Nykläckt artemia till malawisar?

#1 - 16 april 2007 10:43
Kanske en dum fråga, men vill inte i onödan utsätta mina fiska för ökad risk för bukvattensot genom felaktig kost.

Kan man ge nykläckt artemia till vuxna demasoni och golden?
#2 - 16 april 2007 14:20
Golden är köttätare och allätare så det borde gå och Demasoni är allätare och växtätare. Men jag har inte malawiciklider så jag bara chansar.
#3 - 16 april 2007 15:42
problemet är att dom kommer ha svårt o äta upp alla för dom är så små

men artemia är annars ett utmärkt foder till malawi
#4 - 16 april 2007 15:44
Tack! Då vet jag att jag kan slänga i lite mums åt dem som godis om jag lyckas kläcka dessa jädra artemior nån gång!
#5 - 16 april 2007 15:44
Mrhappy skrev:
Golden är köttätare och allätare så det borde gå och Demasoni är allätare och växtätare. Men jag har inte malawiciklider så jag bara chansar.

Asså bara för dom e köttätare kan du inte mata med vilket animaliskt foder du vill
Röda mygglarver och Oxhjärta ska undvikas då det kan ge malawi bukvattensot deras magar klarar inte av en del av bakterierna som kan finnas i de fodret
#6 - 17 april 2007 09:48
oftas kommer bukvattensot från stress har svårt att tänka mig att skulle vara av fodret som du matar med viss del kan man ge oxhjärta till rovmalawisar men inte till mbunas dom klarar inte det

och många av sjukdomar ser ut som bukvattensot när det skulle börja att vara bukvattensot

Annons