Ny saltartikel på Zoopet

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 16 februari 2007 15:29
Lasse Forsberg har i en artikel utförligt beskrivit hur han har startat upp ett "Nanosaltvattensakvarium" - denna finns nu inlagd på Zoopet.
http://www.zoopet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=431
#2 - 16 februari 2007 16:02
En jättebra artikel med jättefina bilder, ..för att vara ärlig så känner jag mig för lite påläst för att helt kunna uppskatta alla "finesser". Så fantastskt duktig som Lasse är på att skriva kanske han kan författa en "Saltwater for dummies" alt. "Saltwater for Piscator" [:o] :D Men artikeln väcker en saltvattendröm och en "Aha, ..det går att göra i DEN skalan!!" :p

Heder till dig Lasse, berätta mer!
#3 - 16 februari 2007 16:15
jättekul tycker jag. finns mycket roligt att läsa där.
#4 - 16 februari 2007 16:28
Är det rätt eller fel med nano, när man snackar om liter per fisk, tänker på att saltvattenfisk har hela havet att simma i. om man blir iriterad på guld fiskar i runda skålar och annat smått...
#5 - 16 februari 2007 16:30
cobra skrev:
Är det rätt eller fel med nano, när man snackar om liter per fisk, tänker på att saltvattenfisk har hela havet att simma i...

antal cm fisk per liter funkar inte när det gäller saltvattensfisk. saltvattensfiskar måste ha mer utrymme än sötvattensfiskar, dom kan inte ta upp syre lika bra som sötvattensfiskar.
men det finns allt några små fiskar som man kan ha i nanokar.

men sen finns det andra väldigt roliga och intressanta djur man kan ha istället för fiskar i ett nanokar.
#6 - 16 februari 2007 18:12
det är faktiskt den modellen jag kommer att gå efter i sommar.
#7 - 16 februari 2007 21:55
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Vågar nästan inte läsa [:o] tänk vad griller man kan få i hôvet :D[/COLOR][/FONT]
#8 - 16 februari 2007 22:01
Bra och läsvärd artikel /Annika

Annons