Ny server

admin
Christian Alfredsson
#1 - 20 februari 2005 07:01
Forumet är det första som är flyttat. Bildelement och andra delar som saknas nu kommer att flyttas in under dagen. Övriga avdelningar kommer igång.

Det är viktigt att ni enbart tittar i de andra avdelningarna förutom forumet.
admin
Christian Alfredsson
#2 - 20 februari 2005 07:12
Just nu är Zoopet på 1,7 Gb med data + en databas på 600 Mb. 600 Mb är all text som finns tex här i forumet. 1,7 är de program som behövs + bildfiler.
#3 - 20 februari 2005 20:32
Medlemmarnas bilder ska nu funka
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 21 februari 2005 08:42
Som ni säkert har märkt så forcerades flytten till en ny server fram pga att det blev avbrott som varit på den gamla under helgen.

Detta fungerar ännu inte
Gissa Fisken
Skicka in bidrag till fototävling
Skicka in bidrag till videotävling
Videoavdelning
Akvarieföreningar
Vykort

förhoppningsvis kommer detta igång under den kommande natten.
Egentligen är ju deadline för inskick av foton till februaritävlingnen idag men tiden förlängs pga avbrottet med ett dygn så ni kan även imorgon skicka in tävlingsbidrag.
#5 - 22 februari 2005 17:06
Kjell och Christian, ni kan väl skriva någon notis här eller i någon annan tråd när ni fått igång de olika sakerna.

Gissa fisken verkar fortfarande inte klar då jag inte ser någon bild och skicka in foton till fototävligen läste jag i någon tråd att det inte heller fungerade ännu.

Jag har några bilder på lager som jag hoppas hinna skicka in till fototävlingen bara ni får igång det så det fungerar.
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 22 februari 2005 17:16
[QUOTE=erland]Kjell och Christian, ni kan väl skriva någon notis här eller i någon annan tråd när ni fått igång de olika sakerna.

Gissa fisken verkar fortfarande inte klar då jag inte ser någon bild och skicka in foton till fototävligen läste jag i någon tråd att det inte heller fungerade ännu.

Jag har några bilder på lager som jag hoppas hinna skicka in till fototävlingen bara ni får igång det så det fungerar.[/QUOTE]
Inget av det jag nämnde ovan funkar som det skall - jag trodde att fototävlingen funkade men så var det inte.
Meddelande kommer när det funkar - antingen i denna tråd eller i Anslagstavlan på första sidan. Skrev faktikst ett meddelande om detta just i Anslagsatavlan men så visade det sig att inte heller den funkar:confused:
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 22 februari 2005 21:09
[QUOTE=Kjell Fohrman]Som ni säkert har märkt så forcerades flytten till en ny server fram pga att det blev avbrott som varit på den gamla under helgen.

Detta fungerar ännu inte
Gissa Fisken
Skicka in bidrag till fototävling
Skicka in bidrag till videotävling
Videoavdelning
Akvarieföreningar
Vykort

förhoppningsvis kommer detta igång under den kommande natten.
Egentligen är ju deadline för inskick av foton till februaritävlingnen idag men tiden förlängs pga avbrottet med ett dygn så ni kan även imorgon skicka in tävlingsbidrag.[/QUOTE]

Nu skall Gissa Fisken, Fototävlingen och Akvarieföreningar funka
#8 - 22 februari 2005 21:26
Funkar dagboken?

Vill inte gå in och prova, så att man förstör något.

Mvh
Kjell Fohrman
Administrator
#9 - 22 februari 2005 21:47
[QUOTE=carmahan]Funkar dagboken?

Vill inte gå in och prova, så att man förstör något.

Mvh[/QUOTE]
Har i alla fall inte hört nåt om att den inte skulle funka.
admin
Christian Alfredsson
#10 - 22 februari 2005 21:48
Dagboken ska funka. Om du sabbar något har jag backup från inatt.
#11 - 22 februari 2005 22:04
Det funkade, tack för svaren.
Mvh
#12 - 23 februari 2005 14:34
totalt off topic

Men enligt netcraft kör ni numera på linux istället för bsd som det var innan. Någon särskild anledning till det bytet eller råkade det mer eller mindre bara bli så?
admin
Christian Alfredsson
#13 - 23 februari 2005 15:07
Skulle hellre valt BSD men vi ligger nu på box.se och har en dedicerad server. Om det var Fedora stod de för att hålla systemet up-to-date med säkerhetspatchar osv.

Annons