittat en programmerare som fixar en lite kodsträng jag inte klarade av att göra själv.

Det betyder att mina egna moduler (artregister osv) kommer att fungera med vBulletin 5. Den är betydligt trevligare än det utseende vi har idag.

Här kan ni ser hur det kommer se ut: http://www.vbulletin.com/forum/[/QUOTE]

Ok. Jag ser där finns en Mobile Suite också. är det den som du har lagt till som du höll på med för att få det rätt innan eller var det ett skin som du höll på med för att få det bra på mobila enheter?
admin
Christian Alfredsson
#265 - 25 september 2015 16:43
Det är ett skin. Men jag har droppat jobbet med det och fokuserar helt på att uppgradera till vBulletin 5 vilket är ett hästjobb för jag får skriva om mycket kod. Så jag har en lokal server med en egen Zoopet i min dator. Det kommer skärmdumpar så fort jag är klar i testmiljön.
#266 - 25 september 2015 17:30
[QUOTE=admin;1745456]Det är ett skin. Men jag har droppat jobbet med det och fokuserar helt på att uppgradera till vBulletin 5 vilket är ett hästjobb för jag får skriva om mycket kod. Så jag har en lokal server med en egen Zoopet i min dator. Det kommer skärmdumpar så fort jag är klar i testmiljön.[/QUOTE]

Ok. Då har du alltså en hel del jobb att göra förstår jag. Bara att säga till om du behöver hjälp men att kolla eller testa något.
Kommer du att använda Mobile Suite också eller bara VBulletin 5?
#267 - 25 september 2015 18:07
[QUOTE=PiaJo;1745443]ytterligare ett skäl till att inte ladda upp den appen igen i min telefon då.. :p[/QUOTE]Exakt:D!
admin
Christian Alfredsson
#268 - 25 september 2015 18:27
Jag är ganska klar med själva vBulletin5 installationen. Det kommer bli kanon. Framförallt är det en modern editor och skriva inlägg med och det är mycket enklare att bifoga filer. Jag kan dessutom designa precis hur de olika områdena ska fungera.

Har fått fixat koden för mina egna moduler såsom artregister osv. Ska visa Kjell imorgon + prata igenom listan med förslag från annan tråd. Riktigt kul!

Som ni ser på bilderna så är det bara grundinstallerat. Jag kan ändra varje liten grej enklare så det kan bli riktigt kul. Behöver inte heller tänka på mobilitet (responsiv design) då det är det från grunden.
admin
Christian Alfredsson
#269 - 25 september 2015 18:30
Vi kommer stödja Tapatalk även i vBulletin 5 - https://tapatalk.com/download_vBulletin.php
#270 - 25 september 2015 18:55
Så himla kul att läsa dina inlägg Christian. Du sprider ren arbetsglädje [emoji4]
Kjell Fohrman
Administrator
#271 - 25 september 2015 18:58
[QUOTE=Bluewing;1745469]Så himla kul att läsa dina inlägg Christian. Du sprider ren arbetsglädje [emoji4][/QUOTE]
Och jag känner mig äldre och äldre ;)
#272 - 25 september 2015 19:02
[QUOTE=Kjell Fohrman;1745470]Och jag känner mig äldre och äldre [;)][/QUOTE]Gör inte det!
Jag är 31, och ändå blir jag vansinnig på detta att Zoopet tydligen måste anpassas till den trådlösa telekomindustrins olika apparater som jag totalt saknar intresse för, eller till och med föraktar...
#273 - 25 september 2015 19:07
Kan ju försöka engagera mig lite i dettra trots allt.
Så Christian; jag tycker att du skall göra "latest topics" jääääääättelång, så man ser så många händelser som möjligt i listan!
Kjell Fohrman
Administrator
#274 - 25 september 2015 19:46
[QUOTE=Mr Woods;1745472]Gör inte det!
Jag är 31, och ändå blir jag vansinnig på detta att Zoopet tydligen måste anpassas till den trådlösa telekomindustrins olika apparater som jag totalt saknar intresse för, eller till och med föraktar...[/QUOTE]
Jag har alltid hävdat att en dator är en skrivmaskin med inbyggd tipp ex :p
Och telefoner ringar man med.....

