Nya lock till Juwel Vision450 kar?

#1 - 29 september 2007 13:41
Hej! Har satt in en BTN i mitt juwel Vision 450 med filter bakom. Den bakre lysrampen hamnar precis över filtret och är aldrig tänd (kör Malawi och ytterst få växter så jag har inget behov av det ljuset ändå).
Skulle gärna vilja utnyttja det utrymmet till något annat, kanske lite coola dioder för stjärnhimmel? :p

Vet ni om man kan ta bort lysrampen och istället köpa något ersättningslock ifrån Juwel att sätta dit istället? :confused:
#2 - 30 september 2007 13:06
Ingen som är expert på akvarie-lock ifrån Juwel? :confused:
#3 - 30 september 2007 14:49
Mig veterligen finns det inga andra typer av ersättnings"lock" från Juwel iallafall. Kolla deras hemsida.
#4 - 30 september 2007 15:04
Är ungefär det svaret jag förväntade mig men ok, skall kolla deras hemsida igen.
#5 - 30 september 2007 15:34
Finns andra lock att köpa om man bara vill ha ett lysrör istället för två men då hamnar lysröret väldigt långt bak enligt bilden på Juwels hemsida, hade hellre haft röret längre fram.

Inte helt enkelt det här...
#6 - 30 september 2007 17:16
Jag har juwel vision 450l och där sitter det två lock + lysrören i mitten. Jag kanske missförstår din fråga, men när jag köpte det så satt det ett lock mot framkanten, sen kommer lysrörsenheten och sedan bakom den ytterligare ett lock. Vad jag har sett på deras tillbehör så ska man kunna köpa till lock.
#7 - 1 oktober 2007 18:28
Oj, nu skall vi se... Har du en eller två lysrörsramper Pirajamaja?

Jag har ett rundat lock längst fram, sedan en lysrörs ramp, ett litet smalt lock, den andra lysrörsrampen och slutligen ännu ett litet smalt lock.

Kan du mäta måtten på dina lock? Är intresserad av att veta var lysrörsrampen hamnar i djupled så den inte krockar med min BTN-bakgrund. :)
#8 - 2 oktober 2007 10:01
Jag har en lysrörs ramp. Jag har nyss köpt akvariet och det sitter en lysrörsramp i mitten med två highlite rör.
Det bakre locket är ca 23cm, själva lysrampen är från ovansidan ca 7,5cm och det främre locket som är rundat är på det bredaste stället ca 28,5 cm
Här ser du hur mitt ser ut:
https://www.juwel-aquarium.de/en/klappenstze_visiontrigon230.htm?cat=662
#9 - 2 oktober 2007 10:56
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Så här ser mitt lock ut[/COLOR][/FONT]
https://www.juwel-aquarium.de/en/klappenstze_visiontrigon230.htm?cat=167
#10 - 3 oktober 2007 16:17
Precis.... Ni är så duktiga tjejer och fixar fina illustrativa bilder! :D

Jag har alltså Marias modell och vill hellre ha Majas...fast skulle egentligen vilja ha lysrörsrampen längre fram i karet. Nåväl man kan inte få allt!

Tack för hjälpen, nu skall vi bara se om det går att beställa och i så fall vad de skulle kosta. :)

Annons