Nybörjarfrågor

#1 - 15 juni 2006 19:55
Nu ska jag starta upp mitt nya 240L akvarium (äntligen), och jag har redan svårt att bestämma mig för hur jag ska inreda det. [:o] Jag funderar först och främst på om jag ska ha vitt grus eller rådasand som bottenmaterial? Tyck gärna till, eller om du har några fina bilder på något av dessa, är du mer än välkommen att lägga upp dem, eller länka vidare. :)

Sen undrar jag även ang frigolit i botten. En vän till mig sa att jag inte behövde någon frigolit i mitt nya akvarium. Vad tror ni? Fiskarna som ska bo där är silverhajar, segelfenspleco, skalarer, kardinaltetror samt korallplaty.

Tacksam för alla svar. :D
#2 - 15 juni 2006 20:07
ja du det där med vit sand e jäkligt snyggt men det märker man snart att det e duktigt svårt att behålla vit på grund av skit och alger, hade jag varit dig hade jag köpt lite rådasand o blandat med biltemas blästersilikat så blir det ändå rätt ljust men dock ej vitt ,frigolit i botten till de fiskarterna tycker jag inte man behöver om du inte ska ha stora stenar i karet för då kan det vara bra för att jämna ut vikten på glaset , e det ett helglas akvarie så ska du dock ha frigolit under då annars dessa lätt knäcker botten glaset

Annons