Nåväl - tyvärr måste man anpassa sig till den krassa verkligheten
admin
Christian Alfredsson
#275 - 25 september 2015 19:47
Med den nya kan jag göra lite som jag vill. Vi kan deala att den ska se bra ut på dator...

Jag har kollat på hur det kommer se ut i telefon. Tycker det ser okey ut i båda. Fixa lite fonter. Öka kontrasterna så kommer det bli kanon
admin
Christian Alfredsson
#276 - 25 september 2015 19:48
[QUOTE=Kjell Fohrman;1745498]Jag har alltid hävdat att en dator är en skrivmaskin med inbyggd tipp ex :p
Och telefoner ringar man med.....

Nåväl - tyvärr måste man anpassa sig till den krassa verkligheten[/QUOTE]

Även jag föredrar dator med tangentbord. Gärna med bra skärm och bärbar.
#277 - 25 september 2015 19:49
Tummen upp Christian!
Du är en klippa! Har sagt det förr men säger det igen ;):)
#278 - 25 september 2015 19:50
Christian, På bild nr 2 så ser jag "taggar" vad innebär det i ett foruminlägg?
Tänkte om om ser var nåt man kunde ha nytta av..
#279 - 25 september 2015 19:53
[QUOTE=admin;1745500]Även jag föredrar dator med tangentbord. Gärna med bra skärm och bärbar.[/QUOTE]

Precis! Vilken laptop skall jag köpa??????????????????????????
#280 - 25 september 2015 19:57
[QUOTE=Mr Woods;1745504]Precis! Vilken laptop skall jag köpa??????????????????????????[/QUOTE]
En bra.. ;);););) hihiiii
admin
Christian Alfredsson
#281 - 25 september 2015 20:12
[QUOTE=PiaJo;1745503]Christian, På bild nr 2 så ser jag "taggar" vad innebär det i ett foruminlägg?
Tänkte om om ser var nåt man kunde ha nytta av..[/QUOTE]

Jag vet inte vad det betyder. Men vi slår på alla funktioner som är bra och döljer de kassa.
admin
Christian Alfredsson
#282 - 25 september 2015 20:17
[QUOTE=Mr Woods;1745504]Precis! Vilken laptop skall jag köpa??????????????????????????[/QUOTE]

Jag skulle valt en Macbook Pro 13,3" Retinaskärm om jag valt Mac, om jag valt PC hade jag valt en Lenovo T450. På PC:n hade jag kört Fedora som operativsystem. Båda är dyra men jag använder dem mycket och brukar köpa en ganska dyr dator.
#283 - 25 september 2015 20:17
[QUOTE=admin;1745506]Jag vet inte vad det betyder. Men vi slår på alla funktioner som är bra och döljer de kassa.[/QUOTE]Kan du göras "latest topics" större (längre) också?
#284 - 25 september 2015 20:20
[QUOTE=admin;1745507]Jag skulle valt en Macbook Pro 13,3" Retinaskärm om jag valt Mac, om jag valt PC hade jag valt en Lenovo T450. På PC:n hade jag kört Fedora som operativsystem. Båda är dyra men jag använder dem mycket och brukar köpa en ganska dyr dator.[/QUOTE]

Det spelar ingen större roll vad den kostar då den skall inhandlas istället för att jag betalar pengarna i skatt...

Däremot vet jag inte riktigt om jag vågar välja Mac (även om jag förstår att det säkert är bättre), men det får vi kanske ta i en annan tråd...
Tack för tipsen!
#285 - 25 september 2015 23:51
[QUOTE=admin;1745499]Med den nya kan jag göra lite som jag vill. Vi kan deala att den ska se bra ut på dator...

Jag har kollat på hur det kommer se ut i telefon. Tycker det ser okey ut i båda. Fixa lite fonter. Öka kontrasterna så kommer det bli kanon[/QUOTE]

Det ser ju riktigt bra ut. Kul.
#286 - 25 september 2015 23:59

Det är beroende på vad du ska göra med den och om du prioterade batteritid eller cpu kraft samt vilken storlek på skärm du vill ha och såklart vilket operativsystem du föredra. Skriver du svaren så är det lättare att svara på vilka där finns att välja på.

