Ja då ska vi se... Har aldrig haft någon blogg tidigare så man får nog ta denna blogg med en nypa salt [:o]
Köpte ett 720 liters akvarium för precis en vecka sedan idag. Det nödvändigaste ingick i detta ja kanske 10 år gamla akvarium. Fick med en massa rötter, islands grus, filter, slangar osv osv.
Tänkte att det var nog bäst att börja på detta vis eftersom jag inte har någon akvarie erfarenhet...
När jag dundrade iväg med stor bil och släp hemåt efter mitt inköp så var det 13 fiskar som fick följa med och flytta hem till oss.
1 st Röd zebra, 1st prickig knorrmal, 10st andra ciklider (bruna) och 1 st Mal till (randig). Har suttit här på Zoopet och försökt hitta alla fiskar men tyvärr inte hittat de sistnämda...
Igår var jag en sväng till Luleå och inhandlade några fler kompisar. Har även nu försökt sitta och kolla här på Zoopet för att hitta alla fiskar... Och ja, jag har kommit en bit på vägen... Får återkomma med resultat senare :d
[ATTACH=CONFIG]38709[/ATTACH]
Så här såg akvariet ut när jag hämtade det.
[ATTACH=CONFIG]38710[/ATTACH]
Projekt: Byta ut de gamla lysrören till något mer modernt...
[ATTACH=CONFIG]38711[/ATTACH]
Kompisarna :) Har tyvärr inte hittat namn på den blåa med vit rygg eller på den randiga... hmm...
[ATTACH=CONFIG]38712[/ATTACH]
Prickiga Knorrmalen i full gång! Han är såå fin, helt vild o galen o lägger sig gärna och visar upp sig...
[ATTACH=CONFIG]38713[/ATTACH]
Nytt projekt, påbörjat idag... Allt blir vitt, vitt, vitt = fint fint fint! ;)
Kramar från
Rattik
Lotta