[FONT=Comic Sans MS]Köpte förra veckan ett litet sexkantigt, 30 l akvarium. Det är ganska högt och har pump och halogenlampa. 495 kr och lite engelsk sjösten 2-3mm. Det får stå i köket. Inredde det igår, då jag ändå skulle byta vatten i de större karen. Tog vatten ur 92 l akvariumet + hälften rent vatten. Hällde i påsarna som följde med, det är stress coat och stress zyme. Flyttade över nästan alla guppyyngel dit till att börja med. Jag skulle så gärna vilja ha ett räkkar helst med Chrystal red, dom är så snygga[/FONT].

[FONT=Comic Sans MS]Var hos Osmans mamma i helgen och fick med oss hem två av hennes fiskar. Hon har ett föräldrapar och säkert 18 ungar i storleken 5 cm i ett 50l akvarium. Det är naturligtvis alldeles för trångt. Frågan är bara vad det kan vara för slags fisk. Har frågat runt lite här på zoopet, och fått ganska klent med svar. Troligtvis är det en ciklid av något slag, kanske en blandning!?. Kan hålla med om att den liknar elfenbenscikliden, samt att kroppen är lite lik papegojciklid. Nåväl, föräldrarna ser likadana ut. Synd att Sittika inte har en aning om vad det kan vara för sort. Enligt beskrivningen på elfenbenscikliden, är hanarna vita och honorna lite mer orange på buk och fenor. Mitt ena exemplar är gulaktig och den andra är vit, kanske en hane och hona då om jag har tur. Dom får gå i 56 liters burken nu. Fjärilarna är flyttade till stora burken och de stora guppyna till 56 l. ;) ;) [/FONT]