Ny scape

#1 - 26 december 2009 20:50
En liten kanske onödig fråga:

Om man ska rota runt rätt så mycket och göra om. Bör man plocka ur fisken då? De håller väl sig undan, så det spelar kanske ingen större roll.
#2 - 26 december 2009 22:03
Ta det bara lugnt så du inte stressar fisken så mycket och undvik att riva upp bottengruset för det är inte bra! :)
#3 - 26 december 2009 23:30
åheim skrev:
Ta det bara lugnt så du inte stressar fisken så mycket och undvik att riva upp bottengruset för det är inte bra! :)

Kan slänga in en fråga på det, så jag lär mig något :p
Varför ska man inte riva i gruset? Stör det balansen eller "stänger" man in saker som inte ska vara där cirka ungefär?
#4 - 27 december 2009 00:40
ChippN skrev:
Kan slänga in en fråga på det, så jag lär mig något :p

Varför ska man inte riva i gruset? Stör det balansen eller "stänger" man in saker som inte ska vara där cirka ungefär?
just precis det stör den biologiska balansen men det frigörs också skadliga ämnen som varit bundet i gruset och detta kan leda till fiskdöd[:o]
#5 - 27 december 2009 11:01
åheim skrev:
just precis det stör den biologiska balansen men det frigörs också skadliga ämnen som varit bundet i gruset och detta kan leda till fiskdöd[:o]

Skulle inte dessa ämnen vara giftiga för fiskarna även om de ligger i sanden?
#6 - 27 december 2009 11:24
Jap håller med Anders vad skulle det finnans för farliga saker i gruset? Är ju en del mumma och skit är klart. Skulle det vara så farligt hur är det då med grävande fiskar?

Annons