Nytt akvarium - ny inredning

#1 - 7 oktober 2006 17:34
[FONT=Trebuchet MS]Har fått tillbaka mitt gamla 100L's akvarium av en kompis.. så jag var ju bara tvungen att slänga ihop det såklart.. varför skulle man inte kunna ha 3 akvarium i en tvåa lixom? :p [/FONT]

[FONT=Trebuchet MS]Hur som helst, så här ser det ut just nu.. ni får smita in på zoonen o spana.. [/FONT]

[FONT=Trebuchet MS]Ska ha i nån växt oxå, men det får vänta lite tills jag fått en idé om vad jag ska stoppa i för fiskar.. [:o] [/FONT]

[FONT=Trebuchet MS]Det är lite gruml i just för tillfället, kunde inte vänta alltför länge med kameran heller.. (tålamod? vad är det? :confused:)[/FONT]

[FONT=Trebuchet MS]Ta en titt vet'ja![/FONT]
[FONT=Trebuchet MS]http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=416357[/FONT][FONT=Trebuchet MS] (funkar inte denna länk, tryck på denna o sen får ni knalla in i galleriet, på akvarie 100L [/FONT][FONT=Trebuchet MS]http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=416357[/FONT][FONT=Trebuchet MS])[/FONT]

[FONT=Trebuchet MS]Så, nu vill jag gärna ha lite gensvar :p [/FONT]
#2 - 7 oktober 2006 17:47
Jätteläckert! Om du har tråkigt får du gärna komma hit och göra mitt akvarium lika fint... :D
#3 - 7 oktober 2006 17:51
Mycket fint!!Dö läcker bakgrund
#4 - 7 oktober 2006 17:54
Det var ruskigt snyggt! Får hålla med Stene JÄCKLIGT läcker bakgrund! Vill ha sådan i mitt kar med! :)
#5 - 8 oktober 2006 09:09
Köpte bakgrunden på pwss.se.. kostade inte alls så mycket som de kan kosta.. sen fick sambon o jag trassla lite med att såga ner det till rätt storlek.. o det var inte det lättaste! Men jag blev helnöjd o ska genast sätta igång att dra dit lite el oxå.. som det är nu så finns inga eluttag i direkt anslutning, så nån konstruktion ska vi nog hitta på under eftermiddagen så att det lyser lite i hallen =)
#6 - 8 oktober 2006 14:45
Vart fick du tag på den svarta sanden???

Håller på och letar som en tok :p
#7 - 8 oktober 2006 17:14
Fellan skrev:
Vart fick du tag på den svarta sanden???

Håller på och letar som en tok :p

Köpte den på Djurmagazinet i Linköping. Akva-stabil heter märket (danskt), och just denna sort heter AT 219A Haley. Säljs i 9kg påsar.
Det är inte sand, utan rätt så fint grus 1-2mm, shining black. Ser ut som nylagd asfalt, glänser lite sådär ni vet ;)
#8 - 8 oktober 2006 19:39
Kunde inte se nån länk :(
#9 - 9 oktober 2006 01:02
Fantastisk bakgrund, grymma stenar, riktigt snyggt!

Jag hade dock lagt gruset i en "Backe" (dvs mer grus i bak-kant). Då får du ännu mera djup i karet, dessutom ser du mer av fiskarna. Men det är ju en smaksak :)
#10 - 9 oktober 2006 09:37
Inka skrev:
Kunde inte se nån länk :(

Skrev länkarna i första inlägget.. såg du dom inte, eller funkade de inte?
#11 - 9 oktober 2006 09:39
jsodra skrev:
Fantastisk bakgrund, grymma stenar, riktigt snyggt!

