[quote=Kjell Fohrman;1172426]Du hittar ju en hel del info om t.ex. hur man höjer pH i Zoopsts basartikel om akvarievatten
http://www.zoopet.com/index.php?option=com_content&task=category§ionid=11&id=117&Itemid=88
Hårdheten tror jag inte att man behöver bry sig så mycket om bara karbonathårdheten är över 4-5[/quote]
Ja, jag kom precis ihåg att det stod här... Tack för länken..
Jag ska på coctailparty här ikväll.. (förkyld och svullen som en rugguggla) så det får bli framöver.. Detta projekt ska inte påskyndas.. Det är ju inga billiga gynnare det här.. På hemsidan som jag tänkte köpa ifrån anges de värdena vara optimala så om jag vill försöka få bebisar så ska jag försöka åstadkomma detta... Om jag ska ha ett kar med bara dessa gynnare så borde det ju gå att fixa, tycker man.. ;)
[quote=Nitra98;1172428]
Varifrån har du tänkt köpa? Är själv jättesugen, men det får bli senare i så fall, har just nu bara mal i plånboken efter semestern... [:o][/quote]
http://www.caridinajaponica.de/
Den här länken la Ansjo upp på en fråga om beställa räkor.. Det fanns fler länkar men där hittade jag inga Kardinal..
Jag tänkte att jag skulle börja med 7 st. Det är 1400 + frakt... Det är ju någorlunda försumbar summa om det inte blir något.. Fungerar det så kan man ju köpa fler..
Det är en tysk sida och de visar på 3 stycken olika kardinaler. En svart, en mörkröd och en ljusröd. Jag tänkte att jag ska maila grabbarna, på engelska :D, och fråga om man bara kan få köpa mörkröda..
När det gäller Crystal så säger folk att de inte blir blandade men jag tycker visst att de blir det. Jag har sett på bilder där de går blandade så finns det blir rödbrun färger också.. Jag vet inte om detsamma gäller Kardinaler men jag funderar på svart sand så då blir den röda finast.. Eller så tar jag råda sand...
Vad tror du???
Vad tror du om växter och sniglar???
Om man ska köra med så högt ph så känns en mer steril miljö med korallsten osv mer rätt, tycker jag, lite saltvattenlook till räkan med saltvattenlook.. :)
Ja, här sitter vi, en sjuk rugguggla och en fattig hemmamamma och drömmer om räkor när alla andra är på Gröna Lund och Gotland... :D :D :D
Kul att en till entusiast är hemma.. ;)