Nu har alla fiskar dött, bara Ancistrus kvar. Det var försårs ett tag sedan de sista fiskarna fick möta fiskhimlen med lite hjälp på traven, men eftersom mönstret var tydligt och alla firrar dog enefter en tyckte jag detta blev bästa lösningen.
Kvar finns nu bara Ancistrusen Doris som nog faktiskt är en Boris och ett litet blått Platyyngel.
Jag hoppas verkligen att de inte bär på någon sjukdom men de verkar så förträffligt pigga och ystra:)
De här firrarna har i alla fall fått vara med om rätt mycket på senare tid då jag med hjälp av min bror bytt vatten flertalet gånger ca 80% första gången 50% nästa och naturligtvis är detta följt av tvättad inredning och sköljt filter samt tillsättning av diverse medikamenter som gör vattnet till en dräglig bostad för mina små raringar;)
Det har nästan blivit som en nystart av karet så nu testar jag Nitrit och andra vattenvärden för fulla muggar men ännu så länge är allt ok.
Och nu till det mest intressanta! Fiskbeståndet:)
Jag gick in i min favoritbutik och träffade den av butikens mest kunniga inom fiskavdelningen. Jag frågade honom som är lite insatt sedan tidigare i mitt akvarieproblem.
- Har du någon fisk som inte dör???
Det hade han eller iaf en sort som det inte dött någon avså länge de funnits i affären;)
Åh, det var färgglada rackare precis min favorit....... eller inte.
Svart Neontetra ja, ja bara de inte döden dööör för det går jag bara inte med på!
Jag tog reda på lite fakta om de små krabaterna och tog så hem 10 st för 150 spänn måste säga att det var en bra affär! Och vet ni vad ALLA tio simmar i mitt akvarie fortfarande, ingen har dött!!
Jag gillar dem mer och mer trotts att de inte har någon lysande glad färg men de lyser faktiskt ändå i någon silversvart färg som avrundas med det djupa svarta. Som pricken över i eller rättare sagt som pricketn över ögat har de en vacker rödorange färg som liksom lyfter de andra färgerna;) Ännu så länge är jag jättenöjd!