Nytt i diskuskaret.

#1 - 16 juni 2009 08:55
Hittade ett par riktigt fina Stendker 14cm Marlboro Red häromdagen och kunde såklart inte motstå frestelsen...
#2 - 16 juni 2009 09:22
Fina! Är det ett lekpar?
#3 - 16 juni 2009 09:28
Wow! Riktigt läckra! Du har dom i det andra karet, va? Altså inte i Heckel-karet, utan i "Disco-karet" antar jag.
Fint som snus! (Röda Lacket - och visst, en aggresiv snusdiskussion kan vi ta i en annan tråd. Våga vara Gubbe!):)
#4 - 16 juni 2009 10:05
Vet ej kön, plockade dessa ur en grupp nyinkomna i butiken. Men, hoppet är ju det sista som överger en........ :)

Ja Mats, de går i discobaljan. Hade väl inte blivit såååå bra att plutta ned dem till Hecklarna.. ;)
Jag slutade snusa för över 20 år sedan, vill inte skriva vad jag tycker om snusare idag.. :D
#5 - 16 juni 2009 10:23
Ouscazz skrev:
Vet ej kön, plockade dessa ur en grupp nyinkomna i butiken. Men, hoppet är ju det sista som överger en........ :)

Ja Mats, de går i discobaljan. Hade väl inte blivit såååå bra att plutta ned dem till Hecklarna.. ;)

Jag slutade snusa för över 20 år sedan, vill inte skriva vad jag tycker om snusare idag.. :D

Nej precis, det hade väl inte blivit sååååååådär himla käckt att blanda!
Du behöver inte tänka på att skriva vad du tycker om snusare idag - jag vet redan! Du lider av ett svårt snusarsug och längtar till de gamla fina tiderna när en rejäl snusbuss satt som en hårt skruvad Squashboll under läppen!:D
#6 - 16 juni 2009 11:15
MaxB skrev:
Du behöver inte tänka på att skriva vad du tycker om snusare idag - jag vet redan! Du lider av ett svårt snusarsug och längtar till de gamla fina tiderna när en rejäl snusbuss satt som en hårt skruvad Squashboll under läppen!:D

Du... jag slutade dessutom med rökningen för 8-10 år sedan, men tar gärna ett par puff på en juste Cohiba när det vankas spånken. Snus däremot, det testade jag ett tiotal år efter att jag hade slutat med otyget vilket resulterade i en väldigt knäsvag och dubbelvikt Harley-killes tidiga hemgång från en fest... så njae.. det lär väl aldrig hända igen. :p
#7 - 16 juni 2009 11:34
Ouscazz skrev:
Du... jag slutade dessutom med rökningen för 8-10 år sedan, men tar gärna ett par puff på en juste Cohiba när det vankas spånken. Snus däremot, det testade jag ett tiotal år efter att jag hade slutat med otyget vilket resulterade i en väldigt knäsvag och dubbelvikt Harley-killes tidiga hemgång från en fest... så njae.. det lär väl aldrig hända igen. :p

Ahh, jag är helt med dig - fattar läget!:)
Men, nog om detta, tillbaka till ämnet! Förbålt fina Discusar du skaffat. Var det fler i gruppen, i affären?
#8 - 16 juni 2009 11:56
Riktigt tryck i färgen, känns nästan självlysande. Hur gör ni med temperaturhållningen, är det OK om den sjunker lite under natten? Eller är det någon mintemperatur som gäller under hela dygnet?
#9 - 16 juni 2009 12:17
Riktigt tryck i färgen, känns nästan självlysande. Hur gör ni med temperaturhållningen, är det OK om den sjunker lite under natten? Eller är det någon mintemperatur som gäller under hela dygnet?

Halloj!
Jag kan bara svara för hur det är i min balja; det är ganska precis 30° dagtid och det sjunker ungefär en grad, alltså till runt 29° under natten. Denna lilla sänkning tycks inte påverka mina Discusar, vad jag kan se.
:)
#10 - 16 juni 2009 12:21
Ja, det var en grupp (6-7 st.) nyinkomna 14cm Marlboro Red som "Stora Butiken" i Lomma hade tagit hem från Stendker. Dessa två stack ut från mängden med sin runda form och helt jämna pannor samt hyfsat rena färger. De andra höll en klart lägre klass. Köpet var helt oplanerat men fiskarna håller så pass hög klass att jag inte kunde åka hem utan dem... :)

Det är helt riktigt ett jäkla tryck i färgen och det är INTE färgboostade bilder. Undrar om Stendker utfodrar dem med Kryptonit innan de skeppas iväg? Om man någon gång i livet sett en Marlboro F1-bil så förstår man varifrån de har fått sitt namn.

