Nya kompisar till påfåglar

#1 - 11 juni 2005 19:00
Akvariet är lite tråkigt nu efter att påfåglarna har slagit ihjäl min arowana, och min black ghost är för liten att slänga i nu. Funderar på att slänga i ett tetrastim, och då med tetror som blir modellen större (skivtetra/paku/tillräckligt stor för att inte bli mat direkt) och undrar hur det kommer gå om jag introducerar ett stim tetror som är runt 7-8 cm (eller vad dom nu brukar ligga på storlkesmässigt i affären), kommer de bli mat direkt eller kommer det fungerare bra om det är ett stim, tänkte mig en fem, sex stycken? Påfåglarna är från 10-cm till 20cm och fem till antalet. Det gick ju inte så bra med arowanan, som ändå var några cm större än den största påfågeln...
#2 - 11 juni 2005 22:12
ett gäng norska flaggtetror skulle kanske gå bra.. det hade vi till fyra st påfåglar.. det gick riktigt bra och akvariet får lite mer färg :)
#3 - 12 juni 2005 10:50
Tja, det hade väl gått bra, om jag hade velat att påffarna skulle få käk... Har tidigare matat med småfiskar i den storleken. Frågan det handlar om är alltså större tetror, citerar mig själv nedan.

[QUOTE=nilssonnet] ett tetrastim, och då med tetror som blir modellen större (skivtetra/paku/tillräckligt stor för att inte bli mat direkt)[/QUOTE]
#4 - 13 juni 2005 10:38
Jahappp, provade att släppa ner en paku som var runt fem cm, blev megaslakt... Nu ryker påffarna, till förmån för snällare sydamerikanska ciklider. :(
#5 - 13 juni 2005 13:39
[QUOTE=nilssonnet]Tja, det hade väl gått bra, om jag hade velat att påffarna skulle få käk... Har tidigare matat med småfiskar i den storleken. Frågan det handlar om är alltså större tetror, citerar mig själv nedan.

[QUOTE=nilssonnet] ett tetrastim, och då med tetror som blir modellen större (skivtetra/paku/tillräckligt stor för att inte bli mat direkt)[/QUOTE][/QUOTE]

Jo men vår största är ca 20 cm och det gick bra ändå.. Dom försvann inte förrän vi fick en paroonhaj på 40 cm.

Annons