Igår köpte jag en Tropheus Ilangi hane. Hade redan en singel-hona. Tänkte som så här att jag ska se hur det fungerar och om jag gillar dem innan jag utökar till större grupp. Där går redan en hel del tropheus i karet så det fungerar ypperligt bra!
Han var iaf helt utmattade efter "resan" (syrebrist??) så ha la sig på botten på sidan och gick upp och tog luft trots god cirkulation i karet. Honorna (även kalambohonan tyvärr) blev hur glada som helst över nytillskottet i karet! De liksom plockade, puffade, puttade på honom och "skakade" framför honom - han simmade litegrann för att utmattat lägga sig på botten igen.... Jag tänkte att får min vampyrmal l-029 tag i honom är det kört - den malen har näsa för halvdöda fiskar och kadaver. I brist på annat dödar malen halvdöda fiskar med sina 13?? tänder.. NU i morse hade jag ställt in mig på att håva upp den döde hanen...så LEEEEVER han och simmar runt och grejjar! Jippey!!! Bifogar bilder på kalambohonan, ilangi honan samt den nya ilangi hanen mm