Hej igen på er!
Har kommit över ett 173 liters akvarium men det medföljer ingen pump eller doppvärmare.
Går det att använda pumpen och värmaren från det akvarium på 20 l vi har nu? Eller är det alldeles för litet?
Kram på er
snusmumriken skrev:Okej, det ska jag tänka på!
Men har väldigt litet flöde så går inte att se med blotta ögat utan får titta på växterna som står lite längre fram ;)
Menade mest att jag sköljer av dem från mat och sånt som hamnar på dem, tycker de ser så äckligt ut med larver och flingor liggandes på
snusmumriken skrev:Jag blir så förvirrad haha.
Hade svarta slöjisar / guldfiskar när jag var liten och då sa vi svart slöjstjärt eftersom de var så de sa på djuraffären vi hade då.
Men när jag pratade om dem med personalen i nuvarande djuraffären så skällde hon nästan ut mig för de var minsann svarta guldfiskar och inget annat.
Lät nästan som "Kan du inte detdär så bör du inte ha fisk"
snusmumriken skrev:Vi ger dem väldigt lite mat, känns som vi ger dem för lite ibland faktiskt men kampfiskar kanske inte äter så mycket?
De får både mygglarver och flingfoder och de äter båda delarna.
Kensa skrev:det är faktiskt svårt att ge fisk för lite mat.
det är det absolut vanligaste misstaget man som akvarist gör, dvs man matar för mycket.
.
snusmumriken skrev:Jag blir så förvirrad haha.
Hade svarta slöjisar / guldfiskar när jag var liten och då sa vi svart slöjstjärt eftersom de var så de sa på djuraffären vi hade då.
Men när jag pratade om dem med personalen i nuvarande djuraffären så skällde hon nästan ut mig för de var minsann svarta guldfiskar och inget annat.
Lät nästan som "Kan du inte detdär så bör du inte ha fisk"