Nya yngel!

#1 - 23 februari 2006 17:26
:) Blir lika häpen varje gång över hur små ancistrusynglen är! Mindre än en centimeter och nästan genomskinliga. Två små yngel har pappan släppt ut idag! Inbillar mig att de är extra små denna gång eftersom de är i ett försvinnande stort 63-liters. Hur ska de små hitta maten nu? Jag har lagt i krossade ärtor, men de har inte tagit sig så långt ifrån grottan än. Höns-mamma som jag är, så är jag också orolig för temperaturen, det är endast 24-25 grader i de nykläcktas kar. Jag brukar ha 26-27 grader. Funderar på att ta en värmare från en av plastbaljorna, men då blir det nog för kallt där eftersom de inte har lysrör. Efter Söndag så räknar jag med att ha tömt en av yngelbaljorna (Bollmora) så då tar jag den värmaren iallafall.
#2 - 23 februari 2006 19:22
[INDENT][quote=Fisktjejen]:) Blir lika häpen varje gång över hur små ancistrusynglen är! Mindre än en centimeter och nästan genomskinliga. Två små yngel har pappan släppt ut idag! Inbillar mig att de är extra små denna gång eftersom de är i ett försvinnande stort 63-liters. Hur ska de små hitta maten nu? Jag har lagt i krossade ärtor, men de har inte tagit sig så långt ifrån grottan än. Höns-mamma som jag är, så är jag också orolig för temperaturen, det är endast 24-25 grader i de nykläcktas kar. Jag brukar ha 26-27 grader. Funderar på att ta en värmare från en av plastbaljorna, men då blir det nog för kallt där eftersom de inte har lysrör. Efter Söndag så räknar jag med att ha tömt en av yngelbaljorna (Bollmora) så då tar jag den värmaren iallafall.[/quote]

Hej hur kommer det sig att era malar leker så ofta? Jag väntar på att mina ska det men det händer inget. Min hona är så tjock så man kan tro att hon ska spricka. Jag har bra med grottor och gömställen.
[/INDENT]
#3 - 23 februari 2006 19:23
testa att köra regntids-stimulering, det funkade för mig

Annons