hej
Jag har 2 gånger upplevt samma sak när det gäller rödmunstetror! Jag har för mig att fenan växte ut snabbt igen, iaf på de flesta, men om du ser nån av fiskarna som verkar må väldigt dålig av det (och där fenan inte växer ut) kanske du ska tänka på att avliva den (inte spola ner levande i toan!!)
vad är det för malar? ancistrusar tål salt, men pansarmalar inte så bra tror jag. Jag har haft i halv dos salt i akvarier med pansarmalar i.
edit: är det nån bakteriell infektion eller är det helt enkelt avbitna fenor tror ni?
Det är avbitna fenor, det är jag övertygad om nu när de var likadana i butiken och det är säkert serpatetrorna som bitit av dem, de kan visst vara lite elaka... Om det varit nåt annat borde ryggfenorna vara angripna oxå. Han sa i butiken att de var bitna och inte sjuka.
Jag har en Ancistrus och en Golden Nugget och jag har för mig att Golden inte vill ha salt.
Nåja, nu verkar de ju pigga och krya, om än dyra;) Det blev ju 18 kr/st.
Har för mig att Djurkompaniet sålde 10 st för 29 kr för några veckor sen, men jag avstod för att jag ville köpa i en "riktig" butik:D