Nybörjare

#1 - 17 november 2004 12:46
Hej. Tycker ni det är jobbigt med nybörjare här? Sådana som jag som bara tjatar och frågar och frågar:)
#2 - 17 november 2004 12:53
Absolut inte!

Men det kan bli lite tjatigt när "nybörjaren" har fått svar på sin fråga, men endå fårgar samma sak.
Alltså inte accepterar de svar som han/hon fått.
#3 - 17 november 2004 13:42
Nepp Fråga på... räknar mig fortfarande som en nybörjare fast jag har haft akvarium i ca 1,5 år.
Man lär sig hela tiden nått nytt eller så blir man "nyfiken" på nått nytt som man bara "måste" fråga om....
Ett litet tips dock...
Många har redan frågat vissa saker 57 gånger så klicka på SÖK ovan och skriv det du undrar om innan du frågar här, du kan kanske har tur att få svaret där.
Ha det gott!!
#4 - 17 november 2004 14:14
Ursprungligen skickat av haggan

Hej. Tycker ni det är jobbigt med nybörjare här? Sådana som jag som bara tjatar och frågar och frågar:)

Jag har hållt på med fisk sen barnsben men känner mig ändå som ett riktigt blåbär ibland. Man har ju ett frågeforum för att man ska fråga om man är osäker på sin kunskap.

Det som är jobbigt är när samma person frågar samma sak om och om igen men hela tiden får samma svar med hopp om att få något medhåll. (Tänker mest på alla guldfiskfrågor med små kar).

Jag älska att svara på de frågor som jag anser att jag kan någonting om för jag vill ju inte bara ta erfarenheter hela tiden från dom som är duktigare än mig utan även kunna få dela med mig av det jag kan.

Det gäller ju att ta och ge!
#5 - 17 november 2004 14:15
"4180 medlemmar har skrivit 264410 inlägg i 37 forum"
Ja, då har det vanligast frågor svar så det räcker :)
#6 - 17 november 2004 14:35
Visst kan man hitta mycket här på zoppetsforum men ibland känner jag att jag vill ha en mer personlig åsikt och svar som gäller just mig och min fråga.
#7 - 17 november 2004 14:37
Kan bara hålla med Marie J.
Nu vet jag att det var jag som drog upp sök funktionen men det är inte alltid lika lätt att hitta ett svar iaf... o vad gör man då?? frågar så klart...
#8 - 17 november 2004 14:38
Det finns inga dumma frågor bara dumma svar :-)
#9 - 17 november 2004 14:48
Ursprungligen skickat av jorgen41

Det var det bästa svaret!

För det är så det är!
#10 - 17 november 2004 14:57
jupp
#11 - 17 november 2004 19:23
Tack för de vänliga svaren, då skall jag fortsätta fråga! Jag har använt sökfunktionen men hittar inte alltid svar på just min fråga, precis som ni säger.
En fråga till:
Under vilken rubrik skall jag ställa frågor om yngeluppfödning?
Det finns ju ingen rubrik och min tråd på nybörjare börjar bli lång.
#12 - 17 november 2004 19:27
beror på vilket yngel du ska föda upp...jag brukar göra så att jag ställer frågor om yngel i den rubriken som ynglet hör till....som ex.. e det ancistrusyngel så ställer jag frågan under rubriken Malar.
#13 - 17 november 2004 20:35
Tack, då vet jag!
(jag har bara guldfiskar:)
#14 - 17 november 2004 21:19
Ursprungligen skickat av jorgen41

Varför det?
#15 - 15 december 2004 15:12
Hej!

Jag har sökt i forumet men inte hittat svar på varför väldigt många i sina inlägg använder sig av ordet "kar" som benämning på vad jag tror är akvarium. Har inte varit i akvariesvängen på ca 10 år - har det hänt nåt med vokabulären sen sist?

Ta inte det här som något påhopp - det är bara en stilla undran...

Jag ber om ursäkt om jag har postat under fel rubrik, men jag hittade ingen lämpligare - är helt ny på sajten.

/Sarven
#16 - 15 december 2004 23:05
Ämnet kar har varit uppe innan. Ordet kan man väl tänka kommer från badkar. Och vad jag kan minnas handlade den förra tråden om vart gränsen går för att man ska kunna kalla sitt akvarium för kar... varför man kallar akvariet för kar vet jag inte, men kärt barn har många namn. Balja, bytta, kar.. det finns säkert flera. Hinken eller kuben vore väl lika tänkbara som kar antar jag...
#17 - 15 december 2004 23:14
testa och skriva kar, sen skriver ni akvarium, så känns det ganska lika förutom att du skippar 5 bokstäver, alltså för att det är enklare att skriva.

Annons