Ny pump

#1 - 13 februari 2013 17:18
Ja, nu är jag här igen och frågar. Jag har då köpt ny pump och doppvärmare.
Då jag vill att allt ska gå rätt till denna gång så jag slipper fler sjukdomar så har jag några frågor.

1. Vilken temp ska man ha i sitt akvarium på 250 l om man tänker ha guppys, tetror platys mm?
2. Instruktionerna på min nya pump (aquaclear powerhead 70) är på engelska och jag förstår inte riktigt hur flödet ska vara. det kan tydligen ha många olika inställningar på det, nån som har eller vet? :/
#2 - 13 februari 2013 17:48
Sandrasays skrev:
Ja, nu är jag här igen och frågar. Jag har då köpt ny pump och doppvärmare.

Då jag vill att allt ska gå rätt till denna gång så jag slipper fler sjukdomar så har jag några frågor.

1. Vilken temp ska man ha i sitt akvarium på 250 l om man tänker ha guppys, tetror platys mm?

2. Instruktionerna på min nya pump (aquaclear powerhead 70) är på engelska och jag förstår inte riktigt hur flödet ska vara. det kan tydligen ha många olika inställningar på det, nån som har eller vet? :/

Du har tydligen en pump, frågan är vad du har som filter. Pumpen tar in vatten i röret på undersidan och sprutar ut det från röret på sidan, inga konstigheter där men eftersom du köpt en lös pump antar jag att du har någon speciell filterlösning?
Tobbe
#3 - 13 februari 2013 20:48
Aquaclear Quick filter men det jag undrade över är om jag ska ha in eller utsug och hur mycket flöde fiskarna tåler?
#4 - 13 februari 2013 21:14
Sandrasays skrev:
Aquaclear Quick filter men det jag undrade över är om jag ska ha in eller utsug och hur mycket flöde fiskarna tåler?
Ja man kan ju backspola med den där pumpen (reverse flow) men i ditt sammanhang så kör du den som vanligt, alltså allt flöde genom utblåset! Finns även ett reglage för att justera flödet med!
#5 - 14 februari 2013 05:19
åheim skrev:
Ja man kan ju backspola med den där pumpen (reverse flow) men i ditt sammanhang så kör du den som vanligt, alltså allt flöde genom utblåset! Finns även ett reglage för att justera flödet med!

Tack så mycket :-)
#6 - 21 februari 2013 10:36
Kan fiskarna få för mycket flöde?
Jag har reglage på min pump men tycker ändå inte att det dras ner när jag ändrar det. Hur klarar växterna det för dom rör sig rätt häftigt emellanåt.
#7 - 21 februari 2013 10:48
ja den pumpen är rätt bra flås i.

lägg upp en bild eller en video på hur det ser ut så får vi en bättre uppfattning om hur det funkar
#8 - 21 februari 2013 10:53
Kan man lägga upp foto och film fast man inte är gold medlem?
#9 - 21 februari 2013 10:58
nej du får lägga upp filmen på youtube eller så o länka hit.

likadant med bilder
#10 - 21 februari 2013 17:34
Du kan också skapa ett gratiskonto på photobucket där du kan ladda upp dina bilder och videos och länka hit, den funkar jättebra. Jag undar har du ingen mer filtrering utöver ditt quickfilter?

Annons