Nytt akvarie, frågor!

#1 - 5 augusti 2007 12:37
Hej, jag funderar starkt på att köpa ett sånthär som ersättning för mitt 68L som jag har insett nog är lite för litet: http://www.zooplanet.se/aquael-hoern-svart-liter-p-5257.html

är detta något bra? eller finns det något bättre för en billigare peng eller andra förslag?

MVH
#2 - 5 augusti 2007 14:37
De finns nog billigare, vi köpte vårat 240L på hornbach i göteborg karet + möbel +sand gick på 3000.. och dem har många olika fina akvarium..
Så kolla runt lite så hittar du nog både bättre o billigare..
MVH Maria
#3 - 5 augusti 2007 15:06
Ett tips är att kolla på blocket,med lite tålamod kan du hitta ett kar i den storleken komplett med pumpar,filter etc för halva det pris som var i den länk du bifogade.
#4 - 5 augusti 2007 15:34
Inne i Karlstad så kostade ett sånt 3000 :- med bord och allt.
Precis som bilden ungefär.

Helt otroligt vad det kan skilja sig mellan olika butiker.
Maffia666
#5 - 5 augusti 2007 19:07
Hej, jag funderar starkt på att köpa ett sånthär som ersättning för mitt 68L som jag har insett nog är lite för litet: http://www.zooplanet.se/aquael-hoern-svart-liter-p-5257.html

är detta något bra? eller finns det något bättre för en billigare peng eller andra förslag?

MVH
PÅ Blocket finns ett likadant med tillbehör för 2800:- i Göteborg. Men som Danne och Anzo sa så kan man hitta billigare.
#6 - 5 augusti 2007 21:53
Ah, blocket var ju ett bra ställe! väldigt mycket billigare, akvarier har väl lång hållbarhet? lixom att det inte spelar nån större roll om de är beg? mvh
Guest
#7 - 5 augusti 2007 22:08
Ah, blocket var ju ett bra ställe! väldigt mycket billigare, akvarier har väl lång hållbarhet? lixom att det inte spelar nån större roll om de är beg? mvh

Mitt tips är att köpa ett som fortfarande är i gång, då kan du ju se att det är tätt.
Juwel gör snygga hörnakvarier med, finns en del på blocket...
#8 - 6 augusti 2007 07:12
Blocket är mycket billigare men om du har råd och vill vara extra tryggt så köp en ny genom en affär. Jag har för mig att de akvariehandlare som har kontakt med imazo kan fixa billigt akvarium. Vi köpte vårt akvarium 540liters för 4000kr.

Annons