Så här lyder recensionen:
Piggare akvarium
-så sköter du bäst om dina fiskar.
Hos Zoopet får alla akvarieintresserade sitt lystmäte.
Zoopet.com uppger sig vara Nordens största akvariesida, med 2500 färgfoton fördelade på - håll i er nu! - över 1000 sidor.
Här finns allt, från nybörjartips som förklarar skillnaden mellan biotopakvarium och sällskapsakvarium till ett omfångsrikt register med ett fiffigt sökfunktion både för fiskar och växter.
Varje fisk respektive växt är graderade efter svårighetsgrader och till många arter finns komentarer där besökare delar med sig av sina egna erfarenheter.
Akvariebelysning låter inte så komplicerat, men visar sig vara en hel vetenskap. Zoopet reder ut begreppen. Självklart finns det också mängder av tips och råd om hur du sköter ditt akvarium och dess invånare på bästa sätt, däribland en avdelning om varför fiskar kan bli sjuka och vad du kan göra åt det.
Till och med sådant som försäkringsfrågor om akvariet går sönder finns med. För att göra en lång historia kort: Zoopet är den enda akvariesajten du behöver.
Jag håller med. Zoopet är den enda akvariesajt man behöver. Grattis och tack för en underbar sida där jag har fått veta massor som jag alldrig tidigare har vetat. Åter tack Kjell & Christian.