Ny pump/innerfilter

#1 - 10 juli 2008 16:50
Hej! Jag har sedan jag köpte mitt lilla kar på 54-liter haft det innerfilter som följde med själva paketet. Dock tycker jag inte att det är riktigt bra...det lever sitt egna lilla liv helt enkelt och har så gjort sedan starten. Dessutom är plasten otroligt skör vilket har gjort att den spruckit och en liten bit fallit bort. Det man blir orolig för är ju att det är elektricitet i grejerna. Frågan är om man ska kasta ut denna och köpa något bättre? Frågan är ju bara vad man ska välja för något? Går man in och frågar på en djuraffär så verkar det mest finnas billiga små pumpar som inte ser ut att vara så mycket att ha. Någon som har något bra att rekommendera? Ett ytterfilter, är det något att ens fundera över på ett 54-liters? Tacksam för lite svar från er mer erfarna!
#2 - 10 juli 2008 17:21
jag vet inte vad du har i dagsläget men aquael tycker jag är tillförliltliga och bra pumpar med väldigt enkel men smart konstruktion och när man använder innerfilter tycker jag man ska använda 2 st eftersom de har så liten filtervolym så till 54L är 2st aquael fan 1plus mitt tips:) fluval 2+ är också bra filter men de är ganska skrymmande...
#3 - 11 juli 2008 11:40
Okej, får kika om det finns någon sådan. Två stycken...ja, det kanske vore det bästa. Hur tror du/ni det är med ytterfilter då, onödigt?
#4 - 11 juli 2008 15:33
nää ytterfilter är aldrig onödigt;) om du nu kan tänka dig det, jag menar de brukar va svårt att få plats med slangar i de heltäckande ramperna men annars är ju ytterfilter de optimala..
#5 - 11 juli 2008 21:45
Har nu haft mitt ytter filter till mitt 60L i ca 4v och jag tycker att det är kanon, jag fick se ett Fluval 104 till xtrapris på Herckules zoo och funderade om detta kunde passa,lite pill att få till slangar o dyl, men det gick, litet för högt arbetsljud på detta men det står i ett skåp så ljudet bekommer mig inte så mycket, jag kan nog rekomendera detta iom priset + att jag fick bort innerfiltret, ett fluval 2+
#6 - 12 juli 2008 04:35
Grattulerar till 8 x akvarievolymen.
#7 - 12 juli 2008 22:22
Gaffel skrev:
Grattulerar till 8 x akvarievolymen.

Jo tack, det ja fastna för i första hand va ut blåset , det ser ut som en strut,så flåstet är faktiskt inte så intensift som det det låter, sen kan ja ju reglera utblåset lite som ja behöver....

Annons