Jag hade dock lagt gruset i en "Backe" (dvs mer grus i bak-kant). Då får du ännu mera djup i karet, dessutom ser du mer av fiskarna. Men det är ju en smaksak :)

Kul o höra!
Jo jag är ju inte riktigt klar än, o givetvis så kommer gruset i en backe.. det ger ju ett mycket bättre djup i karet + att det är effektivt vid rengöring, då all skit (ursäkta uttrycket) ramlar ner framme vid kanten.. bara att suga upp istället för att rensa omkring..

Hade lite bråttom att få iväg en bild, därför ser det ut som det gör ;)

Funderar på den skruvade varianten av vallisneria som växt.. vad tror ni om det?
#12 - 11 oktober 2006 09:47
Funkade inte men funkar nu! Ser fint ut! Jag tror också att det kan bli fint med vallsnerian. Vad ska du ha för fiskar i?
#13 - 11 oktober 2006 10:04
Jäkligt läckert akvarium! *avundsjuk* Du skulle kunna ta färjan och komma till finland och inreda mitt akvarium oxo ;) tror du att de levererar sådanadär bakgrunder till finland?
#14 - 12 oktober 2006 13:02
Jäkligt läckert akvarium! *avundsjuk* Du skulle kunna ta färjan och komma till finland och inreda mitt akvarium oxo ;) tror du att de levererar sådanadär bakgrunder till finland?

Ja men varför skulle de inte göra det? Man kan alltid skriva och fråga dom, eller ringa är nog det bästa, då får man svar direkt. Man får ju betala frakten själv så det finns väl inget som säger då att de inte skulle skicka dit, det kostar ju inte något extra för dom.. Ring o fråga!
www.pwss.se

Hör av mej om jag har vägarna förbi så kommer jag o kollar på hur det går med akvariet :p
#15 - 12 oktober 2006 13:04
Inka skrev:
Funkade inte men funkar nu! Ser fint ut! Jag tror också att det kan bli fint med vallsnerian. Vad ska du ha för fiskar i?

Var o handlade några knippen av den skruvade varianten häromdagen.. de hade bara 2 buntar hemma :( men det är ju inte svårare än att man får köpa fler längre fram när de fått hem nytt..

Vet inte vad jag ska stoppa i för fiskar.. känns som om de flesta sorter (som man klarar av) redan finns i det andra akvariet. Någon gav mej tipset på svart-tetra, o de är ju grymt snygga.. ska se om de går att få tag på här i länet nånstans.. Men nåt mer ska ju självklart i.. men vad?? :confused:
#16 - 15 oktober 2006 07:55
Kanske 2-3 dvärgkul fiskar eller någon cool mal.
#17 - 15 oktober 2006 14:47
Oo vad glad jag blir! ^^ Tittade på nätet just och så lade jag märke till att även vi som bor i Finland kan köpa på postorder från pwss.se! Nu beställde jag svart sand till mitt kar, och några urläckra stenar och grottor! :D tack för tipset, Whizzer!
#18 - 15 oktober 2006 16:07
54L skrev:
Kanske 2-3 dvärgkul fiskar eller någon cool mal.

dvärgkul fiskar?
#19 - 15 oktober 2006 16:07
Oo vad glad jag blir! ^^ Tittade på nätet just och så lade jag märke till att även vi som bor i Finland kan köpa på postorder från pwss.se! Nu beställde jag svart sand till mitt kar, och några urläckra stenar och grottor! :D tack för tipset, Whizzer!

Vassego! Glöm inte att visa oss hur det blev sen!
#20 - 15 oktober 2006 19:11
Jaa, det är klart jag visar er :D Hoppas att det inte tar allt för länge för paketet att komma. Hur länge brukar det ta för er som beställer inom sverige?
#21 - 16 oktober 2006 08:13
Jaa, det är klart jag visar er :D Hoppas att det inte tar allt för länge för paketet att komma. Hur länge brukar det ta för er som beställer inom sverige?

Det tog ungefär en vecka innan jag kunde hämta paketet på posten.. kanske att du får lägga till ett par dagar på din leverans..

Annons