Nytt Aquael 112L med möbel!

#1 - 22 december 2011 21:04
Hejsan,

Var för några timmar sedan och införskaffa ett Aquael 112Liters med tillhörande möbel!

Frågan till er:

Tycker verkligen att möbeln verkar väldigt ostabil, i klass med Ikea vad vet jag, så är nu orolig över att fylla det med vatten. Ända platsen jag har plats med de är bredvid datorn för 20papp och man vill ju helst inte att det skall gå åt pipan.

Kan man lita på en medföljande möbel till 110%? Bifogar en bild så ni själva kan se hur den ser ut!

Mvh
Freddan
#2 - 22 december 2011 21:34
Den är byggd för karet, jag har en liknande möbel. Datorn är ju ett osäkert kort då du ska slabba en del med vatten på stället ändå..
#3 - 22 december 2011 21:45
Jo det har du visserligen rätt i men om vi bortser från slabbandet! håller bänken måttet till 100%?
#4 - 22 december 2011 21:46
Är diplomatisk ;)

Min håller! :D
#5 - 22 december 2011 21:46
instämmer med förgående talare, har oxå haft en sådan möbel med 250L kar på och det va inga problem alls, berevid datorn är nog ingen bra ide, klart om du vill ha en ny på drulle försäkring kanske det är bättre att ha det jämte den:p
#6 - 22 december 2011 21:52
Har en annan byrå som är sista alternativet att ställa karet på, vad tror ni? brakar den skiten samman där finns iaf inget direkt värdefullt bredvid hehe

BILD:
#7 - 22 december 2011 22:14
äh, bruka möbeln som kommer med karet. De hör ju ihop :)
#8 - 22 december 2011 22:27
Jo de vill jag ju göra, fast som sagt då kanske man kommer lite för nära datorn med tillhörande baslåda :P
#9 - 29 december 2011 15:20
Ha inte datorn och basen på golvet då om du är rädd för att akvariet ska krascha :) Jag har min dator i nån sorts datorhållare från onoff som är fastskruvad på insidan av skrivbordet. Även basen är fäst uppe i skrivbordet, fast den är ganska så liten för att vara en bas. Då är ju chansen att de blir dränkta minimal :)
#10 - 29 december 2011 15:45
Möbeln som kommer med akvariet kan du lita på till 100% bara du monterat det enligt anvisningarna. Sedan hur du placerar möbeln i förhållande till andra möbler och hur mycket du slabbar med vatten har ju knappast med själva möbeln att göra. Har du en riktig akvariemöbel är det bara dumt att inte använda den såvida man inte verkligen vet vad man sysslar med och har väldigt bra anledning att välja något alternativ.

Annons