Nyköpta guppy honan Bella.

#1 - 12 februari 2008 17:26
Bella köptes igår, då främst med anledning av att hon när som helst skulle föda. Visst jag vet, det är inte så bra att stressa henne med transport dä hon är i det tillståndet. Men jag vill så gärna ha nya Guppysar, då min andra hona gick bort för ett par veckor sedan.

Jag har ingen aning om vilken färg ynglen kommer att få, därför ska det bli oerhört spännande!

Hoppas det har skett något tils imorgon..

Skickar med en bild på henne:

Tack för alla snabba kommentarer! :)
På förekommen anledning låter jag henne nu simma fritt i karet, där hon även kommer att få föda. [:-100]
#2 - 12 februari 2008 17:56
Fin bild, hoppas det går bra!
#3 - 12 februari 2008 17:57
Det jag upplevt när jag haft guppyhonor i yngelkasse är att dom bli stresade som tusan och blir förstoppade. Det har hänt mig flertalet gånger. Låt den föda i karet istället och ta lite svinn på ett antal yngel.
#4 - 12 februari 2008 18:12
Vilken tjockis =)! Har själv en som bor i ett något mindre kar och väntar på att yngla av sig. Best of luck!/Calle
#5 - 12 februari 2008 19:09
Jag tror att hon kommer att växa lite till innan det är dags. Dom brukar bli nästintill fyrkantiga på magen innan det är dags.
#6 - 12 februari 2008 20:28
Snygg hona, skulle tro att det blir fina yngel om någon vecka eller så
#7 - 13 februari 2008 12:28
Fin hona hade en själv med de färgerna för ett tag sen men det dröjer nog lite till för hon är inte jättetjock tycker jag.

Annons