Har man inte den info så är det kanske som så att man säger du ska ha en helt annan än vad du behöver. Typ du behöver en Ford Flesta men man säger att du ska köpa en Porsche och det är ju onödigt och koster en hel del extra :-)
#287 - 26 september 2015 06:38
[QUOTE=admin;1745506]Jag vet inte vad det betyder. Men vi slår på alla funktioner som är bra och döljer de kassa.[/QUOTE]
låter väl bra tror jag :)
admin
Christian Alfredsson
#288 - 26 september 2015 19:48
Nu är vi tillbaka i det gamla utseendet för alla. Det blir så en stund tills jag fixar till det nya.
#289 - 27 september 2015 04:18
[QUOTE=admin;1745499]Med den nya kan jag göra lite som jag vill. Vi kan deala att den ska se bra ut på dator...

Jag har kollat på hur det kommer se ut i telefon. Tycker det ser okey ut i båda. Fixa lite fonter. Öka kontrasterna så kommer det bli kanon[/QUOTE]
Det ser verkligen bra ut. Ser fram emot den nya looken!
#290 - 27 september 2015 15:24
Hmm, ser att zoopet ser ut som förr igen (vilket jag föredrar), och problemet med att bakgrunden i inläggen man ser i sin profil är vartannat vitt och vartannat svart (jag har som sagt vit text på svart bakgrund, så de med vit bakgrund blir oläsbara) har försvunnit.
#291 - 28 september 2015 18:35
Så här ser det ut när jag går in på din sida? Men det är kanske inte detta du menar?
#292 - 28 september 2015 18:36
Så här ser det ut när jag går in på din sida och det är ser inte ut som svarta och vita fält/rader, Men det är kanske inte detta du menar?
#293 - 28 september 2015 18:37
[QUOTE=Shepard;1745629]Hmm, ser att zoopet ser ut som förr igen (vilket jag föredrar)[/QUOTE]
Jag håller med till 100%:)!
#294 - 28 september 2015 18:41
[QUOTE=ansjo;1745735]Jag håller med till 100%:)![/QUOTE]

Känns lite som om jag drog ur den virtuella "proppen" till något när jag på ett närmast ohövligt sätt ondgjorde mig över den nya designen... [:o]
#295 - 28 september 2015 18:43
[QUOTE=Mr Woods;1745737]Känns lite som om jag drog ur den virtuella "proppen" till något när jag på ett närmast ohövligt sätt ondgjorde mig över den nya designen... [:o][/QUOTE]
Nä, detta sa jag redan för någon månad sedan när Kjell hade kräftskivan:).
#296 - 28 september 2015 18:48
Det verkade inte fungera speciellt bra...
#297 - 28 september 2015 18:54
[QUOTE=ansjo;1745735]Jag håller med till 100%:)![/QUOTE]

Bra att jag inte är ensam om att tycka det :)

[QUOTE=PiaJo;1745733]Så här ser det ut när jag går in på din sida? Men det är kanske inte detta du menar?[/QUOTE]

Jo, det är det jag menar. När "nya" zoopet dök upp, så blev bakgrunden vit i vartannat inlägg, men nu när zoopets utseende har återgått till det normala, så ser även profilen ut som den ska.
#298 - 6 oktober 2015 21:56
Såg en funktion som kanske kan vara bra på ett annat forum. Längst nere till vänster så fanns en länk som heter "ändra tema" och där kunde man som användare välja olika teman (utseenden). Kanske något man också kan göra med Zoopet?

Kolla här: http://www.sportfiskeforum.se/forum/113-prylmarknaden-säljes/

Här fanns info om hur man gör i VBulletin: http://www.vbulletin.com/forum/forum/vbulletin-legacy-versions-products/legacy-vbulletin-versions/vbulletin-3-7-questions-problems-and-troubleshooting/283255-how-can-users-change-themes

Så kan användaren själv välja hur de vill det ska se ut :)
#299 - 7 oktober 2015 10:17
Vet inte om du (Christian) följer de andra traderna ang ändringar på Zoopet så om du inte har sett det med bilder framför varje tråd så kan du kolla här: https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=162155&p=1746523&viewfull=1#post1746523

En riktigt snygg funktion i forumet tycker jag.

Annons