Om nån vill kika på fluvals nya generation innerfilter: http://www.practicalfishkeeping.co.uk/pfk/pages/show_article.php?article_id=713
Jag tycker det verkar riktigt lovande sen har de shyssta alternativ för utblås av vattnet;)
Ja vissa likheter men det är nog mest placeringen av impellern:D! utblås uppe och nere och ett screen i mitten att välja på, smart sätt att ge möjligheter till minskad turbulens utan att för den delen strypa pumpen, det är dem nog först med;) Sen att är den lite snyggare än den reptilgröna pickup är ju ett + också:) man har också ytnyttjat utrymmet maximalt till filtermaterial! In the name of love kommer jag att bli den första att lägga en order på U2!Gaffel skrev:Nice, bara färgen och loggan som saknas annars är den snarlik EHEIM Pick Up! :D
Men som sagt, EHEIM Pick Up var ju bara mönsterskyddad i 10år..
Jorå pickup är inte så dumma, det enda jag har emot dem är det otroligt stora hålet i patronen som blir en yta som inte tas tillvara!Gaffel skrev:Eheims Pick Up har vattenintaget underifrån samt från baksidan varför träffytan blir alla fyra sidor plus botten, kör fn ett 2010 i mitt 100 liters och det är rengöring var tredje månad, filterpatronen ersatt med en stor bit PPI 10 :D
På pick up följer impellern med upp..
åheim skrev:Varför?
Näärå jag förstod att du nog blev lite sugen på en hagenlåda:D priset hamnar nog på omkring 300 för den minsta och dryga 600 för den största. och det är ganska saftigt men man har sett en höjning av alla hagens filter den sista tiden tycker jag[B)] Om man inte vill använda kassetterna så är jag ganska övertygad om att man kan trycka i 2 bitar grov matta och lämna en öppen spalt i mitten alt fylla spalten med makaroner... Jag gillar den stilrena designen på filtret som inte stör intrycket av karet så mycket, dock verkar det som man inte kan rikta utblåsen som man vill och det är ett litet minus men men... man kan inte få allt här i världen lr?;)Gaffel skrev:Inte min mening att såga Hagens nya Åheim, kändes bara väldigt lik eheims pick up.
Vet du vad priset kommer att bli?