Nystart utav akvarieförening med säte i Katrineholm

#1 - 7 mars 2012 20:00
Hejhopp!

Idag har vi träffats ett par killar i Katrineholm för att diskutera och fixat lite ang en start utav en Akvarieförening för Katrineholm med omnejd, (Flen,Vingåker etc.).

Allting är i princip färdigt för en registrering och uppstart utav föreningen.
Förslag till stadgar är klart, alla papper som skall skickas in för registrering osv har vi.. Det enda anledningen till att vi egentligen inte startat den ännu är att vi skulle vilja ha en träff med fler intressenter innan, för förslag på förändringar i stadgar, fler intressenter på styrelseplatser samt kunskap och intresse överlag.

Så tanken med detta inlägg är att just se om det finns några där ute som skulle vara intresserade utav att komma på detta möte, vars datum ej ännu är bestämt?

Vid frågor och funderingar är det bara att skriva av sig här på forumet eller att skicka ett PM till mig.

Mvh Hampus
#2 - 7 mars 2012 20:22
Lycka till, akvarieföreningar kan det inte bli för många av:)!
#3 - 7 mars 2012 20:34
Tack så mycket! :D

Nej det kan det ju inte. Särskilt inte här där det finns ett par lite större orter utan några akvarieföreningar här omkring..
#4 - 7 mars 2012 21:29
ååh jag som har bott i kattne! hade gärna varit med om jag bott kvar. men jag kommer nog o hälsar på snart
#5 - 7 mars 2012 21:34
Lycka till önskar Bollmora akvarieklubb!!

Behöver ni ventilera några frågor eller annat så är ni välkomna att höra av er!
#6 - 7 mars 2012 23:13
hannesc skrev:
ååh jag som har bott i kattne! hade gärna varit med om jag bott kvar. men jag kommer nog o hälsar på snart

Då har du två val..Antingen flytta tillbaka eller höra av dig när du kommer uppåt på besök igen. :D
Länge sedan du hushöll här eller?

Tack Mumin! Just är det väll inga speciella frågor som dyker upp direkt.. Tror vi har allt på det torra, om det nu räknas som något bra när man snackar akvaristik.. :D
#7 - 7 mars 2012 23:21
a lär ju höra av mig när jag kommer dit. för flyttar gör jag inte :P

jag bodde där mellan 07 o 09. pluggade på IUC o hade time of my life i kattne. jobbade extra som bartender på lilla krog med marielle o robban o ett tag med thessan. ( marielle o robban är fortfarande mina absolut bästa vänner!)

både på västgötagatan. vid ericsson. granne med henrik silo om du vet vem det är? också oehört bra vän :) har massa vänner kvar där uppe :D
#8 - 7 mars 2012 23:34
Haha, det ante mig.. :P

Ah okej, låter nice. :) Vilken årskull är du? Henrik silo är det ingen klocka som slår för i alla fall.

Är det några akvarienördar får du se till att tipsa dom om föreningen ;D
#9 - 8 mars 2012 06:15
Jag är en 84a. Nr tyvärr är ingen av dom akvarister :-\ vad är du för årgång?

Sent from my ST18i using Tapatalk
#10 - 8 mars 2012 13:45
Jag är utav den prima årgången 89. :)

Vi får väll se om man hittar några okända Katrineholmare som är akvarieintresserade nu när man drar igång förening.. Man får hoppas, för det vore kul. :)
#11 - 8 mars 2012 13:50
får man fråga vad 89an heter? kan ju vara så att vi har gemensamma vänner :P
#12 - 8 mars 2012 13:51
Dom kallar mig Hampus om dom är på bra humör. Har varit en långhårig jävel förr i tiden, kan vara en avgörande detalj.. :D
#13 - 8 mars 2012 14:11
haha okej. hmm aa kommer inte ihåg nån hampus sådär på rak arm. men kanske känner igen dig när man ser dig. fasen min bild jag har här är ju tillomed från kattne
#14 - 8 mars 2012 14:17
Är ju några år emellan oss dock.. ^^ Har en bror som heter Linus som är 86a om det kan vara till någon hjälp. Vi bor/bodde ute i Forssjö.
haha, du börjar låta lite sentimental nu med allt Katrineholmssnack ;)
#15 - 8 mars 2012 14:26
mja känner inte igen

