Nystartat 150 L

#1 - 29 oktober 2008 16:01
Mitt nya hörnakvarium har nu varit uppe i ett par dagar och innehåller några kardinaltetror och en ancistrus. Så här ser de ut : http://www.pixbox.se/pic_show_id24417610.html vad tycks?:D
#2 - 29 oktober 2008 16:42
Kul :-), vad ska du ha mer för fiskar i?
#3 - 29 oktober 2008 16:47
Jag hade tänkt ett par fjärilsciklider, en eldstjärt och palettciklider sen vet ja inte riktigt :P kanske lite gurami
#4 - 29 oktober 2008 16:52
Stoffz skrev:
Jag hade tänkt ett par fjärilsciklider, en eldstjärt och palettciklider sen vet ja inte riktigt :P kanske lite gurami

Låter jättefint, har själv tänkt ha både fjärilsciklider och palettciklider i mitt 200-250L kar senare, (planerar fortfarande). Så uppdatera gärna här hur allt blir :-).
#5 - 29 oktober 2008 16:55
det ska bli :P
#6 - 29 oktober 2008 23:04
Stoffz skrev:
Mitt nya hörnakvarium har nu varit uppe i ett par dagar och innehåller några kardinaltetror och en ancistrus. Så här ser de ut : http://www.pixbox.se/pic_show_id24417610.html vad tycks?:D

Ser helt ok ut :P Dock skulle jag ha fler växter, finkornigare grus, en fin liten(stor^^) rot, och grottor i naturens alla färger :D

Men, det är bara jag..[:o]
#7 - 30 oktober 2008 05:50
om du skall ha ett par palettciklider så skulle jag rekomendera att ha ett stimm på 13-20 kardinaler och 2-3 ancistrus.

Eftersom paletter leker nästan konstant och blir grymt aggresiva mot andra fiskar, så om du haft fjärilar och paletter tilsammans hade du bara fått paletterna kvar efter en tid.

om jag vore du hade jag försökt ha fiskar från samma världsdel

tex paletter kommer från afrika, guramis kommer från asien och fjärilciklider kommer från sydamerika. sök lite i zoopet artbeskrivningar :)

om du tex gärna vill ha fjärilar i karet kan du satsa på att köpa sydamerikanska dvärgciklider (Släktet Apistogramma) de är rätt vanliga i affärerna och blir inte så aggresiva som paletter.
#8 - 30 oktober 2008 06:29
Akvariumet var ju ingen höjdare precis ännu, men om vi bättrar på detta så skulle iallafall jag älska det ;) :
*Fler växter
*Fler grottor (Massvis!)
*En stor rot
#9 - 30 oktober 2008 07:35
JojjeN skrev:
Akvariumet var ju ingen höjdare precis ännu, men om vi bättrar på detta så skulle iallafall jag älska det ;) :

*Fler växter

*Fler grottor (Massvis!)

*En stor rot

Glöm inte den svarta sopsäcken på baksidan/baksidorna. ;)
#10 - 30 oktober 2008 15:05
NIC skrev:
Glöm inte den svarta sopsäcken på baksidan/baksidorna. ;)

Just det ja ;)
#11 - 30 oktober 2008 17:02
varför sopsäck?:) Jag ska köpa fler växter också men jag är tveksam till om de får plats fler grottor och rötter
#12 - 30 oktober 2008 17:24
Stoffz skrev:
varför sopsäck?:) Jag ska köpa fler växter också men jag är tveksam till om de får plats fler grottor och rötter

Du har en svart sopsäck ist för kanske en plansch med växter på baksidan(på utsidan):p
#13 - 30 oktober 2008 17:26
Stoffz skrev:

Halloj Stoffz! Boysen menar att du kanske skulle sätta upp en mörk, eller helsvart bakgrund, alltså på glaset utanför. Det går utmärkt, som NIC säger, att använda en sån där stor svart sopsäck, klippa till den lite och använda som heltäckande bakgrund. Då lyfts din inredning och framför allt färgerna på sand, stenar, växter och fiskar fram. Jag har gjort så i en del av mina kar och det blir väldigt bra! :)

Edit; Sorry Stoffe B - du hann före mig där...
#14 - 30 oktober 2008 18:12
MaxB skrev:
Halloj Stoffz! Boysen menar att du kanske skulle sätta upp en mörk, eller helsvart bakgrund, alltså på glaset utanför. Det går utmärkt, som NIC säger, att använda en sån där stor svart sopsäck, klippa till den lite och använda som heltäckande bakgrund. Då lyfts din inredning och framför allt färgerna på sand, stenar, växter och fiskar fram. Jag har gjort så i en del av mina kar och det blir väldigt bra! :)

Edit; Sorry Stoffe B - du hann före mig där...

Ingen fara :) Dessutom beskrev du bättre ändå så;)
#15 - 30 oktober 2008 18:39
tack för snabba svar :)

Annons