danneregner skrev:ditt kar e fullt.
amoramir skrev:aa jag ser oxå att de e många fiskar i mitt kar men alla andra fiskarna utan fjärillarna är på övre delen av karet och den nedre är helt tomt....har tänkt på kakudaciklider...går det bra om jag skaffar ett par? är de tåliga eller lika jobbigt som mina fjärillar???
batski skrev:De är som sagt betydligt tåligare än fjärilar. Du kanske missade mitt förra inlägg, men jag tvivlar på att det kommer att funka med både fjärilar och kakaduor i ett akvarium av den storleken då båda arter är revirhävdande.
Om du har fin sand så skulle du kunna skaffa ett stim corydoras. De är ju bottenfiskar. Men välj i så fall en art som inte blir så stor.
batski skrev:När jag hade fjärilar i mitt SA så lekte de några gånger utan att jag gjorde nånting. De fick aldrig några yngel dock. Min gissning är att pansarmalarna åt upp äggen under natten.
Temperaturen är ok, men kan det vara så att ditt pH är för högt för att de ska bli på lekhumör? Fast enligt vad jag läst så får de inte så lätt yngel i akvarium.
batski skrev:Man måste veta det innan man kan sänka pH. Torv, alkottar och mandelblad kan användas för att sänka pH på naturlig väg. Man kan även sänka pH med CO2, men en CO2-anläggning brukar tyvärr kosta en del.
Det finns även kemikalier som används för att sänka pH, men jag skulle inte rekommendera kemikalier. Har själv testat två av dessa och fick bara problem med växter som mådde dåligt och algtillväxt.
Fast det är inte säkert att dina fjärilar skulle få yngel även om du sänkte pH. De är som sagt inte så lätta.
amoramir skrev:nu måste jag säga att alla mina fjärilar är döda mina honer hade slagsmål med varandra och jag hittade de döda dagen efter och hanen dog oxå efter en vecka...ska jag testa me kakaduaciklid??? är de tålgare???kan jag få ybgel av de?
rsoderberg skrev:Jag använder mig av discus buffer för att få mitt ph till 5.5, och växterna växer bra och jag har inga algproblem alls.
batski skrev:De är som sagt betydligt tåligare än fjärilar. Du kanske missade mitt förra inlägg, men jag tvivlar på att det kommer att funka med både fjärilar och kakaduor i ett akvarium av den storleken då båda arter är revirhävdande.
Om du har fin sand så skulle du kunna skaffa ett stim corydoras. De är ju bottenfiskar. Men välj i så fall en art som inte blir så stor.