[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Hejsan allihop![/FONT][/SIZE]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Nu är det dags att köpa ett nytt kar och med det kommer givetvis en hel del funderingar och tankar. Efter mycket mätande och planerande har jag bestämt mig för att köpa ett 420l akvarium från PWSS, denna för att vara exakt [/SIZE][/FONT][FONT=Times New Roman][SIZE=3][COLOR=#800080]http://www.pwss.nu/product.php?productid=3285[/COLOR][/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Jag har sedan tidigare ett 105L akvarium och det är därmed första gången jag startar upp ett så stort akvarium. Man skulle nog kunna säga att jag är en seminybörjare så därför har jag en del frågor som jag hoppas alla erfarna akvarister här kan hjälpa mig med. Jag planerar att det skall bli ett Sydamerikanskt kar förövrigt.[/FONT][/SIZE]
[LIST]
[*][SIZE=3][FONT=Times New Roman]Är PWSS riktigt pålitliga, har ni som handlat hos dem förut haft bra erfarenheter av dem? Jag bor i Norrköping och såg att de har åkturer i min stad vilket underlättar antar jag istället för att de skicka det på posten.[/FONT][/SIZE][/LIST]
[LIST]
[*][SIZE=3][FONT=Times New Roman]Vilket filter kan ni rekommendera till ett 420l kar? Ytter/innefilter?[/FONT][/SIZE][/LIST]
[LIST]
[*][SIZE=3][FONT=Times New Roman]Hur många watt måste termostatvärmaren vara på för att fungera effektivt? Förslag på märke skulle uppskattas. [/FONT][/SIZE][/LIST]
[LIST]
[*][SIZE=3][FONT=Times New Roman]Jag planerar att köpa råda sand 0,01 0,05mm. Hur många kilo är nog för ett 420l?[/FONT][/SIZE][/LIST]
[LIST]
[*][SIZE=3][FONT=Times New Roman]Har ni några andra förslag vad man borde vara extra uppmärksam på innan jag beställer allt. [/FONT][/SIZE][/LIST][SIZE=3][FONT=Times New Roman]M.V.H [/FONT][/SIZE]