nytt filter

#1 - 2 mars 2007 15:30
hej
har ett 375L SA inspirerat akvarium med hantlar, buenos aires tetror dlagg ciklider och lite annat. Men nu är det så att mitt ytterfilter håller på att dö, vilket gör att jag inte vågar mata så kraftigt som innnan vilket i sin tur ledder till att hantlarna inte växer ordentligt.

Min fråga är nu vad skall jag köpa för ett ytterfilter,det måste vara tyst då akvariet står i sovrummet och hyffsat billigt

smärtgränsen går runt 700kr, är det lämpligt att köpa ett begagnat eller e det bättre med ett nytt.

bor i lund så det finns ganska stort utbud på begagnat marknanden
#2 - 3 mars 2007 13:04
He ? Ytterfilter, dö? Du, rent informativt, bara för att folk brukar säga att deras ytterfilter lever om, eller lever djävul, betyder inte det att det är en livsform.... Nåja, skämt och sidor.

Jag antar att ditt ytterfilter börjar bli svår startat, skramlar, och pumpar mindre? Funderat på att investera ett par tior i en ny impeller istället?
B!
#3 - 3 mars 2007 13:18
hej

har ett 375L SA inspirerat akvarium med hantlar, buenos aires tetror dlagg ciklider och lite annat. Men nu är det så att mitt ytterfilter håller på att dö, vilket gör att jag inte vågar mata så kraftigt som innnan vilket i sin tur ledder till att hantlarna inte växer ordentligt.

Min fråga är nu vad skall jag köpa för ett ytterfilter,det måste vara tyst då akvariet står i sovrummet och hyffsat billigt

smärtgränsen går runt 700kr, är det lämpligt att köpa ett begagnat eller e det bättre med ett nytt.

bor i lund så det finns ganska stort utbud på begagnat marknanden

Hej

Kan det inte gå att rädda då t.ex nya filtermassor/ny impeller mm?
Annars så kan ju ett JBL crystal profi från tyskland passa din plånbok, tittade själv på ett sånt fast min budget var större så det fick bli ett Eheim 2028 istället.

MVH Patrik
#4 - 3 mars 2007 15:06
håller med ... låter det illa är det nog impellern eller axeln som get sig.
bättra att du köper nya reservdelar än o lägga 700kr på ett filter som antagligen kommer ge sig lika fort.

Annons