Nytt malawi

#1 - 17 januari 2004 10:22
Hej.

Jag ska inom kort köpa ett 720L av min svärfar och jag har funderat mycket på vad för fisk det ska vara i. Jag har fastnat för malawi pga tanganyika (tropheus) verkar vara svårare att hålla. Då funderar jag främst på vilka malawi arter som skulle passa. Hitills dessa:

Golden 3+9
Malawisynodontis 3
BB-zebra "Nkhungu Point" 1+4 eller 3+9

Skulle gärna vilja ha Red Rubin men vet inte om dessa går ihop.
Tack på förhand
#2 - 17 januari 2004 10:41
skulle jag ha ett sånt stort skulle det bli fyllt med
silverhajar eller oscar- påfågelsciklid.

jaja hursomhelst, du kan nog ta vilka malawi du gillar om de inte
är för agressiva...sök på forumet "malawi 720" så hittar du nog nåt

(sökfunktionen är i högra hörnet när du är i forumet)
#3 - 17 januari 2004 10:56
Personligen så tycker jag att oscar är bland de fulaste fiskar som finns. Och silverhajar är inte vidare vackra dom heller. Men tack för i alla fall.

Jag omformulerar frågan:

Går det att ha Röd Rubin med ovanstånde fiskar? Jag har inte hittat några andra som faller mig på läppen utom Demasoni men dom verkar inte vara någon bra nybörjarfisk så jag skippar nog dom.
Tack på förhand
#4 - 17 januari 2004 11:34
Jag omformulerar frågan:

Går det att ha Röd Rubin med ovanstånde fiskar? Jag har inte hittat några andra som faller mig på läppen utom Demasoni men dom verkar inte vara någon bra nybörjarfisk så jag skippar nog dom.

Tack på förhand

Det går att ha Aulonocara med Golden men BB-zebra kan bli lite tufft =(
#5 - 17 januari 2004 11:52
Om man har en väldigt stor grupp Auloncara och några få BB-zebra ?
#6 - 17 januari 2004 11:55
kan gå,(har sett alla möjliga "galna" blandningar som funkat)Men jag skulle inte hålla dom med tuffare sällskap om du gärna vill ha röd rubin så försök hitta någon lugnare malawi som sällskap istället..
#7 - 17 januari 2004 12:34
Hmmmm det går juh inte att välja mellen Röd Rubin och BB-zebra. Dom är precis lika fina. Jag får fortsätta fundera :)
Tack för hjälpen :)

Annons