Nystart!

#1 - 15 augusti 2005 22:14
Äntligen har jag tagit tag i akvariet, var uppe till 2 i fredags natt och pysslade, så nu står akvariet inte längre vid fönstret utan låååångt därifrån. Tappade nämligen intresset efter att hela akvariet blev igenväxt med alger för att det stod vid fönstret. Men som sagt, nu är jag tillbaka! Känns jätteskönt nu när jag ser hur fint det blev.
Var på Akvarielagret i fredags och köpte en helt otroligt snygg rot och en hel del växter.
Och dagens besök på Fridhems akvarier resulterade i 20 Neontetror, ett par Fjärilsciklider, ett par Kakaduaciklider, en amanoräka och två mossbollar.
Är helt nybörjare på ciklider, men dessa skulle tydligen vara lätta och snälla så jag hoppas på det bästa. De ÄR ju så fina!!! :) :) :)

Längtar efter imorgon så jag får se dem i ljuset!

Förövrigt vill jag tillägga att Ikea-växten som jag skrev om för ett antal månader sedan frodas och mår bra och är en av de få växterna som överlevde alg-attacken!
Synd bara att Ikea inte skriver vad det är för sorters växter. Det står ju bara vattenväxt på alla. :(
#2 - 16 augusti 2005 08:20
Hejsan Sussi!
Hoppas det blir bra med nystarten. Du kan säkert få veta vad det är för växt du köpte som vattenväxt på IKEA om du slänger ut en bild i någon lämplig tråd.
Har några av Coryna klarat sig?
Ha det bäst Sonja!

Annons