haha aaa men det är jag.trivdes så jäkla bra där. o jag flyttade från göteborg dit. ( ja det låter heeelt sjukt men så är det)
#16 - 8 mars 2012 14:30
Vad fick dig att fara från denna underbara(?!) plats då? :P
#17 - 8 mars 2012 14:35
fick jobb i nässjö. så nu bor jag i jönköping
#18 - 8 mars 2012 14:42
Möjligen kan småpojkarna jämföra sitt livs historia på nåt annat ställe än i den här tråden...

Föreningar är segt för det mesta idag. Därför är det riktigt kul om nån vill starta nåt nytt, lycka till och tveka inte att hojta till om det behövs hjälp med nåt. Ta och kolla in SARF också, visserligen har det varit lite rörigt där men det kan ändå vara ett bra sätt att få hjälp och komma in i ett större sammanhang att ta en kontakt.

http://www.sarfakvarist.se/
#19 - 8 mars 2012 14:43
Inte så illa det heller va..? Bra hockeylag i alla fall ;)
#20 - 8 mars 2012 14:44
ne det är himla bra här med :P trivs kanon. ser tillomed kinnarps arena från min balkong. :)
#21 - 8 mars 2012 14:46
ah sorry bygert. :)
#22 - 8 mars 2012 14:52
Inte så synd om dig alltså.. :D
#23 - 8 mars 2012 15:00
nehedå inte alls :P jag har massa akvarium runt mig. o vänner med :P
#24 - 8 mars 2012 15:12
Bygert skrev:
Möjligen kan småpojkarna jämföra sitt livs historia på nåt annat ställe än i den här tråden...

Föreningar är segt för det mesta idag. Därför är det riktigt kul om nån vill starta nåt nytt, lycka till och tveka inte att hojta till om det behövs hjälp med nåt. Ta och kolla in SARF också, visserligen har det varit lite rörigt där men det kan ändå vara ett bra sätt att få hjälp och komma in i ett större sammanhang att ta en kontakt.

http://www.sarfakvarist.se/

Jag tackar så mycket för tipset och ska kolla upp lite med SARF om det kan ge något. :)
#25 - 9 mars 2012 08:08
Himax skrev:
Jag tackar så mycket för tipset och ska kolla upp lite med SARF om det kan ge något. :)

Enklast att ringa direkt till mig. 070-2252716 (men kanske inte just idag - jag kommer vara upptagen hela dagen)

/Erik
Ordförande
SARF
#26 - 9 mars 2012 12:16
Enklast att ringa direkt till mig. 070-2252716 (men kanske inte just idag - jag kommer vara upptagen hela dagen)

/Erik

Ordförande

SARF

Tack så mycket!
Sparar numret och hör av mig någon dag jag kan känner på mig att du har mer tid! :D

Mvh Hampus
#27 - 20 mars 2012 16:52
Datum för sista mötet innan uppstart är nu spikat. Lördag den 14 april kl 16.00 på Biblioteket i Katrineholm kommer det hållas.

Alla är välkomna, och jag ser gärna att ni "anmäler" er så vi vet om någon fastnat i trafiken eller liknande. :)

Vid frågor om tex vägbeskrivning eller liknande, skicka ett PM till mig.
#28 - 15 april 2012 08:59
Efter en minst sagt pinsam uppslutning utav intressenter ( cirka noll ) , så väljer vi nu att försöka få folk till våran hemsida för att dom ska få lite mer kött på benen och inte fega ur vid nästa möta. :)

Hemsidan hittar ni på www.kaf.n.nu , och sedan får ni klicka er fram till forumet där ni kan regga er och snacka lite om föreningen och annat.

Annons