[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Jag har ett akvarium ledigt och funderar över att skaffa några malawiciklider. Men eftersom jag är ny på det här men malawi, så är jag lite osäker vilken sort som jag skall skaffa och hur de vill ha det i akvariet.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Det akvariumet som jag täckte att jag skulle använda är på 43l så jag får nog inte ha några fiskar som blir för stora för jag vill ha ett par stycken (ca 5-6 stycken).[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Jag hade också tänkt att ta sand från stranden och ha i akvariet.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Men det som jag behöver hjälp med eller råd till är: [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Vilket typ av lysrör jag skall ha till fiskarna om det är någon speciell sort. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Vilken fisk art som passar bäst + antal till förhållandet till akvariet.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Om det behöver någon speciellt foder.[/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Om jag skall ta torr sand från stranden eller sand i vattnet. [/FONT][/SIZE]