Nytt forum

#1 - 20 april 2004 17:51
Jag skulle gärna villja att zoopets forum blev lite nyare.

http://forum.divxsweden.net/ipdl.php
Det här forumet tycker jag är mycket och har många bra funktioner som zoopet saknar och jag skulle gärna vilja att zoopet också kunde skaffa det eller ett liknande.
#2 - 20 april 2004 18:00
Det stora problemet med att byta forum är att konvertera databasen. Vi har följande krav.
1. Ska stödja MySQL som databas
2. Konvertering från Snitz forumdatabas till den nya ska funka via konverteringsverktyg.
#3 - 20 april 2004 18:38
är inte så jätte bra på sånt här...
men det vore bra om ni kunde kolla upp lite om vad det finns för alternativa forum.
zoopets forum har ju blivit som en del av vardagen och det vore bättre och enklare med det en liknande forum som ovan.
en funktion där som jag tycker är bra (har nämnt detta förut) är att när man fått 5 olika svar på ett inlägg så får man fem mejl i sin inkorg. i det andra forumet får man bara ett mejl vilket underlättar väldigt mycket.
#4 - 20 april 2004 18:43
Jag tycket att det forumet som finns nu är jättebra, och mycket bättre än det Dutten länkade till (inget elakt menat, egen åsikt) =/
#5 - 20 april 2004 18:47
det jag länkade till var bara ett exempel på ett forum som jag tycker är bra...
det är väl som med allt annat...lite ovant i början men man vänjer sig.
#6 - 20 april 2004 18:57
Har kollat igenom det forumet innan och jag kan inte påstå att jag hittat något där som jag saknar här.
Varför ändra på ett bra och väl fungerande forum innan man hittat en ersättare som verkligen är bättre på många punkter?
#7 - 20 april 2004 19:01
som jag redan skrivit så är mejlprenumerationen en stor fördel så man endast får ett mejl även om man får 100 svar på inlägget.
finns fler fördelar med det forumet men som sagt så var det forumet bara ett förslag.

Annons