Jag kollar bara tempen på kvällarna och försöker hålla 27,5 grader i baljan med odlad diskus och en grad högre till de vilda. Har kommit fram till att det funkar bäst där.
#11 - 16 juni 2009 12:56
Snygga fiskar, såg de när jag var där i Lördags och köpte snakeskin. :)
#12 - 16 juni 2009 13:16
NIC skrev:
Snygga fiskar, såg de när jag var där i Lördags och köpte snakeskin. :)

:) Vilken balja gick dina i? Bilder?
#13 - 16 juni 2009 13:32
Ouscazz skrev:
:) Vilken balja gick dina i? Bilder?

Här är NIC:s tråd. Discusarna finns i slutet.:)
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=125567
#14 - 16 juni 2009 14:21
Tack MaxB!
De gick i baljan längst ut och längst upp till höger.
#15 - 17 juni 2009 08:51
NIC skrev:
Tack MaxB!

De gick i baljan längst ut och längst upp till höger.

Aaahhh... då vet jag vilka du köpte, fina firrar! :)
#16 - 17 juni 2009 08:54
Ouscazz skrev:
Aaahhh... då vet jag vilka du köpte, fina firrar! :)

Ja, de är fina, men är mest bruna änsålänge.. Kanske inte hjälper att jag har 2 par lekande scalarer i baljan, omöjliga att få upp.. Får väl göra en makeover och håva väck scalarerna! :)
Ångrar lite att jag inte köpte blå snakeskin, där fanns 2 st för 595 kr/st. Fruktansvärt fina!!
Du e också nöjd med ditt köp antar jag?
#17 - 17 juni 2009 08:57
Ta bort skalarerna så fort som möjligt och låt diskusarna växa till sig, sen kan du testa att sätta tillbaka skalerna igen. Det kan funka om inte skalrerna är för aggressiva. Fina snakes! De ser ut att var väldigt unga och kommer isf att färga ut om ett halvår eller så.

Ja, jag är jättenöjd.
Men man får välja noga, inte alla Stendkerfirrar som är fina, en del har lite lustig kroppsform.
#18 - 17 juni 2009 09:05
Ouscazz skrev:
Ta bort skalarerna så fort som möjligt och låt diskusarna växa till sig, sen kan du testa att sätta tillbaka skalerna igen. Det kan funka om inte skalrerna är för aggressiva. Fina snakes! De ser ut att var väldigt unga och kommer isf att färga ut om ett halvår eller så.

Ja, jag är jättenöjd.

Men man får välja noga, inte alla Stendkerfirrar som är fina, en del har lite lustig kroppsform.

Ja, scalarerna ska väck! De är inne i nån romfrenzy och har varit det ett tag. Lägger rom ca, 1 gång i veckan så det är mkt känslor i burken...
Snakeskingrabbarna käkar bra men de små rackarna e jäkligt tunna, det enda de har e panna.

Jag håller med dig, bara för att de kommer från en välkänd odlare är det inget som säger att alla ex. är tiptop.
#19 - 17 juni 2009 15:37
NIC skrev:
Ja, scalarerna ska väck! De är inne i nån romfrenzy och har varit det ett tag. Lägger rom ca, 1 gång i veckan så det är mkt känslor i burken...

Snakeskingrabbarna käkar bra men de små rackarna e jäkligt tunna, det enda de har e panna.

Jag håller med dig, bara för att de kommer från en välkänd odlare är det inget som säger att alla ex. är tiptop.

Var kommer dina små ifrån och har du haft dem länge?
#20 - 17 juni 2009 15:53
ansjo skrev:
Var kommer dina små ifrån och har du haft dem länge?

Från en butik i Lund. (inte den bästa...)
Har haft de i knappt 2 veckor.
Hade inte köpt de igen så att säga..
#21 - 17 juni 2009 15:57
Jag såg din andra tråd och skrev där istället för att highjacka Ouscazz tråd:D...

Annons