Tack för svaret rödtoppen!
Det är ju nästan perfekta mått enligt mina hemmamått!
Dock har jag fler frågor bara för det:
Ngn klok och erfaren fiskvetare (ingen nämnd, ingen glömd), har sagt mig att om akvariet är högre än vad det är brett så kommer botten inte att syresättas. Vattnet kommer alltså inte att cirkulera utan stå helt still på bottnen. Detta skulle enligt denna vise man leda till negativa saker, (antagligen får bottenfiskar inte mycket syre och en del annat sådant).
Ngn som har koll på detta? Eller ligger detta ovan nämnda akvarie inom "felmarginalen", då måtten inte skiljer sig så farligt mycket? Det beror även kanske på pumpen?
Bottenfilter förresten, hur funkar det? (Ursäkta nybörjarfrågan) Sugs vattnet ut ur akvariet via bottensand/grus och bottenplattan på akvariet och sedan in i akvariet vid ytnivån? Måste bottengruset ha speciella egenskaper eller kan det vara vad som helst (jord, sand)?
Återigen väldigt snyggt akvarium, är det inte synd att bara ha räkor i den? Är de inte lite tråkiga i längden? (Kanske riskerar bannlysning för det där.) Men jag menar bara att ett par små fiskar (max 5st á max 2cm) skulle liva upp det. Vill också bara inflika att jag inte har ngt emot räkor utan tvärtom! :p Vilka räkor blir det? Själv är jag nyfiken på
[I]Caridina cf. babaulti[/I]
Oj lång text igen, sent också, Sova!
Svara på det du/"ni andra" orkar eller är intresserade av!
Ha det,
Tomas