Nystartat - räkor?

#1 - 18 mars 2008 17:53
Jag vet ju att räkor är lite känsliga mot nitrit.. Så man ska ha bra värden i sitt akvarium innan man stoppar i några räkor (inget nitrit alltså) Nu är det så att jag ska starta upp en liten "räkburk" i veckan och undrar då om man kan stoppa i några räkor inom några dagar, eftersom det inte är några fiskar =inget nitrit. Då förutsätter jag givetvis att det är ett bra pH samt att det inte är några andra konstiga saker i vattnet.:D Nybörjare på räkor, btw
#2 - 18 mars 2008 19:46
Ta vatten från det gamla karet och pressa i gegget från filtret i det gamla karet så får de en kanon start. Då borde det inte vara några problem med att sätta i räkorna efter ett par dagar.
#3 - 18 mars 2008 20:43
Okej, ska bli! Ojoj, gula räkor vill jag så gärna ha. Fast såna brukar inte säljas i den affär jag går till.. Där har jag bara sett crystal reds och amano. Lite tråkigt.
#4 - 18 mars 2008 21:41
Precis, en rejäl urklämning av filtergegg får fart på det nya karet och färgar vattnet sådär härligt avloppsfärgat ;) Har startat två av mina räkkar så och det har funkat fint att lämpa i räkor efter 2-3 dagar.

//C
#5 - 19 mars 2008 18:25
Jag har inte heller hittat gula räkor i affärer så det blir att köpa privat eller utomlands.

Annons