Dom är så söta de små ciklidynglena, men dom minskar i antal rasande fort. Vet inte vem som tar dom eller vad som hänt, farit in i pumpen eller pappans mun? I morse såg jag bara 6 st mot kanske ett 20-tal i går kväll. Nu på e.m. er jag bara 4 st. Om det ska fortsätta så här kommer det inte bli några ungar alls kvar. Kanske det är lika bra egentligen.

Stoppade ner en broccoli i 30l åt framför allt snäckorna, men den förorenade vattnet något alldeles hemskt. Det blev en slemmig hinna på glaset och vattnet blev simmigt, äkligt. Fiskade upp broccolin och lade i en brysselkål istället. Dom verkar faktiskt gilla det bättre dessutom. Detta har aldrig hänt mig tidigare, förstår inte varför det blev så. Jag förvällde förvisso broccolin men det har jag också gjort förr, utan att detta hänt. tror jag håller mig till brysselkål i fortsättningen.

Har haft i lite krossat äggskal i 56l för snäckungarnas skull.

Ser ingen tydlig förbättring på fjärilsciklidernas munnar, fortfarande vita trots två dagars behandling. Har bestämmt mig för en intensivbehandling, en halvtimma i starkdos bad, och sedan tillbaka igen.:)