Har nyligen skaffat mig ett 540 l akvarium och har bland annat köpt malawiciklider. Har ett par Ahli, ett par Kandango, ett par firefish och så ett par som han i fiskaffären sa heter rödciklider. (När jag tittar här på zoopet ser det inte ut att vara samma fisk dock....har även nån sorts haj och två malar. Jag har lite fiskar i proportion till akvariets storlek och vill skaffa fler....frågan är om jag ska ha fler sorter eller om jag ska köpa fler av de sorter jag redan har. Vad kan jag ha för sorter om jag väljer det? Vill gärna ha fiskar som är lättlekta och gärna något annat än munruvare då jag tycker det är roligt att se när de vaktar och passar sina yngel.
En annan fråga som uppstått är det här med filter....jag fick med en pump, aqua clear 70 och hade en fluwal 4 plus sedan tidigare som jag också satt i. Men då blir frågan HUR jag ska sätta dem? Kanske en dum fråga men jag vill att det ska bli rätt. Nu har jag satt dem på var sin kortsida och utblåset mot varandra, kan jag ha det så?