Ny Ph-prob

#1 - 10 december 2006 08:14
Sitter och ska köpa mig en PH-prob till mitt "vinter" projeket. Ska bygga en ph controller till mitt akvarium. Nu till fråga.
På Elfa har de följande prob PE-03 från Lutron artikel 76-619-11. Priset är lagom med 273 kr. Är det någon som har erfarenhet av den eller mer information. Har letat och hittar bara att den är delvis gjord i epoxy.

mvh
Viggen_l
#2 - 10 december 2006 09:21
Den är likvärdig med de flesta standardprobar, verken mer eller mindre.
Tänk på att alla Elfas priser ät ex. moms.
#3 - 10 december 2006 20:32
NE skrev:

Tänk på att alla Elfas priser ät ex. moms.

Det hade jag faktiskt missat, Men eftersom jag ska ha mer grejer därifrån och prisert blir bra även med moms.

/viggen_l
#4 - 10 december 2006 20:42
Kan du förklara lite vad detta är? Jag söker något bra sak/sätt att hålla koll på mitt ph nu när jag har börjat med co2.
#5 - 11 december 2006 07:31
solbacka skrev:
Kan du förklara lite vad detta är? Jag söker något bra sak/sätt att hålla koll på mitt ph nu när jag har börjat med co2.

Det är givaren till pHmätare eller pH controller, pH controller kan man ju använda för att styra CO2 mängden just på pH't.
#6 - 11 december 2006 07:42
Ok.
Vad jag söker är ett bra sätt att mäta ph. Enkelt och helst inte mycket dyrt.
#7 - 11 december 2006 18:18
Vill man inte ha en kontinuerlig mätning av PH och evt. kontrollera så finns det "billigare" digitala PH mätare på bland annat Clas Ohlson. kostar ca 500-600 kr + kalibreringsvätskor. Annars finns det traditionella sättet med reagensvätskor men det blir lätt att man tröttnar på slabbandet efter ett tag.

/viggen_l

Annons