Nytt akvarium?

#1 - 25 februari 2010 22:15
Hej! jag är precis ny här på forumet:)
Jag har läst på så mycket nu om fiskar och så, men det finns så otroligt mycke man behöver veta.
Funderar på att skaffa mig ett juvel rio 125 liters och undrar om det är några av er som har någon erfarenhet av det akvariumet?? Bra eller dåligt?
Eller om det finns något annat bra akvariumpaket med möbel och pump till ett rimligt pris i stockholm?
#2 - 25 februari 2010 23:33
jag köpte ett juwel record 110l för ca en månad sen och det visar sig vara den roligaste hobbyn som jag haft:P. jag själv tycker inte det är så komplicerat som dom skriver i böcker. det är en väldig rolig hobby jag rekomenderar varmt:).

detta forumet är perfekt för nybörjare här har jag lärt mig nästan allt jag kan av mycket erfarna akvarieägare:)
#3 - 26 februari 2010 06:06
Är det inte Juvel som har ljusramper där bara Juvels egna lysrör passar, begränsar utbudet av rör att välja på en del. Bortsett från det är det trevliga kar.
#4 - 26 februari 2010 09:24
Är det inte Juvel som har ljusramper där bara Juvels egna lysrör passar,

...nää. De vanliga rören, av diverse märken, som du kan köpa i vilken zoobutik som helst passar alldeles utmärkt.:)

Själv är jag en stor fan av Juwels kar, så Sissi, gillar du den baljan så köp den!
#5 - 26 februari 2010 10:00
Tack för svaren! Det blir nog ett sånt:D
Har tittat runt så mycket nu på olika kar och juwel var den jag fastna på mest! Jag vill så gärna ha en dvärgkulfisk i, men har hört att den inte går så bra med andra fiskar vilka fiskar går den med i ett 125 liters?
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 26 februari 2010 10:25
sissi. skrev:
Jag vill så gärna ha en dvärgkulfisk i, men har hört att den inte går så bra med andra fiskar vilka fiskar går den med i ett 125 liters?

Denna kategorin är för frågor om "akvarier och tillbehör". För fiskfrågor finns det andra kategorier.
Lycka till med det nya akvariet
#7 - 26 februari 2010 10:45
Sorry visste inte att man måste byta kategori, men nu vet jag:)

Annons