Nya fiskar + frågor

#1 - 6 januari 2007 08:37
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=3]Hejsan!!

Som några kanske vet har jag nyligen köpt nya fiskar 6 st endlers och 8 st neontetror (gillar inte tetrorna så mycket det var min pappa som ville ha de så kanske ska ge bort de eller lämna tbx de) ... Fråm börgan ville jag ha platys .. ringde zooaffären och frågade om de hade platys och det hade de .. så efter en stund åkte vi dit och jag hade tanken på att jagh skulle komma hem med 4 platys... när jag var där så tittade jag runt i akvariumen ... de hade 2 akvarium med platys både honor/hanar men alla var skitfula, och i ena karet där det fanns några fina platys så var det en fisk som var död så jag gick vidare och titta om det finns fler platys.. gick nästan till deras sista akvarium och där såg jag endlers guppy ... de var INTE med vanliga guppyn och i äffaren så de att de inte hade gått med vanliga .. så jag ropade direkt på min pappa och frågade om jag fick köpa de , sen berätta jag var det var för fiskar m.m. sen han bah ok köp om du vill blev skitglad.. så jag köpte 2 hanar och 4 honor (varav en är ganska tjock har stor svart prick i backen.(den har blvit större))..
och så köpte jag några växter.. javamossa 3 portioner typ och 2 limnophila växter.. och min pappa ville ha tetror så jag bah bköp om du vill så köpte han... är jätteglad nuu...

nu lite frågor..
Går det att ha endlers med tetror?
kommer tetrorna äta upp ynglen?

kommer inte på så många frågor nu så om ni vet någon bra hemsida om endlers så säg gjärna

OJ en sak till ... jag har haft guppsy förut och man sköter väll de på samma sätt? finns det några skillnader på eras beteende/skötsel?

Tacksam för svar
[/SIZE][/FONT]
#2 - 6 januari 2007 09:49
Det går att ha Endlers tillsammans med tetror, men det kommer nog att gå åt lite yngel.
Endlers är vad jag tycker inte lika ömtåliga som vanliga guppy och du sköter dem likadant. Sök på Endlers här på forumet så kommer du att hitta mängder med trådar som handlar om dem.
#3 - 6 januari 2007 11:14
Gå till inlägget Endlers guppy, startad ,17.11.05 av Birgitta W.
#5 - 6 januari 2007 19:40
Tack för alla svaren ... sköter de som jag gjorde med mina vanliga guppys förut ... så tetrorna kommer inte äta alla ynglen? det kommer finnas några yngel kvar va?? annars ska jag kanske köpa sånn yngelbruk
#6 - 6 januari 2007 19:46
I den länken ni skickade/menade snackas det typ bara om dess ursprung och senare om zooaffärer .. vill ha mer om odling och lite annat:P om ni vet ngn bra hemsida så säg gjärna:D
#7 - 7 januari 2007 10:03
Om du vill att ynglen ska överleva ska du nog skaffa en yngelkasse. Eller ett yngelkar. Tetror gillar yngel. ;)

Annons