Hej!
Jag har startat upp ett nytt akvarium efter ca 10 års uppehåll från denna roliga hobby.
Jag vill gärna höra vad ni har att säga om min setup! Om den verkar vara bra eller inte.
Ca 200 liter med BTN
2st innerfilterpumar gömda i BTN. Den ena pumpen spolar vattnet bakom BTN för att inte få stillastående vatten där.(är detta en ok lösning?) Den andra pumpen går rakt ut i akvariet. Pumparna är Eheim 2048 och Unifilter 750. Jag har en luftpump med "syresten" i samma utrymme som pumparna. Är detta nödvändigt? jag tycker den låter lite för mycket! Eheim rör om i ytvattnet men jag har ett väldigt tätt "lock" På akvariumet, Får dom tillräckligt med syre då??(om jag tar bort Luftpumpen)
Fiskbeståndet är 2st små pleco 20st neontetror 2st par Palettciklider och 2st små pansarmalar(skulle vilja ha fler fiskar hur många kan jag ha??.)
Jag har även ca 10st växter..och växtnäring i fom av tabletter nerpetade i sanden runt om rötterna..floura lysrör 2ggr 18 watt
Hur ofta bör jag byta vatten? och hur mycket? byter ca 10 liter vatten 2ggr i veckan.
Skulle lägga in ett par bilder om jag viste hur man gjorde.....:confused:
Mvh Peter