Nytt ljus.

#1 - 6 juni 2009 10:04
Väntar på ny belysning till karet. Det är så äckligt grönt ljus just nu, blir inte alls bra bilder. Här är i alla fall några Golden.

[CENTER][/CENTER]
#2 - 6 juni 2009 11:11
Jag skulle vilja se en bild på hela akvariumet sen fiskarna kom i. Eller syns de inte då?
#3 - 6 juni 2009 21:45
[QUOTE=maria_;bt28337]Jag skulle vilja se en bild på hela akvariumet sen fiskarna kom i. Eller syns de inte då?[/QUOTE]

Det kommer nya bilder på hela karet så fort jag är klar med nya rampen och ljuset, då är det förhoppningsviss lite fler fiskar i också. Just nu syns inte fiskarna så mycket om man tar helbild i och med att dom är så små.
#4 - 7 juni 2009 09:27
Vad blir det för rör? Aquarelle tycker jag är bra att fota i. Även om befintlig "ljusfärg" inte syns så mycket när du fotar med blixt.
#5 - 7 juni 2009 19:31
[QUOTE=Robin_Hedstrom;bt28340]Vad blir det för rör? Aquarelle tycker jag är bra att fota i. Även om befintlig "ljusfärg" inte syns så mycket när du fotar med blixt.[/QUOTE]

Det blir power glo. Tycker dom gör ett riktigt snyggt ljus. Har testat fota med blixt i mitt kar nu men det blir ändå grönaktigt ljus.
#6 - 9 juni 2009 08:33
Ah, goldens....mina favoritmalawis! :D

Jag tror att det finns en funktion på kameran där man kan ställa in känsligheten för olika ljus. Om du har för mycket grönt kan du sänka känsligheten för det, samtidigt som du höjer motsvarande för den motsatta färgen. Så får vi göra i vårt malawi, där vi har ett blått marie-glorör längst fram.

Annons