Nytt år och allt

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 5 januari 2010 20:43
Försöker samla ihop mig till en "rapportblogg" då och då - och det är väl hög tid för en nu.

Tycker själv förövrigt att det är rätt kul att kolla in i de bloggar som ni andra skriver, men jag är dålig på att själv skriva bloggar och även att kommentera andras:(

Tack i alla fall till alla er andra som skriver tänkvärda och läsvärda bloggar - det är alltid kul att läsa vad ni skriver:d

Det har gått en månad sedan min senaste rapport och jag har bl.a. hunnit med att besöka MAF där jag höll ett föredrag och vi i Zoopetväst hade en lyckad årsavslutning med vår glöggfest. 2 mycket trevliga - om än något olika evenemang.

Annars kan man väl säga att 2009 för min del inte har varit så bra och det vill nog till att 2010 blir ett snäpp bättre - annars är väl snart loppet kört. Fick i alla fall till slut igenom min sjukskrivning med försäkringskassan och jag är nu i alla fall halvt sjukskriven t.o.m. februari.

Har annars faktiskt rätt mycket att göra just nu eftersom jag nu håller på med det sista av nästa BTN-bok, som ju handlar om Nano-akvarier. Slet med redigeringen av den tyska upplagan igår och idag satt jag med den norska.

På torsdag skall jag hålla föredrag (om akvaristik och miljö) uppe i Oslo - skall bli kul att komma dit även om vädret verkar vara ännu sämre där uppe (mer snö och kallare). stannar några dagar däruppe efteråt och hälsar på en gammal kompis, men måste masa mig ner i helgen igen. Skall nämligen antagligen hålla samma föredrag igen på tisdag i Göteborg (GAF och GCG). I slutet av nästa vecka skall jag sedan hålla i en kurs för personalen hos en fiskgrossist. Det är ett lite ovanligt föredrag för mig, men skall bli himla kul (dock rätt arbetsamt eftersom jag måste sätta ihop några nya föredrag nästa vecka).

Ja och sedan är det ju snart dags för det härliga västgängets Tysklandsresa - det skall bli riktigt kul:d
Lär väl också bli en artikel och ett antal foton från detta evenemang inlagda här på Zoopet.

Vad gäller mitt hälsoläge är det väl varken bättre eller sämre - utan man hankar sig fram[:o]
Hoppas i alla fall att det kan bli dags för lite operationer framåt våren - men det är inget som jag idag vet något om.

Så tack för mig för denna gång - hör av mig med en ny rapport om en månad.
#2 - 5 januari 2010 22:31
Att vänta på operationer kan vara ganska segt, är så mycket som kan strula... både från sjukhuset och patientens sida. Hoppas du har tur med både och :)...

Såg världens finaste nanokar härodagen, gick uppskattningsvis runt 20-25liter i det... all inklusiv, med pump, lyse...
Det hela bestod av en rektangulär glaslåda, som stod på en fot så "glaslådan" verkade sväva... där fanns inga täckglas, utan glaset ovanpå satt ihop med resten av "glaslådan", vilket gjorde att man kunde fylla vatten ända upp till "täckglaset".
Baksidan bestod av en svart påbyggd låda, som även gick en bit upp över "täckglaset"... där de vitala delarna satt.
Pris: 1800kronor... tyvärr lite för mycket för "en inredningdetalj"... med det väckte vill ha begäret [:o]!
admin
Christian Alfredsson
#3 - 6 januari 2010 09:53
Ta det lugnt så du inte tokjobbar! Låter som du har massor på schemat och hälsan går ju först.
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 6 januari 2010 09:57
[QUOTE=Lilla Damen;bt30226]Såg världens finaste nanokar härodagen, gick uppskattningsvis runt 20-25liter i det... all inklusiv, med pump, lyse...
Det hela bestod av en rektangulär glaslåda, som stod på en fot så "glaslådan" verkade sväva... där fanns inga täckglas, utan glaset ovanpå satt ihop med resten av "glaslådan", vilket gjorde att man kunde fylla vatten ända upp till "täckglaset".
Baksidan bestod av en svart påbyggd låda, som även gick en bit upp över "täckglaset"... där de vitala delarna satt.
Pris: 1800kronor... tyvärr lite för mycket för "en inredningdetalj"... med det väckte vill ha begäret [:o]![/QUOTE]
Det är ett Fluval Edge-akvarium och det har stått ett sådant på mitt skrivbord nu i några månader;).
Väldigt snyggt:d men något opraktiskt:p
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 6 januari 2010 09:59
[QUOTE=admin;bt30227]Ta det lugnt så du inte tokjobbar! Låter som du har massor på schemat och hälsan går ju först.[/QUOTE]
Försöker nog ta det lite lugnt ändå - även om det kanske är mycket just nu så går ju allt ändå i långsammare takt än tidigare.
#6 - 6 januari 2010 10:12
Fasen ett sånt fluval edge står högt på min önskelista över "kommande inköp" oxå.
Dom är läckra och jag vill ha fint graderade cr o cb räkor i det.
#7 - 6 januari 2010 10:45
Det jag såg var inrett med svart grus/sand, några pyttiga 5cm gräs och en kvist med boklöv... och rödrandiga räkor.
#8 - 6 januari 2010 12:22
Kan vara riktigt snyggt med små akvarium å räkor. :) Och stressa inte ihjäl dig!!
#9 - 10 januari 2010 21:05
Alltid spännande med månadsrapportering, ser fram emot nästa men slit inte ut dig!
#10 - 21 januari 2010 12:45
Hej! Skulle någon vilja beskriva vad ett nano-kar är och hur det fungerar?
Mvh
Christin Persson
#11 - 21 januari 2010 13:22
Har inget själv, men ordet nano betyder liten... =ett väldigt lite akvarium. Funkar väl som ett "vanligt" akvarium, men dess storlek gör det svårare att få balans i... lämpar sig nästan bara för räkor (tycker jag).

Annons