Nytillskott i karet igen! Tropheus Ilangi

#1 - 29 augusti 2010 08:51
Igår köpte jag en Tropheus Ilangi hane. Hade redan en singel-hona. Tänkte som så här att jag ska se hur det fungerar och om jag gillar dem innan jag utökar till större grupp. Där går redan en hel del tropheus i karet så det fungerar ypperligt bra!
Han var iaf helt utmattade efter "resan" (syrebrist??) så ha la sig på botten på sidan och gick upp och tog luft trots god cirkulation i karet. Honorna (även kalambohonan tyvärr) blev hur glada som helst över nytillskottet i karet! De liksom plockade, puffade, puttade på honom och "skakade" framför honom - han simmade litegrann för att utmattat lägga sig på botten igen.... Jag tänkte att får min vampyrmal l-029 tag i honom är det kört - den malen har näsa för halvdöda fiskar och kadaver. I brist på annat dödar malen halvdöda fiskar med sina 13?? tänder.. NU i morse hade jag ställt in mig på att håva upp den döde hanen...så LEEEEVER han och simmar runt och grejjar! Jippey!!! Bifogar bilder på kalambohonan, ilangi honan samt den nya ilangi hanen mm
admin
Christian Alfredsson
#2 - 29 augusti 2010 14:53
Du får rapportera om du får dem att färga bra. Jag hade Ilangi under ett par år men lyckades aldrig så bra. Har däremot sett helt grymma grupper hos odlare.
#3 - 29 augusti 2010 16:48
Tack det ska jag göra! ;-) Har aldrig haft dem förrut. Har bara 2 st just nu. Kan bli fler. Men du....hur får man in text under en bifogad bild? Om man vill skriva under vad den föreställer exempelvis??? Som på den gamla bloggen.
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 30 augusti 2010 09:00
Om du har frågor så ställ dom hellre forumet. Det är trots allt bra många fler som läser i forumet än i bloggarna.
Specifika frågor om Zoopet kan ju ställas i "Zoopet Gold" och "Zoopet.com" kategorierna
#5 - 30 augusti 2010 14:49
Hej... jag skriver bloggen först, sedan sätter jag markören där jag vill ha bilden och trycker på "tavlan i ramen", och laddar upp bilderna en i taget. Förhandsgranskar (så jag ser att bilden hamnat där jag tänkt)... och fyller i med bildtext. Funkar bra, tycker jag :)...
#6 - 4 september 2010 13:30
[QUOTE=Lilla Damen;bt32298]Hej... jag skriver bloggen först, sedan sätter jag markören där jag vill ha bilden och trycker på "tavlan i ramen", och laddar upp bilderna en i taget. Förhandsgranskar (så jag ser att bilden hamnat där jag tänkt)... och fyller i med bildtext. Funkar bra, tycker jag :)...[/QUOTE]

Jättetack föär svaret. Kanon! //Trevlig helg

Annons