Nyassachromis Paparazzi Itungi

#1 - 13 januari 2008 17:36
Kan någon hjälpa mig lite med denna Nyassachromis Paparazzi Itungi
har den ett annat namn oxå?
Jag har letat men blir inte mycket klokare..

Har köpt VF av denna på Nolcikidhobby.Mycket vackra..

hittade denna bilden på linken nedan
http://www.afrika-cichliden.de/index.php?lg=de&css=1&e1=46&art=2&detectflash=false&gat=Nyassachromis#

Tack på förhand
#2 - 14 januari 2008 10:42
Paparazzi ??? Jisses...simmar den omkring och tar smygbilder i de andras grottor, eller vad?? :D :D

Vet inte om den har något annat namn...sök på fishbase.se, så kanske du hittar något?
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 14 januari 2008 10:49
Det låter ju som ett fantasinamn som någon odlare har hitta på - jag har i alla fall aldrig hört talas om denna art.
Namnet antyder dock att den skulle komma från Itungi som ligger längst upp i Tanzania. Den lär dock inte vara vetenskapligt beskriven i alla fall
#4 - 14 januari 2008 12:24
Det låter ju som ett fantasinamn som någon odlare har hitta på - jag har i alla fall aldrig hört talas om denna art.

Namnet antyder dock att den skulle komma från Itungi som ligger längst upp i Tanzania. Den lär dock inte vara vetenskapligt beskriven i alla fall

Tack Kjell
Så det innebär att jag får även i fortsättningsvis kalla denN.Paparazzi då.
eller?
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 14 januari 2008 12:31
Nja jag har som sagt svårt att tänka mig att någon att tänka mig att den skulle vara vetenskapligt beskriven och då skall du lägga till ett sp. dvs N. sp. "paparazzi", Itungi
#6 - 14 januari 2008 20:16
Nja jag har som sagt svårt att tänka mig att någon att tänka mig att den skulle vara vetenskapligt beskriven och då skall du lägga till ett sp. dvs N. sp. "paparazzi", Itungi

Ja då blir det att kalla den Nyassachromis sp.Paparazzi Itungi
tack för hjälpen Kjell

Annons